HABERLER

Haydiii Türkiye!

Milli takımın başarısı, sponsor şirketlerin marka bilinirliklerini katladı. Ana sponsorlardan Ülker, iletişim kampanyasıyla uluslararası tanınırlık hedefliyor

Euro 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın başladığı 7 Haziran'dan bu yana futbolla yatıp futbolla kalkıyoruz. Dünyadaki en büyük spor organizasyonlarından biri olan şampiyonayı yaklaşık 400 milyon kişinin izlediği tahmin ediliyor. Bu yıl Avusturya ve İsviçre'nin birlikte evsahipliği yaptığı turnuvada Türk Milli Takımı, başlangıçta favoriler arasında yer almıyordu. Ancak 11 Haziran'da evsahibi takımı İsviçre'yi sürpriz bir şekilde gruptan eleyen Türk milli takımı, geçen pazar Çek Cumhuriyeti karşısında sergilediği şaşırtıcı, mucizevi ve tuhaf 3- 2'lik sonuçla bir anda şampiyonanın en çok ilgi çeken ekibi haline geldi. Maç sonrası günler boyunca tüm Avrupa'da Türkiye konuşuldu, Türk milli takımının yarattığı mucize tartışıldı. Bu yazının yazıldığı gün henüz Hırvatistan maçı oynanmamıştı ancak Türkiye'nin finale çıkmasının bile kimse için sürpriz olmaması gerektiği ifade ediliyordu.

Milli takıma özel ürünler
Türk Milli Takımı, turnuvadaki başarılarıyla kendinden söz ettirip yoluna devam ettikçe, takıma destek veren ana sponsorlar da belki herkesten çok seviniyor. Çünkü yatırılan milyonlarca dolarlık desteğin hedefini bulması başarılarla doğru orantılı. Şampiyonada Coca-Cola, Turkcell, TTNet ve Ülker'in milli takıma verdikleri destek çok önemli. Ancak bir yandan da sponsor firmaların televizyon, gazete, radyo ve sahada yürüttüğü iletişim kampanyalarının Euro 2008 heyecanını daha da katladığı bir gerçek. Ana sponsorlar arasında yer alan ve Euro 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası için hazırladığı reklam ve iletişim çalışmalarıyla puan toplayan Ülker, yürüttüğü çok ayaklı kampanyayla heyecanı ateşleyenler arasında başı çekiyor. Futbol ve basketbol başta olmak üzere spora yılda 38 milyon dolarlık yatırım yapan Ülker Şirketler Grubu, milli takım oyuncularının rol aldığı televizyon reklamı, PR çalışmaları, futbolcularla hazırlanan ve İnternet ayağında kurulan www.bununicindogdunuz.com, dağıtım ağında sürdürülen saha iletişimiyle hayli profesyonel bir marka iletişimi yürütüyor. Grup, Euro 2008'e özel piyasaya sürdüğü Kırmızı-Beyaz Chewy ürünü, İçim Süt çerçevesinde yürüttüğü milli takım temalı satış aktiviteleriyle iletişim kampanyasını tamamlayıcı projeler de yürütüyor. Ülker'den aldığımız bilgilere göre Haziran 2007'den bugüne milli takım logolu 168 milyon adet çikolata ve bisküvi satışı gerçekleşti, milli takım görselli 2 bin 500 distribütör aracı son 6 ayda 61 milyon km. yol kat etti. Ülker Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, reklam filmleri, PR ve saha aktiviteleri gibi çok ayaklı bir iletişim planını yürütürken temel perspektifin nasıl kurgulandığını şöyle anlattı: "Biz Euro2008 ile ilgili iletişimimizi planlarken çift yönlü, halk ile interaktif şim platformu yaratmak konusuna büyük önem verdik. Gençler ile iletişim sağlamak için en önemli mecralardan birinin İnternet olduğu gerçeğinden yola çıkarak bu alanda çok başarılı olduğuna inandığımız projeler geliştirdik. Bununla beraber, saha aktiviteleri de planladık ve oluşturduğumuz kiosklar ile çeşitli noktalarda halkın milli takımımıza verdiği destek mesajlarını onlardan alarak sitemize taşıdık" dedi.

