HABERLER

Bayramda ikramlık çikolata satışları 3 kat, şekerleme satışları 4 kat artıyor

Bayramda ikramlık çikolata satışları 3 kat, şekerleme satışları ise 4 kat artıyor. Ülker 68 çeşit ikramlık çikolatası, 123 çeşit şekerlemesi ile bayramlara ayrı bir keyif katıyor

Ülker bu yıl da ikramlık ürünleriyle bayrama damgasını vuracak. Tecrübesi ve kalitesi ile yıllardır çikolata ve şekerleme çeşitlerini tüketicisiyle buluşan Ülker öncü olmanın bilinciyle çalışmalarına devam ediyor. Gerek çikolata, gerek şekerleme sektöründe yaptığı yatırımlar, tüketicisinin damak tadına verdiği önem, AR-GE ekiplerinin yaptığı çalışmalar, üretim kalitesi ve ürün çeşitliliği Ülker’i bu sektörde ayrı bir yere taşıyor. Bütün bu faktörler ‘bayram’ deyince akla ilk Ülker’i getiriyor.   

Genel çikolata pazarında yüzde 65, ikramlık çikolata pazarında yüzde 41 pazar payı ile lider durumda olan Ülker’in çikolatadan sorumlu Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi, 68 çeşit ikramlık çikolata ile en geniş ürün yelpazesine sahip marka olduklarını söyledi.

Çikolata tüketiminin Ramazan Bayramı’nda Kurban Bayramı’na nazaran daha yüksek olduğuna dikkat çeken Nasi şu bilgileri verdi: “Toplam pazarda ikramlık çikolata satışları bayram döneminde 3 kat artıyor. Türkiye’de ikramlık çikolata ürünleri 2007 yılında 11 bin ton satılarak 150 milyon YTL’lik cirosal büyüklüğe ulaştı. Her sene bayram için özel bir ürün tasarlıyoruz. Bu bayramın yıldızı ise İstanbul Hatırası adlı ürünümüz. Kutunun üzerine yerleştirilmiş şık kartpostalda ise yine İstanbul’un sembollerinden olan Kız Kulesi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yer alıyor. Burada amacımız kartpostallı bayram kutlaması geleneğini hatırlatmak.”

Nasi, çikolata üreten 4 fabrika ile yılda 100 bin tonun üzerinde üretim gerçekleştirdiklerini, her yıl toplam tonajın yüzde 10’unu yeni ürünlerin oluşturduğunu söyledi. 1944 yılından beri Türk tüketicisini ve damak tadını çok iyi tanıdıklarını dile getiren Nasi, her yıl 35’in üzerinde araştırma ile tüketicilerin yeni taleplerini ve kategoriyi daha da iyi anlamaya çalıştıklarını belirtti.

Ülker Çikolata A.Ş. Genel Müdürü Dr. İrfan Demiryol da Ülker’in Türkiye’de çikolata üretim sürecini kakao çekirdeğinden başlayarak kendi bünyesinde gerçekleştiren en büyük ölçekli kuruluş olduğunu hatırlatarak şunları söyledi: “Ülker, hammaddeden paketlemeye kadar her safhada kendi bünyesindeki firmaları ile üretimde entegrasyonu sağlamıştır. Çikolata üretiminin 626 ayrı aşamasında kalite kontrolü yapıyoruz. Çikolatanın lezzetini belirleyen en önemli etken olan süt tozu, özel bir formülle Ülker fabrikalarında üretilmektedir. Fındığı Giresun’dan temin ediyoruz. Giresun sadece Türkiye’de değil dünyada en kaliteli fındığın yetiştiği bölgedir. Antep fıstığını Gaziantep bölgesinden satın alıyoruz.”

Bayramlık şekerin %80’i Ramazan Bayramı’nda satılıyor

Şeker tüketiminin bayramda yaklaşık 4 kat arttığını dile getiren Ülker Baycan Genel Müdürü Turgut Ziyal bayramlık şekerin yüzde 80’inin Ramazan Bayramı’nda, yüzde 20’sinin Kurban Bayramı’nda satıldığını söyledi.

Ülker Gallery markası ile ikramlık şekerleme pazarında her geçen gün daha da güçlendiklerini belirten Ziyal şekerleme sektörü ile ilgili de şu bilgileri aktardı: “Bayramda ikramlık şekerleme tüketimi 2006 yılında 15 bin 500 ton iken 2007 yılında 17 bin tona ulaşmıştır. Ülker olarak toplam şekerleme pazarında yüzde 16’lık pazar payı ile 2. sırada bulunmaktayız. 123 çeşit ile farklı ağız tatlarına sahip tüketicilere seçenekler sunuyoruz.”

Türkiye’de 39 milyon kişinin değişik sıklıklarla şeker tükettiğine dikkat çeken Ziyal, bölgesel farklar ve tercihlerle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de 3 milyon kişi her gün şekerleme tüketiyor. Araştırmalara göre İç Anadolu’da nüfusun yüzde 78’i, Doğu Anadolu’da yüzde 67’si şeker tüketiyor. Bu bölgelerde yaşanan uzun kışlar taze meyvenin daha az bulunmasına sebep olduğu için belli tatları özleyen tüketiciler bu ihtiyaçlarını şekerle gidermeyi tercih ediyor. Şekerleme ürünlerinin satışlarının dağılımında ise Marmara yüzde 42’lik pay ile başı çekmektedir.”
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor

      Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek

      Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım

      Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...

      DEVAMINI OKU