Tüketimin arttığını gören Ülker de makarnacı oldu

Gıda fiyatlarında yaşanan artışla vatandaşın gözdesi olan makarnaya Ülker de girdi. Bizim markalı makarna ile mutfaktaki ürün sayısını 98’e yükseltiklerini söyleyen Mehmet Tütüncü, “Müşterilerimizden makarnaya yoğun istek geldi. Pazar hedefimiz 2 yılda yüzde 5” dedi

Küresel ısınma ile birlikte hızla artan gıda fiyatları, makarnaya olan ilgiyi artırmışken, üzerine gelen ekonomik kriz, makarna tüketimini patlattı. Özellikle pirinç fiyatlarında yaşanan artışla vatandaşın makarnaya yönelmesi Ülker’in de dikkatini çekti. Ülker ’Bizim’ markası ile makarnacı da oldu. Ülker’in mutfak ürünleri markası Bizim çatısı altında bakliyattan hazır çorbaya kadar 98 farklı ürünü barındırdıklarını belirten Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, makarnaya 2 ay önce girdiklerini belirtti. Markanın verdiği güvenle vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaştıklarını söyleyen Tütüncü, “Makarna pazarı yerleşmiş, başarılı markaların yer aldığı bir pazar. Bu pazarda bulunmak riskli bir iş. Ancak biz müşterilerimizden gelen talebi karşıladık. Bizim markası altında yağda 21, hazır çorba ve bulyon gibi mutfak yan ürünlerinde 62, bakliyatta da 15 ürünümüz bulunuyor. Makarnayı da buna ekledik” dedi.

Pazarın % 5’ini hedefliyoruz

Ekonomik krizle birlikte makarnaya olan ilginin giderek arttığını da söyleyen Tütüncü, “Hem sağlıklı, hem de kolay pişirilebilen ve ucuz olan makarnaya ilgi giderek büyüyor. Şu anda 172 milyon YTL’lik pazarı Ülker’in getirdiği kaliteyle daha da büyüteceğiz” diye konuştu. Bu yıl sonuna kadar geçecek toplam 4 aylık sürede 3 bin ton makarna satmayı hedeflediklerini belirten Tütüncü, “2009’da 10 bin ton makarna satmayı planlıyoruz. 2010’a kadar pazarda yüzde 5’lik bir hedefimiz var” dedi. Türkiye’nin 600 bin ton üretimle dünyanın en büyük ilk 5 makarna üreticisinden olduğunu hatırlatan Mehmet Tütüncü, “Kişi başı 5.8 kilo ile de en fazla tüketimde 17. sırada yer alıyoruz. Ancak pazar giderek büyüyor. Ülker’in de burada katkısı olacak” açıklamasını yaptı.

Godiva’dan sonra yeni satın almalara açığız, nakitimiz var

Mehmet Tütüncü, geçen yıl müthiş bir operasyonla dünyaca ünlü premium çikolata markası Godiva’yı alarak dünya gıda pazarında adından en fazla söz ettiren şirket olan Ülker’in yeni tekliflere açık olduğunu söyledi. 850 milyon dolara Godiva’yı alarak Türk ekonomisinde kırılması zor bir rekora imza attıklarını, yeni satın alımlar için nakit ve gelirleri bulunduğunu kaydeden Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Tütüncü, ekonomide çok karışık günler geçirildiğini bunun da fırsatların görünmesini engellediğini belirtti. Tütüncü, “Kimse şu anda neyin fırsat olup olmadığını görebilecek durumda değil. Ancak Ülker’in şu anda elinde yeterli kaynak var. Eğer önümüze güzel bir teklif gelirse bunu yönetim olarak değerlendirmesini yaparız” dedi. Ekonomik durgunluğun Ülker’in satış hedeflerinde bir değişiklik yaratamayacağını belirten Tütüncü, “Geçmişte yaşanan ekonomik krizler, durgunluklar bizim bazı tecrübeler kazanmamızı sağladı. Böyle sıkıntılı dönemlerde küçük eğlencelerinden vazgeçmiyorlar. Bu dönemde küçülmek gibi bir planımız olmaz, olmayacak da. Biz planlarımızı değiştirmedik. Projelerimiz, yatırımlarımız aynı hızla devam edecek” diye konuştu.