Ülker, 2014 yılının ilk yarısını 1.5 milyar lira ciro ve 141 milyon lira faaliyet karı ile kapattı

Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2014 yılının ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 9 artırarak 1.451 milyon liraya ulaştırdı. Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1.326 milyon lira satış geliri elde etmişti. 2013 yılı birinci yarısında 130 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 141 milyon lira olarak gerçekleşti.

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2014 yılının ilk altı ayında elde edilen sonuçlar beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Yoğun iç gündem ve yüksek hammadde artışlarına rağmen devam eden karlı büyüme, şirketimizin hedefleri doğrultusunda yolundan ayrılmadan büyümeye devam ettiğini gösteriyor” dedi.

Ülker, 2014 yılı birinci yarıyıl konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2014 yılının ilk yarısında cirosunu 1 milyar 451 milyon liraya ulaştırdı. Geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 326 milyon lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 9 artırmış oldu.

Faaliyet karında artış devam ediyor

Ülker’in 2014 yılı ilk yarısındaki faaliyet karı yüzde 8 artarak 130 milyon liradan 141 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa ait net karı ise 120 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 92 milyon lira net kar etmişti.

Planlarımız doğrultusunda büyümeye devam ediyoruz

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:

· 2014 yılı ilk yarı sonuçları, iç piyasadaki yoğun gündem, artan hammadde maliyetleri ve komşu ülkelerde yaşanan siyasi ve politik istikrasızlıklar göz önünde bulundurulduğunda beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Büyüme trendi yüksek tek haneli seviyelerde devam etmiş olup, tüketici iştahının artması ile senenin ikinci yarısında büyümenin hızlanacağına inanmaktayız. Birinci yarıyıl sonuçları sonrası Ülker, orta ve uzun vadeli hedefleri doğrultusunda sapma olmadan çalışmalarını sürdürmeye devam ettiriyor.

· Hammadde fiyatlarındaki yüksek artışlara rağmen kar marjlarımızı korumamız, sıkı gider kontrol çalışmalarımız, yalın ve verimli üretim sürecimiz ile piyasa koşullarına göre kendimizi doğru konumlandırabiliyor olmamız yakın geleceğe dönük beklentilerimizi desteklerken, yılın geri kalanı için duyduğumuz güven ve cesareti de artırıyor.”

Ülker Hakkında

1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür. Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.