HABERLER

İnovasyon odaklı yatırımlarımız devam edecek!

•    Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu, tüketicileri Süt ve Sütlü Ürünler kategorisinde yeni ürünlerle buluşturmaya devam ediyor. Yeni markalar Dolcia ve Pasifik’in yanı sıra Fidella, Smartt ve İçim Light serisinin yeni çeşitleri pazarı hareketlendiriyor. •    Birçok kategoride 1. ve güçlü bir 2. konumundaki İçim, yeni inovatif ürünleriyle fark yaratıyor. •    Ülker, Süt ve Sütlü Ürünler kategorisinde gerçekleştireceği yatırımlarla İçim markasını liderliğe taşımayı hedefliyor.

Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Gıda ve İçecek Grubu Süt ve Sütlü Ürünler kategorisini değerlendirdi. Tütüncü, büyüme odaklı, genç ve yenilikçi olarak tanımladığı Süt ve Sütlü Ürünler grubunun, 2008 yılında ‘yeniliklerle’ büyümeyi hedeflediğini söyledi. Tütüncü, bu amaçla yeni markaları Dolcia ve Pasifik ile birlikte, sürülebilir peynir pazarına yenilikçi çeşitleri ve yepyeni bir yüzle Fidella markasını kazandırdıklarını belirtti. Kısa zamanda kendini kanıtlayan ve çocuk gelişimi segmentine başarılı bir giriş yapan Smartt ve İçim Light serisini yeni ürünlerle çeşitlendirdiklerini söyleyen Tütüncü, ana marka olarak İçim’in gelişmeye devam edeceğini vurguladı.

Gıda ve İçecek Grubu olarak ‘süte yatırımı’ önemsediklerini vurgulayan Tütüncü, şu bilgiyi verdi: “En önemli yatırımlarımızı süt alanında gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin en büyük süt ve sütlü ürünler üreticisi konumundaki Ülker Ak Gıda’nın Pamukova ve Karaman’daki fabrikalarının ardından, 2008 yılında yeni bir fabrika yatırımı daha gerçekleştirmek konusundaki çalışmalarımız devam ediyor. 2007 yılındaki yatırımlarla istihdamımızı 1.600’e, günlük süt üretim kapasitemizi 2.100 tona çıkardık. Şu an iki fabrikamızda 500 farklı ürün üretiyoruz.” dedi.

Tütüncü, grubun Süt ve Sütlü Ürünler kategorisinin 423 milyon YTL olan 2007 cirosu ve ilk 4 ayda gerçekleştirdiği yatırımlarla gerek üretim, gerekse kapasite olarak Türkiye’nin en büyüğü olduğunu vurguladı. Tütüncü, 2007’de İçim’in Türkiye Süt ve Sütlü Ürünler pazarının yıldız markası olduğunu, süt ve sütlü ürünler pazarında payını en çok artıran marka konumuna yükseldiğini belirtti. İçim, bu iddiasını Dolcia ve Pasifik gibi yeni markaları, Fidella, Smartt ve İçim Light serilerinin yenilikçi ürünleriyle güçlendirmeyi amaçlıyor. Tütüncü, genç bir marka olmasına rağmen İçim’in Nielsen’in Markalar 2007 raporuna göre süt, ayran ve yoğurt kategorilerinde ilk akla gelen 3 marka arasında olduğunu, 2008 yılında da yeni marka ve yatırımlarla büyüme trendinin devam edeceğini vurguladı.   

