HABERLER

2015 yılında 596 milyon adet Ülker ikramlık çikolata tüketildi

Bayram dönemlerinde çikolata ve şekerleme tüketimi katlanıyor

“Bayramda mutluluk her yerde” mesajıyla yola çıkan Ülker, artan talebi karşılamak için çikolata ve şekerlemede hazırlıklarını tamamladı. Ülker’in ikramlık ürünleri raflardaki yerini aldı.

Çikolata ve şekerleme bayramların vazgeçilmez ikramı. Bu özel günlerde ziyaret trafiği artarken, evlerde ikramlar ayrı bir önem kazanıyor. Bu nedenle de çikolata ve şekerleme satışları hareketleniyor.

Tüketicinin bu ihtiyacını dikkate alan Ülker’de de aylar öncesinden hazırlıklar başladı. Çikolatada 28, şekerlemede ise 29 farklı ambalaj ile ikramlıklar tüketicisiyle buluşmak için raflardaki yerini aldı.

2015 yılında 569 milyon adede yakın Ülker markalı ikramlık çikolata tüketildiğini, bunun da Türkiye nüfusunun yaklaşık yedi katına denk geldiğini belirten pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan “Bayram dönemleri tüketiciler için olduğu kadar bizim için de önemli bir dönem. Ürünlerimizi özenle hazırlıyoruz. Tüketicilerimiz ikramlık ürünlerimiz arasından çikolatada Ülker Ece ve Ülker Çikolatin’e, şekerlemede ise Ülker Damla Sakızlı Toffe ve Ülker Lokumcuk’a yoğun ilgi gösteriyor” dedi. 

Ülker’in 2015 yılında da ikramlık çikolatada yüzde 32 pazar payı ile liderliğini sürdürdüğünü belirten Buyurgan bayrama özel hazırlıklar hakkında şu bilgileri verdi:

• Ülker’in bu bayram için yeniliklerinden biri ikramlık portföyünde önemli bir yer tutan Ece ve Çikolatin’e özel üretim poşet ambalajları… Ülker Ece dolgulu kategorisinde en büyük paya sahip, aynı zamanda kategorinin de lideri. Ülker Çikolatin ise bizim en köklü ve en özel ürünlerimizden. 1950’lerden bu yana üretiliyor.

• Bir diğer yeniliğimiz Lalezar sütlü ve bitter madlen çikolata, ince yapısı ve şık kutusu ile ikramlıklar arasındaki yerini aldı.   

• Şekerlemede ise 29 çeşitten oluşan geniş bir kategorimiz var. Klasik şekerlemelerin yanı sıra, ilk defa Ülker fabrikalarında üretilen Lokumcuk, en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Ülker Lokumcuk’un limon, mandalina, böğürtlen ve elma çeşitlerine geçen yıl yeni nar ve ananas tatları da eklendi.

• Ülker Toffe Damla Sakızlı, bayramların en sevilen ve en çok tercih edilen diğer lezzeti. Ülker, bu sene toffe seven tüketiciler için birbirinden lezzetli, yepyeni tatlar hazırladı. Karamel tutkunları için yeni karamelli toffe, yaz mevsiminin vazgeçilmez karpuz tadını bayramda yaşamak isteyenler için nefis karpuzlu toffe, doyasıya meyve lezzetini yaşamak isteyenler içinse Böğürtlen & Ahududu’lu toffe tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Ülker’in tüketicinin görüşlerine önem verdiğine dikkat çeken Buyurgan, “Yaptırdığımız araştırmalarda bayram konusunda da görüşlerini aldık. Bayramın anlamının beraberlik, heyecan, mutluluk ve renklilik olduğunu bir kez daha gördük. Tüketici ikramlık çikolata ve şekerlemelerin, bayramın ruhunu yansıtacak şekilde renkli, eğlenceli ve heyecan verici olmasını istiyor. İkramda önemli bir kriter çeşit, bolluk ve sunum. Biz de ürünlerimizde bu kriterlere önem vererek hareket ediyoruz” dedi.

Editöre not:

Rakamlarla çikolata sektörü

• 2015 yılında Türkiye çikolata pazarının toplam ciro büyüklüğü yaklaşık 5.3 milyar lira, tonaj büyüklüğü ise yaklaşık 289 bin ton olarak gerçekleşti. (Nielsen ve Ipsos, Hane Tüketim Paneli)

• Bayramlık çikolata hem paketli hem dökme (kiloluk) şekilde satışa sunuluyor. Paketli çikolatalar bayram ziyaretlerinde hediye olarak tercih ediliyor, dökme çikolata ise evde misafirlere ikram etmek için satın alınıyor.

• Bayram dönemlerinde tüm bölgelerde fındık ve fıstık dolgulu çeşitler tercih ediliyor.

• Açık-dökme ürünler en çok İç Anadolu bölgesinde satılırken, paketli ikramlık çikolatalar ise en fazla Marmara bölgesinde satılıyor. (Kaynak: Ipsos, Hane Tüketim Paneli)

• Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve hassas bir kristal yapıya sahiptir. Bu yapıyı korumak için çikolata ve çikolatalı ürünlerin 18-22 ºC derece arasında muhafaza edilmesi gerekir.

Rakamlarla şekerleme sektörü

• 2015 yılı itibariyle, ikramlık dahil şekerleme pazarı 59 bin ton ve 966 milyon TL’lik bir pazar. Şekerleme pazarının atıştırmalık içindeki ciro payı yüzde 3.7’dir. (Nielsen ve Ipsos Hane Tüketim Paneli)

• 2015 yılı itibariyle, ikramlık şekerleme pazarı yaklaşık 26 bin tonluk bir pazar. Pazarın cirosal büyüklüğü 250 milyon TL. (Ipsos Hane Tüketim Paneli)

• Türkiye’de şekerleme tüketimi özellikle Ramazan ve Kurban Bayramlarında artış gösteriyor. Bayram dönemlerinde, aylık şekerleme satışları ortalama 6 kat artıyor.

• İkramlık şekerlemenin yüzde 48’i Ramazan Bayramı döneminde tüketiliyor. En fazla şekerleme, yüzde 41’lik payla Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde tüketiliyor. Bu bölgeleri Ege yüzde 20, Marmara yüzde 16, Akdeniz yüzde 9, İç Anadolu yüzde 8 ve Karadeniz yüzde 7 ile takip ediyor. (Ipsos Hane Tüketim Paneli)

• İkramlık şekerlemenin, 30 C°’nin altında, oda şartlarında, güneş görmeyen serin ortamda saklanması gerekiyor.

 

    • Ülker’den A Millilere “Memleket İçin Söyle” sürprizi

      Ülker, resmi sponsoru olduğu A Milli Futbol Takımı’na desteğini bu kez de tüm Türkiye’yle birlikte veriyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker Bisküvi 550 milyon dolarlık tahvil ihraç etti

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, yurtdışına 550 milyon ABD doları değerinde tahvil ihraç etti....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2024 yılı ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2024 yılının ilk çeyreğini 19,6 milyar TL ciro ile bitirdi. Ülker’in Türkiye ve yurt dışı operasyonları büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU