Tarihçemiz 1944 1944 yılında Ülker markalı ilk ürün olan pötibör bisküvi üretildi ve kısa sürede tüketicinin beğenisini kazandı. Ülker Pötibör halen Türkiye’nin en sevilen bisküvi markalarından biri olma özelliğini taşıyor. Ülker sadece İstanbul’da değil, Anadolu’ya yaptığı dağıtım sayesinde tüm Türkiye’de tanınır oldu. 1948 Topkapı takkeci semtindeki Sağmacılar Köyü’nde bisküvi fabrikası kuruldu. İmalathaneden bu fabrikaya geçişle, bisküvi üretim kapasitesi önemli ölçüde artırıldı. 1965 1965 yılında Topkapı Davutpaşa’daki fabrikanın hizmete açılmasıyla marka, modern üretim tesisleriyle desteklendi. Ülker markası için hala unutulmayan çok kıymetli bir slogan gazete ve radyo reklamlarında kullanılmaya başlandı: “Ülkersiz çay saati düşünülemez”. Bu mesaj markayı güçlendirdi. 1970 Ülker’in “Akşama babacığım unutma Ülker getir” cıngılı TV reklamlarında sıkça yayınlandı ve bir fenomen haline geldi. 1970’li yıllarda artan ürün çeşitliliği Ülker’in çatı marka olarak konumlandırılması sürecini de başlattı. Ülker Çokomilk, Ülker Çokomel, Ülker Çokonat , Ülker Çubuk Kraker gibi ürünler Ülker markası altında tüketiciyle buluştu. Ülker Çokonat’ın TV reklamındaki “Natnatnat Çokonat” cıngılı ile seslendirilen reklam filmi dillerde dolaştı. Cıngıldaki imza Mazhar Fuat Özkan (MFÖ) grubunundu. 1972 1972 yılında modern çikolata fabrikası yatırımı başladı ve 1974 yılında Ülker markalı ilk çikolata üretildi. Ülker sadece bisküvi değil aynı zamanda çikolata markası oldu. Ülker markalı çikolata, uygun fiyatlandırma politikası ile pazardaki “çikolata pahalı bir üründür” algısını alt üst etti. Tüm ülkede aynı fiyat stratejisi ile uygulandı. Şekerleme kategorisinde Ülker Bonbon markası raflardaki yerini aldı. İlk Çikolata, Bisküvi fabrikasında ek olarak çikolatalı ürünlerin üretimine başladık 1974 Çikolatanın da Modern Bir Fabrikası Oluyor - Topkapı Davutpaşa'da bulunan bisküvi fabrikamızın yanında Ülker Çikolata Fabrikası’nı kurduk. Bisküvi çeşitlerinin yanına eklenen çikolata çeşitleri ile ürün gamımızı genişlettik. İlk İhracat - Ortadoğu pazarlarına 200 bin dolarlık bisküvi ihraç ederek, dünyaya açılmanın ilk adımlarını attık. İlk Ar-Ge Departmanı - Dünyadaki gelişmelerden geri kalmamak ve uluslararası şirketlerle rekabet edebilmek için ilk Ar-Ge departmanımızı oluşturduk. 1976 1976 yılından itibaren Ülker Çokokrem tüketicilerle buluştu. 1977 1977 yılında Dido yeni bir çikolata markası olarak doğdu. Ülker Çokoprens ve 1978 yılında 9 Kat Tat rafllardaki yerini aldı. 1978 Un Üretimi Başlıyor. Bisküvi ve kek ürünlerinin temel hammaddesi olan unun kalitesini garanti altına almak Ankara Esenboğa’da kurduğumuz fabrikada kendi unumuzu üretmeye başladık. 1979 “Damağınızda ve dimağınızda 36 yıl” Ülker markası 1980 yılına bu ilanla merhaba dedi. Ülker artık 7’den 70’e herkes tarafından sevilen bir marka halini almıştı. Ülker Çikolatalı Gofret efsanesi doğdu. 1982 Ülker Çikolata’nın lansmanı yapıldı. 1986 1986’da Ülker Halley ve Ülker Hobby markaları piyasaya sürüldü. 1988 Ülker Albeni ve Ülker Metro ürünleri raflardaki yerini aldı. 1991 1991 yılında çıkartılan Ülker Biskrem, ilk dolgulu bisküvi olarak, piyasa çıktığı anda ‘olay’ oldu. Öyle ki ilerleyen yıllarda güçlü Ülker markasının karşısında Biskrem marka olarak tek başına başarısını ispatlamayı başardı. 1992 Ülker, gıdada atıştırmalık haricinde ilk defa yeni bir kategoriye girdi.1992 yılında temeli atılan Besler Gıda yağ fabrikası bugün Türkiye’nin lider yağ üreticisi konumunda. 1993 1993 yılında Nasaş’ın satın alınmasıyla Türk basketbol tarihindeki yolculuğuna başlayan Ülkerspor kısa sürede büyük başarılara imza attı. Fenerbahçe ile birleştiği 2006 yılına kadar geçen 13 yıllık sürede Türkiye Basketbol Ligi, Cumhurbaşkanlığı ve Türkiye Kupası’nda 12 şampiyonluk kazandı. Türk basketboluna damgasını vurdu. 1994 1994 yılında Ülker markası bisküvi ve çikolata dışında farklı bir gıda kategorisinde ilk kez duyuldu. Ülker Bizim markalı margarin pazara çıktı. Ülker Coco Star ürününün lansmanı yapıldı. Ülker Bizim Yağ ilk yemeklik sıvı yağ ürünü tüketicisiyle buluştu. 1995 1995 yılında Ülker markası artık bir kek markası ile de anılacaktı.‘ Ülker Dankek’, özellikle gençlerin gözdesi oldu. Bisküvi kategorisinde İkram 1996 yılında piyasaya çıktı. 1999 1999 yılında, Teremyağ Türkiye’nin tereyağ lezzetindeki ilk bitkisel margarini olarak yağ pazarının dinamiklerini değiştirdi. 2000 2000’li yıllarda gıda kategorisinde Ülker ana markası altında gelişen pek çok yeni ürün piyasaya çıktı. 2002 yılı şekerleme kategorisine damgasını vuracak, yeni markaların yılı oldu. Meyve tatları ile hayatı renklendiren Ülker Kremini ve meyve sulu içeriğiyle Ülker Yupo tüketicilerle buluştu. Kahve pazarına Ülker Türk Kahvesi ve Cafe Crown markası ile giriş yapıldı. 2003 yılında ise şekersiz sakız markası Yıldız piyasaya çıktı. 2007 2007 yılında, Ülker Golden Çikolata “Şimdi tam zamanı” sloganı ve şık tasarımlı ambalajı ile tüketiciye sunuldu. “ Çocuklar için Futbol” projeleri hayata geçti. 2008 Yıllar içinde Türkiye’nin en yaygın sosyal sorumluluk projelerinden biri haline dönüşen ÜlkerÇocukSinema Şenliği başladı. Çocukların hayal güçlerini beslemek ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak hedeflendi. Ülker Teremyağ pazarın yenilikçi markası olarak Teremyağ Ballı ürününü piyasaya çıkarttı. Krispi aromalı çubuklar raflarda yerini aldı. 2009 2009 yılında Ülker’in 65. yılı kutlandı. Yine 2009 yılında geçmişten bugüne gelen Ülker Napoliten çikolata, fındık ve Antep fıstığı ile zenginleştirilerek piyasa sunuldu. 2010 2010 yılında Ülker, FIBA Dünya Kupasına sponsor oldu. Bu kapsamda; tüm dünyadan çocukların katıldığı basketbol kampı “Children of the World” organizasyonunda dünya çocuklarını ağırladı. Markanın kuruluşunun onuruna sınırlı sayıda Ülker Pötibör Çoko lansmanı yapıldı. 2010 yılsonu itibarıyla Ülker markasını taşıyan 188 çeşit çikolata, 280 çeşit bisküvi tüketiciyle buluştu. Oneo markası sakız severleri “anında ferahlatmak” vaadiyle 2010 yılında tüketicilerle ilk kez buluştu. 2011 Ülker, çocukların hayatlarında yaratıcılığı teşvik etmek amacıyla Ülker Çocuk Sanat Atölyeleri’ni düzenlemeye başladı. Kahve pazarında Cafe Crown markası altında Türkiye’de ilk tek içimlik Latte lansmanı yapıldı. 2012 2012 yılında Ülker, Damla Sakızlı Toffe’den sonra Ülker Lokumcuk ile geleneksel lezzetleri tüketici ile buluşturmaya devam etti. Ülker Spor ve Etkinlik Salonu açıldı. 2013 Ülker, yeni ürünü Laviva ile çikolata deneyiminde yepyeni bir sayfa açıtı Laviva, “hayatı dolu dolu yaşayan” çikolata severler için özel olarak üretildi. Güneş ve toprağın harmanladığı tahılı bambaşka bir lezzet haline dönüştüren Ülker Saklıköy tüketiciyle buluştu. Yağ kategorisinde Teremyağ Gurme Kaymaklı piyasaya çıktı. Ülker, FİFA U-20 Dünya Futbol Şampiyonası’na sponsor oldu 2014 1995 yılında kek üretimine başlayan Ülker 2014 yılında O’lala sufle ile keke farklı bir boyut kattı. 1944 yılında pötibör bisküvi üretimi ile yola çıkan ve bugün gıda alanında dünyanın sayılı şirketleri arasında yer alan Ülker, 70. yaşını yepyeni bir kampanya ile kutladı. 2015 Daha iyi bir dünya ve daha mutlu insanlar için, yarına bugünden yatırım yapmaya inanan Ülker, kuruluşunun 80. yılı olan 2024 yılı için sürdürülebilirlik ilkelerini “Bu Dünya Bizim” konsepti altında açıkladı. Sürdürülebilirlik ilkelerini ve 2024 hedeflerini “Bu Dünya Bizim” stratejisi altında açıklayan Ülker, Borsa İstanbul (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’ne giren ilk gıda şirketi oldu. 2016 Bisküvi, çikolata, kek, sakız ve şekerleme üretimi yapan şirketler pladis çatısı altında birleştirildi. Ülker, Godiva, McVitie’s markaları da pladis şirketi içinde yer almaya başladı. Ülker, kurumsal sürdürülebilirlik performansını anlatan ilk Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Rapor, Küresel Raporlama Girişimi GRI G4 uluslararası standartına göre hazırlandı. 2016 yılının son aylarında tüketicilerle buluşan Yupo Çokojelo, Yupo Jelly ve Ülker Çikolata’dan oluşan lezzetiyle Türkiye’de bir ilke imza attı. 2017 Türkiye’nin lider krem çikolata markası Ülker Çokokrem yeni ürünü “Çokokrem Pankek” ile atıştırmalık dünyasına adım attı. Biskrem Vişneli Çikolatalı, Çokomel Lokmalık, Hanımeller Çokodolu, 9 Kat tat Rulokat, Metro Protein Bar, Ülker Çikolatalı ve Ülker Çikolatasız Dilim Dilim lansmanları yapıldı. Ülker Teremyağ Yemek & Hamurişi lansmanı gerçekleşti. Ülker’in 2. Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı. 2018 Hem lezzetli hem de düşük kalorili atıştırmalık arayan tüketiciler için yepyeni bir atıştırmalık Ülker Piko 5 üç çeşidiyle piyasaya sunuldu. O’lala Sufle merkezi Brüksel’de bulunan Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (iTQi)’nün ‘Üstün Lezzet Ödülü’nü ikinci kez almayı başardı. Hayatını spor tadında yaşayanlar için Metro Protein Bar raflardaki yerini aldı