Süt ve Sütlü Ürünler kategorisinden yenilikçi ürünler…
İçim’in en son yeniliği uzman tatlı markası Dolcia… Yepyeni lezzetleriyle tüketicilerin beğenisine sunulan Dolcia, Türkiye’de sütlü tatlılarda kahve ve karameli kullanan ilk marka oldu. Çikolata Sevdası, Fındık Bahçesi ve Muz Sevdası çeşitlerinin yanında Dolcia, Caramio ve Cafe Crown gibi güçlü ve tanınmış lezzetleri piyasaya sunması ile dikkat çekiyor. Dolcia, içindeki çocuğu hep canlı tutan, yaşama coşkusunu koruyan, kendine keyifli anlar yaratan ve onların tadını doya doya çıkarmak isteyen herkesin tercihi olmaya aday… 6 ayı AR-GE olmak üzere 1.5 yıllık bir çalışmanın ardından pazara sunulan Dolcia, 110 gr’lık ambalajlarının yanında, Türkiye’de ilk kez kullanılan 600 gr’lık ambalajı ile pazarda kendine kalıcı bir yer bulmayı hedefliyor.

2007 yılında geleneksel ayran tadına fesleğen ve nane tadını ekleyerek tüketiciye sunan İçim, bu kategoride Türkiye’de bir ilke daha imza atıyor. Geleneksel bir içeceği yepyeni bir form ve lezzet ile birleştiren İçim, Pasifik Ayranlı İçecek’i pazara sunuyor. Türk tüketicilerinin serinlemek için soda ve ayranı karıştırarak içme alışkanlığını gözönünde bulundurarak 8 ayda geliştirilen Pasifik, özellikle 250 ml’lik ince teneke kutu ambalajı ile dikkat çekiyor. Modern görünümü ile pazarda fark yaratan ve bu sayede süt ve sütlü ürünleri gelenekçi olmaktan çıkaran İçim, farklı bir tercih yaratmayı ve pazara yepyeni bir lezzet sunmayı hedefliyor.

Sürülebilir peynir pazarında Fidella markasını canlandırmaya karar veren İçim, yeni ürünleri ile bu pazara da renk katıyor. Türk damak tadına en uygun ürünleri geliştirmek hedefi ile yola çıkan İçim ekibi, 6 aylık çalışmanın ve seri tüketici testlerinin sonucunda Türkiye’nin ilk dereotlu ve ilk çilekli taze peynirini geliştirdi. Fidella, yepyeni lezzetleri ile kahvaltıdan, akşam sohbetlerine, günün her anına keyif katıyor.

İçim markasının özellikle formuna özen gösteren ve lezzetten ödün vermeyenlerin tercihi olacak diğer bir ürün serisi de İçim Light… Enerjisi yüzde 25 azaltılmış yoğurt, beyaz peynir, kaşar ve krem peynirden oluşan serinin yağ ve kalori oranı, tam yağlı peynirlerin yağ oranından oldukça düşük, lezzetleri ise şaşırtacak kadar iyi...  

Türkiye’de içerdigi Omega 3 - DHA ve vitaminlerle doğal sütü birleştiren ve çocuklarda hem zihinsel hem de bedensel gelişimi destekleyen ilk ve tek ürün serisi İçim Smartt, şimdi 2 yeni çeşidi ile ürün gamını genişletiyor. İçim Smartt, farklı lezzetler arayan çocuklar için orman meyveleri ve bebe bisküvisi küplerini piyasaya sundu. Özellikle okul öncesi çağda; süt ve sütlü ürünlerin tüm faydalarının yanı sıra doğallık, lezzet ve çocuklar için eğlenceyi birleştiren Smartt serisi, dünyadaki trendler, bilimsel/klinik çalışmalar, uzman görüşleri, kantitatif ve kalitatif araştırmalar doğrultusunda 2 yılda geliştirildi. İçim Smartt, içeriğindeki Omega 3-DHA, prebiyotik, 10 vitamin ve doğal sütten gelen kalsiyum ile çocukların hem zihinsel ve fiziksel gelişimine, hem de bağışıklık sistemini güçlendirmeye destek oluyor.

Gıda sektörüne her zaman yenilikleriyle renk katan, alanında öncü Laktaz Süt ve kolesterolü doğal yoldan düşürmeye yardımcı olan Benecol gibi ürünleri ile özellikle Süt ve Sütlü Ürünler kategorisini sürekli geliştiren Ülker, yepyeni ürünleri ile pazarı hareketlendirmeye devam edecek. 
    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU