İkramlık Şeker En Çok Doğu Ve Güneydoğu'da Tüketiliyor

Yıldız Holding Gıda, İçecek, Sakız ve Şekerleme Grup Başkanı Mehmet Tütüncü, ikramlık şekerin en çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da tüketildiğini, Doğu ve Batı arasındaki tüketim farklılıklarının daha çok kültürel ve demografik yapıya göre şekillendiğini belirtti.

Tütüncü, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ülker'in şeker üretiminde oldukça eski bir firma olduğunu, şekeri öncelikli işleri arasına aldıklarını belirterek, Türkiye'de ikramlık dışındaki şeker tüketiminin arttığını, şeker ve sakızın artık insanların çantasında yer aldığını, bayramlarda Türkiye'deki evlerin yüzde 45'ine şeker girdiğini anlattı.

Türkiye'de şeker pazarının 2009'da yaklaşık 70 bin ton ve parasal karşılığının yaklaşık 750 milyon lira  olduğunu, tüketimin arttığını bildiren Tütüncü, dünya şeker pazarının 51 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu, dünyaya göre Türkiye'deki tüketimin düşük kaldığını, bunda beslenme alışkanlıkları ve ülkenin mutfağının etkili olduğunu, Türkiye'de şekere alternatif birçok ürün bulunduğunu vurguladı.
Geleneksel bir ürün olan şekerin 19. yüzyıldan beri endüstri olarak Türkiye'de olduğunu hatırlatan Tütüncü, "Tarihi eski ama yeniliklere açık bir ürün.

Ülker olarak hem eskiyi hatırlatacak klasik bir şeyler yapmak hem de yeni teknolojilerle birlikte inovatif ürünler sunmak istiyoruz. Bu yıl ilk defa akide şekeri çıkarttık. Güllü, tarçınlı ve damla sakızlı akide şekerinin yanında şeker ve çikolatayı da bir araya getirdik" diye konuştu.

"RAMAZAN BAYRAMINDA İKRAMLIK ŞEKERDE 6 PUAN PAZAR PAYI ALDIK"
Mehmet Tütüncü, geçtiğimiz Ramazan Bayramında ikramlık şekerlerde ciddi bir pazar payı aldıklarını ifade ederek, "6 puan pazar payı alarak ikramlık ürünlerdeki pazar payımızı yüzde 16'ya çıkarttık" dedi.

Şeker tüketiminde bölgesel farklılıklar bulunduğuna işaret eden Tütüncü, bayramlarda ikramlık şekerin büyük bir bölümünün Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da tüketildiğini, kültürel tercih ve demografik özelliklerin bunda etkili olduğunu bildirdi.

Türkiye'de erkeklerin daha çok naneli, kadınların ise meyveli ve karamelli şeker tercih ettiğini kaydeden Tütüncü, şeker tüketiminin Avrupa ve diğer dünya ülkelerine göre düşük olduğunu, bunun büyük bir potansiyel ifade ettiğini söyledi.

Tütüncü, şeker konusundaki önceliklerine ilişkin şunları kaydetti:

"Çikolata ve şeker konusundaki uzmanlığımızı birleştirip tüketiciye yenilikçi ürünler sunuyoruz. Müşterilerimize Caramio, Hobby gibi büyük markalarımızı şeker olarak da sunuyoruz. Geleneksel Türk tatlarına öncelik verip yenilikçi ürünler geliştiriyoruz. Bir ilk olan paketli akide şekeri gibi... Ayrıca Kremini gibi tüm sezon tüketicilere sunduğumuz markaların ikramlık çeşitlerini de bayramlara taşıyoruz. Amacımız Ülker olarak her zaman ulaşılabilir olan ve herkesin seveceği ürünlerle var olabilmek."



"KRİZDE GIDA SEKTÖRÜ KÜÇÜLMEDİ"
Yıldız Holding Gıda, İçecek, Sakız ve Şekerleme Grup Başkanı Tütüncü, krizde gıda sektörünün küçülmediğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

'Küçülmemesinin en önemli nedeni büyük ve markalı gıda üreticilerinin tüketiciyi desteklemek için kendi kar marjlarından feragat ederek çeşitli promosyon ve kampanyalarla tüketicinin tüketim eğilimine ket vurmamalarıdır. Biz Ülker olarak da küçülmedik. Krizde tüketici limitli olan parasını riske atmıyor. Bildiği ve güvendiği markayı alıyor. Kriz döneminde tüketici markalı ürünlere daha çok eğilim gösteriyor."

Şu anda üretim kapasitelerinin ihtiyaçlarını karşıladığını ifade eden Tütüncü, "2011 bütçesi bitmek üzere. O bütçeler neticesinde eğer bir yatırım ihtiyacı çıkacaksa onu yapacağız" dedi.

Şeker ve sakız ihracatlarının giderek arttığını, bu alandaki ihracata odaklandıklarını bildiren Tütüncü, private label ve kendi markalarıyla ihracat yaptıklarını anlattı.

Tütüncü, tüketicilere, şekeri buzdolabında saklamamaları, serin ve kuru yerde muhafaza etmelerini, direkt güneş ışığı ve ısıdan uzak tutmalarını da tavsiye etti.

Yıldız Holding Çikolata, Sakız ve Şekerleme Pazarlama Genel Müdürü Başak Kluznick de kültürümüzde şekerin hep olduğunu ifade ederek, yeni ürünler çıkarmaya devam edeceklerini bildirdi.
Kluznick, bayramlarda pazarlama kadrosu olarak aile ziyaretleri gerçekleştirerek tüketici tercihlerini ortaya koymaya çalıştıklarını ve bayram ertesinde hemen bir sonraki yılın bayramı için çalışmaya başladıklarını ifade etti.

İSTANBUL (A.A) - 12.11.2010 - Yıldız Taşdelen Erli