Müşteri Memnuniyeti’nde Ülker imzası

KalDer’in 2008 yılı 3. Çeyrek Müşteri Mennuniyeti endeksine göre, Yıldız Holding Ülker markasıyla margarin sektöründe birinci, süt ve sütlü ürünler sektöründe üçüncü olurken, Golf markasıyla da dondurma sektöründe ikinci sırada yer aldı.

Türkiye içinde satın alınan ürün ve hizmetlerin müşterileri nezdinde memnuniyeti, beğenisi ve algısının somut bilgi ve verilere dayanarak ölçümlendiği Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2008 yılı 3. çeyrek sonuçları 17 Aralık’ta açıklandı.

Faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde “müşterilerinin yüzündeki gülümseme için çalışma” vizyonuyla hareket eden Yıldız Holding, TMME kapsamında elde ettiği memnuniyet sonuçlarıyla bu anlayışının önemini bir kez daha vurgulamış oldu. Yıldız Holding’in amiral markası Ülker,  çeşitli markalarıyla margarin sektöründe 83 puan alarak ilk sırada yer alırken, Golf markasıyla dondurma sektöründe 82 puanla sektör ikincisi, süt ve süt ürünleri sektöründe 84 puanla üçüncü oldu. Yıldız Holding markaları, değerlendirmeye alınan tüm sektörlerde, sektör puanının üzerinde puan aldı.

Sektör

Sektör puanı

Ülker puanı

Süt ve Süt Ürünleri

83

84

Dondurma

82

82

Margarin

82

83









Margarin sektöründe Bizim Yağ Terem ve Kalbim ana markalarıyla faaliyet gösteren Yıldız Holding, 2008’in sonunda pazara sunduğu Teremyağ Ballı ile tamamen bitkisel yağlar ve %100 doğal balın karışımıyla Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi.

Yıldız Holding’in genç, yenilikçi ve büyüme odaklı Süt ve Sütlü Ürünler Grubu 2008 yılında da ‘yeniliklerle’ büyümeye devam etti. Ar-Ge uzmanlarının, Türk tüketicilerinin serinlemek için soda ve ayranı karıştırarak içme alışkanlığını dikkate alarak 8 aylık bir çalışma sonucunda geliştirdiği İçim Pasifik’in yanı sıra, Türkiye’de sütlü tatlılarda kahve ve karameli ilk kullanan marka Dolcia da tüketicilerin beğenisine sunuldu. Ayrıca, farklı çeşitleri ve yepyeni bir yüzle Fidella markası sürülebilir peynir pazarına dahil oldu. Kısa zamanda kendini kanıtlayan ve çocuk gelişimi segmentine başarılı bir giriş yapan Smartt ve İçim Light serisi yeni ürünlerle çeşitlendirildi.

Türkiye’de ilk defa taze sütlü dondurma özelliğine sahip olan Ülker Golf ise, 2008 yılında ürün portföyüne 36 çeşit yeni ürün ekleyerek İmpulse (ayaküstü), take home (ev tipi) ve catering kategorilerinde çeşit sayısını 110’a çıkardı.

KalDer-Türkiye Kalite Derneği ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma Limited tarafından kurulan TMME Ortak Girişimi tarafından dört çeyrek bazında yapılan çalışmanın her çeyreğinde farklı sektörlerin memnuniyet endeksi değerlendiriliyor. TMME 2008 yılı 3. çeyreğinde süt ve süt ürünleri, ev temizlik ürünleri, konserve/sos/salça, dondurma, margarin, sıvı yağ ve kişisel bakım sektörleri ölçüldü.