Çokuluslu rekabet
Milli takım başarı kazandıkça ana sponsor konumundaki Ülker'in yürüttüğü spor iletişimi kampanyasının önemli ölçüde değer kazandığını belirten Şeker, "Sponsorluk uzun soluklu bir iletişim aracı olmakla beraber elbette milli takımımızın aldığı başarılı sonuçlar ve yaşattığı sevinç bizim iletişimimizin etkinliğine çok olumlu yansımalar getiriyor. Örneğin, bununicindogdun.com İnternet sitemizin ziyaretçi sayısı ve site üzerinden oluşturulan video mesaj sayıları sportif başarılar ile katlanarak artıyor" dedi. Ülker Grubu'nun içinde bulunduğumuz bölgenin de dışına çıkarak daha küresel ölçekte başarı hedefleri olduğu biliniyor. Milli takımla birlikte yürütülen bu ortaklığın Ülker markasının uluslararası arenada da tanınırlık getirmek gibi bir fayda sağladığına dikkat çeken Zuhal Şeker, "Milli takımımız Euro2008 gibi şampiyonalarda Avrupa'nın devleri ile mücadele ederken Ülker de uluslararası bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor" dedi.

EURO 2008'İN FİNANSAL BOYUTU
* Dünyanın en büyük üçüncü spor ve ikinci futbol organizasyonu
* 16 güçlü milli takım, iki ülkede, 8 statta, 3 haftada 31 maç yapacak.
* Final maçı izleyici sayısı 350–400 milyon kişi olacağı öngörülüyor.
* Evsahibi iki ülke Avusturya ve İsviçre'ye toplam katkısı 640 milyon euro'yu bulduğu tahmin ediliyor.
* Avrupa ekonomisine katkısı 1.4 milyar euro'yu bulması bekleniyor.
* Oynanacak her bir maç ortalama değeri 42 milyon euro.
* C Grubu'nda oynanacak Fransa&İtalya; Hollanda&Fransa; İtalya&Hollanda karşılaşmalarının Avrupa ekonomisine katkısı 168 milyon euro.
* Şampiyonanın Avusturya ekonomisine 321 milyon euro katkı, 6 bin kişiye iş imkanı gecelik konaklamada 1 milyon artış bekleniyor.
* İsviçre ekonomisine ise 320 milyon euro'luk katkı ve yaklaşık 3 bin 800 kişiye iş imkanı sağlayacağı tahmin ediliyor.
 
38 MİLYON DOLARLIK KAYNAK NASIL DAĞILIYOR?
* Türkiye'de spora destek veren firmaların başında gelen Ülker, her yıl 38 milyon dolarlık bir kaynağı bu alana ayırıyor. Bu rakamı futbol ve basketbol alanlarında eşit değerlendiriyor.

* Sadece profesyonel anlamda sürdürülen sportif faaliyetleri değil, yeni sporcular yetiştirilmesine olanak tanıyan altyapı çalışmalarını da destekliyor. Son olarak Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile beş yıllık ana sponsorluk sözleşmesi imzalandı.

* TFF ile A Milli Futbol Takımı'ndan Bayan Milliler'e kadar tüm milli futbol takımlarını içine alan geniş kapsamlı bir sponsorluk anlaşması imzalayan şirket, TFF'nin yürüttüğü Grassroots – Herkes için futbol projelerini de destekliyor.

* Bunun yanı sıra Cola Turka markası ile Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray ve Trabzonspor kulüplerine altyapıları da dahil olmak üzere destek veriyor.
    • Ülker, 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2020 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, 2020 yılında hayata geçirdiği operasyonel mükemmellik uygulamaları ve yaklaşık 2.000 teknik iyileştirmeyle 21,5 milyon TL, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları sonucunda hayata geçirdiği 69 projesiyle 26,6 milyon TL tasarruf sağladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Önem Gıda’yı satın aldı

      Ülker, uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirdiği Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldı. Böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecini, uçtan uca kendi bünyesinde toplayan Ülker, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atmış oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’e iki ödül birden…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, bankacılık ve finansal işlemler arasında en iyilerinin belirlendiği, 2021 Türkiye Bonds&Loans Ödülleri’nde iki kategoride birinci olan tek şirket oldu...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü....

      DEVAMINI OKU