Albeni Bahane Star

İnovatif Medya Stratejisi
Amacımız, Albeni markasının ‘Bahanesi Çoook’ konseptini güçlendirmek, marka sadakatini ve tüketimini artırmaktı. Reklam fikri, Albeni yemek için çeşitli bahaneleri olan dört adayın ‘Türkiye’nin Bahane Starı’ seçilmek için yarışması üzerine kuruluydu. Hedef kitlemizin kampanyaya dikkatini çekmek için farklı kullanımlar yapmak gerekiyordu. Kampanyanın temeline yerleştirilmiş olan albenibahanestar.com sitesinde yer alan kreatif konseptlerden beslenerek, reklamdaki karakterleri ‘gerçek hayattaymış gibi’ hedef kitlemizin karşısına çıkarmak ve bu sayede onları şaşırtarak ilgilerini çekip yarışmaya yönlendirmek strateji olarak belirlendi.

Kreatif Uygulama
Özel uygulamada, reklamda oynayan yarışmacılar oylamada öne geçmek için radyolara telefon ile konuk oldular. Kendilerini tanıttılar ve DJ’ler ile sohbet ettiler. Karakterlerin ‘tanıdıkları’ da DJ ile canlı bağlantıya katıldı ve yarışmacıların özel hayatları ve geçmişleri ile ilgili bilgiler verdi. Albenibahanestar.com sitesinde duyurulmakta olan adayların hayatları ile ilgili haberler advertorial olarak internet sitelerine taşındı. Açıkhavada, durak üniteleri giydirilip durak içersine oylama yapılabilecek dijital oylama tablosu eklendi. Tüketicinin bu şekilde oylama yapması sağlanarak bir ilk gerçekleştirildi. Billboard’lara spreyli graffitilerle yazılar yazılarak tüketiciye, adayların fanatiklerinin yazdığı hissi verildi.

Hedef kitle
Kampanyanın hedef kitlesi gençler olarak belirlendi. Gençlerin medya tüketimleri incelenerek yoğun tükettikleri radyo ve internet mecrasına ağırlık verildi.

Sonuç
Nielsen perakende paneli Haziran ayı raporuna göre Albeni ürünü Pazar payı Haziran’da bir önceki aya göre 1,5 puan yükseldi. Yarışmaya katılan tüketiciler internet ve SMS yoluyla 1 milyon 57 bin adet oy kullandılar. Oylama rakette 230 bin adet oy kullanıldı. 26 bin 975 kişi sitemize üye oldu.