Hem basketbol öğreniyorlar, hem eğleniyorlar
Türk sporunun gelişiminde öncü ve özendirici çalışmalara imza atan, Ülker’in dört yıldır desteklediği “Ülker 7. Minikler Basketbol Şenliği”, bu yıl Konya’da gerçekleştirildi. 24-28 Haziran 2009 tarihleri arasında yapılan şenliğe 32 ilden 48’i erkek, 16’sı kız olmak üzere toplam 64 takım katıldı.
Miniklerin psikolojisinin olumsuz yönde etkilenmemesi için kazanmanın ya da kaybetmenin olmadığı şenlikte, yurdun dört bir yanından gelen minik basketbolcular 5 gün boyunca spor yaptı. Bunun yanı sıra Mevlana Müzesi gezisi, yetenek yarışması, piknik ve beslenme semineri gibi etkinliklerle kaynaşma ve bilgilenme fırsatı buldu. Şenliğe katılan 1.000’e yakın öğrenciye, etkinliğin sonunda madalya ve katılım belgesi verildi.
Bu minikler her yıl Haziran ayının son haftası buluşuyor. Türkiye’nin dört bir yanından gelen bine yakın çocuk, beş gün boyunca doyasıya basketbol oynuyor, eğleniyor, kaynaşıyor, yeni şeyler öğreniyor… Beş günün sonunda madalyaları, öğrendikleri yepyeni bilgiler ve kazandıkları yeni dostluklarla evlerinin yolunu tutuyorlar. Bir yılda büyüyüp ağabey ya da abla olanlar, bir üst takımda yollarına devam ediyor, onların yerini ise yeni minikler alıyor.
Minik basketçiler sayesinde aileler de, artık basketbol jargonuna hakim. Tribünde torununu desteklemeye gelen bir babaanne, “Kapat, kapat, kapat… Hadi oğlum al şu ribaundu” diye bağırıyor. Karşı takımın oyuncusu yanlış yürüyünce tribünden bir anne, “steps yaptı” diye atılıyor. Sadece minikler değil, anneler, babalar, dedeler, babaanneler ve komşular bile “press, steps, ribaund, asist, turnike” gibi basketbol terimlerini öğrenmiş durumda…
Bu şenlikte herkes birinci
Şenliğin en önemli özelliği bir şampiyonun olmaması… Çünkü amaç, şampiyonluktan çok miniklerin spor yapmalarını, küçük yaşta stres altında kalmadan mücadele etmeyi, rakibe saygı, centilmenlik, dostça mücadele gibi fair play ruhunu öğrenmelerini ve yeni dostluklar geliştirmelerini sağlamak. İleride profesyonel anlamda sporcu olmasalar bile iyi birer seyirci, yönetici, hakem ya da sporsever olmalarına temel oluşturacak kültürü aşılamak… Kısaca, tribünlere spordan anlayan ve sporu seven gerçek seyirciler kazandırmak…
Bu nedenle şenliği organize eden Türkiye Basketbol Federasyonu ve Ülker yöneticileri, şenlik programına, spor müsabakalarının yanı sıra, çocukların sosyal ve kültürel anlamda zenginleştiren etkinlikler de ekliyor. Örneğin geçen yıl İzmir’de yapılan şenliğe katılan minikler deniz müzesini gezmiş, açık hava sinemasında “Macera Adası” filmini izlemiş, TEMA yetkililerinden, küresel ısınma konusunda bilgiler dinleme fırsatı bulmuştu. Bu yılki programda ise maçların dışında Mevlana Müzesi gezisi ve Selçuk Üniversitesi beslenme uzmanlarından beslenme eğitimi vardı. Şenliğin son günü yapılan piknikte ise katılım belgelerini ve madalyalarını aldılar.
-
Ülker kuru yemiş ve meyve bar pazarına “Ülker Go Ahead” ile girdi
Türkiye’de gıda sektörünün lideri Ülker, son yılların gittikçe önem kazanan “Bütünsel İyilik” trendine uygun olarak “Ülker GO Ahead” markalı 5 yeni ürününü tüketiciyle buluşturdu. Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun stratejilerle ürettiğimiz ve tüketicilerimize lezzetli bir deneyim sunan kuru yemiş ve meyve barlarla, bu kategorinin de en güçlü markası olmayı hedefliyoruz.” dedi....
DEVAMINI OKU -
bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak
Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...
DEVAMINI OKU