Hem basketbol öğreniyorlar, hem eğleniyorlar
Türk sporunun gelişiminde öncü ve özendirici çalışmalara imza atan, Ülker’in dört yıldır desteklediği “Ülker 7. Minikler Basketbol Şenliği”, bu yıl Konya’da gerçekleştirildi. 24-28 Haziran 2009 tarihleri arasında yapılan şenliğe 32 ilden 48’i erkek, 16’sı kız olmak üzere toplam 64 takım katıldı.
Miniklerin psikolojisinin olumsuz yönde etkilenmemesi için kazanmanın ya da kaybetmenin olmadığı şenlikte, yurdun dört bir yanından gelen minik basketbolcular 5 gün boyunca spor yaptı. Bunun yanı sıra Mevlana Müzesi gezisi, yetenek yarışması, piknik ve beslenme semineri gibi etkinliklerle kaynaşma ve bilgilenme fırsatı buldu. Şenliğe katılan 1.000’e yakın öğrenciye, etkinliğin sonunda madalya ve katılım belgesi verildi.
Bu minikler her yıl Haziran ayının son haftası buluşuyor. Türkiye’nin dört bir yanından gelen bine yakın çocuk, beş gün boyunca doyasıya basketbol oynuyor, eğleniyor, kaynaşıyor, yeni şeyler öğreniyor… Beş günün sonunda madalyaları, öğrendikleri yepyeni bilgiler ve kazandıkları yeni dostluklarla evlerinin yolunu tutuyorlar. Bir yılda büyüyüp ağabey ya da abla olanlar, bir üst takımda yollarına devam ediyor, onların yerini ise yeni minikler alıyor.
Minik basketçiler sayesinde aileler de, artık basketbol jargonuna hakim. Tribünde torununu desteklemeye gelen bir babaanne, “Kapat, kapat, kapat… Hadi oğlum al şu ribaundu” diye bağırıyor. Karşı takımın oyuncusu yanlış yürüyünce tribünden bir anne, “steps yaptı” diye atılıyor. Sadece minikler değil, anneler, babalar, dedeler, babaanneler ve komşular bile “press, steps, ribaund, asist, turnike” gibi basketbol terimlerini öğrenmiş durumda…
Bu şenlikte herkes birinci
Şenliğin en önemli özelliği bir şampiyonun olmaması… Çünkü amaç, şampiyonluktan çok miniklerin spor yapmalarını, küçük yaşta stres altında kalmadan mücadele etmeyi, rakibe saygı, centilmenlik, dostça mücadele gibi fair play ruhunu öğrenmelerini ve yeni dostluklar geliştirmelerini sağlamak. İleride profesyonel anlamda sporcu olmasalar bile iyi birer seyirci, yönetici, hakem ya da sporsever olmalarına temel oluşturacak kültürü aşılamak… Kısaca, tribünlere spordan anlayan ve sporu seven gerçek seyirciler kazandırmak…
Bu nedenle şenliği organize eden Türkiye Basketbol Federasyonu ve Ülker yöneticileri, şenlik programına, spor müsabakalarının yanı sıra, çocukların sosyal ve kültürel anlamda zenginleştiren etkinlikler de ekliyor. Örneğin geçen yıl İzmir’de yapılan şenliğe katılan minikler deniz müzesini gezmiş, açık hava sinemasında “Macera Adası” filmini izlemiş, TEMA yetkililerinden, küresel ısınma konusunda bilgiler dinleme fırsatı bulmuştu. Bu yılki programda ise maçların dışında Mevlana Müzesi gezisi ve Selçuk Üniversitesi beslenme uzmanlarından beslenme eğitimi vardı. Şenliğin son günü yapılan piknikte ise katılım belgelerini ve madalyalarını aldılar.
-
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor
Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek
Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım
Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...
DEVAMINI OKU