HABERLER

İyi çikolata ağızda kolayca erir

Ülker Grubu Başkan Yardımcısı Emin Özkan, Şeker Bayramı’nın kapımıza dayandığı şu günlerde iyi çikolata için tavsiyelerde bulunuyor, “İyi olmayan çikolata damakta erimez, serttir. Kakao yağı ne kadar kaliteli ve oranı iyi ise çikolata, dilimizin üzerinde o kadar rahat erir. Tüm damağınıza aromasını yayar; yuttuktan sonra da aroma ağzınızın içinde bir süre kalır...” Özkan, çikolatayı buzdolabına koymayın diyor.

* Türkiye’deki çikolata pazarı derken neyi kastediyoruz?

Türkiye’deki toplam çikolata pazarı 2.8 milyar TL’lik bir pazar. Bunun yüzde 51’ini ise Ülker ürünleri oluşturuyor.

* En çok çikolata tüketen ilimiz hangisi peki?

Bayram döneminde tüketilen çikolatanın yüzde 32’si Marmara; yüzde 18’i İç Anadolu’da satılıyor. İl olarak İstanbul en çok çikolata tüketen ilimiz. Daha sonra Ankara, İzmir, Adana ve Bursa geliyor.

* Çikolata yiyen kitle hangi çeşitleri tercih ediyor?

Sosyo-ekonomik grup ve yaş çikolata tercihlerini belirliyor. Gençler sütlü çikolata yiyor; yaş ilerledikçe bittere geçiş yapılıyor. Bitterdeki şeker oranı nispeten daha az. Kakao oranı da fazla. Bu nedenle antioksidan görevi yapıyor ve dediğim gibi yaş ilerledikçe tercih ediliyor. Daha çok büyük şehirlerde yeniyor. Gençler ve çocuklar ise daha şekerli ürünleri seviyorlar. Değişik, yeni lezzetler arasında ise gençlerin karamelli ürünlere de ilgisi olduğunu görüyoruz.

En çok sütlü çikolata yiyoruz; yaş ilerledikçe bittere geçiyoruz

* En çok yenilen çeşit desem?

Toplam çikolata pazarına bakarsak, en fazla tercih edilen çeşit sütlü; toplam pazarın yüzde 40’ını oluşturuyor. İkinci sırada pazarın yüzde 30’unu oluşturan Antep fıstıklı; üçüncü sırada ise fındıklı var. Bitter ise yüzde 15 ile dördüncü sırada. Bizim Ülker olarak en çok satan ürünümüz ise sütlü kare olan.

* Yabancıların tercihleri nasıl, bize göre farklılıklar var mı?

Yabancı ülkelerde tabletler (ince-uzun versiyonlar) tercih ediliyor. Biz kalın olanları yiyoruz, çünkü çikolatayı ısırdığımızda o tadı doya doya ağzımızda hissetmek istiyoruz.

* İhracaatı en çok hangi ülkeye yapıyorsunuz?

Orta Doğu ülkeleri, özellikle Lübnan, Suudi Arabistan ve Almanya’ya...

* Peki siz şahsen en çok hangi çeşit çikolatayı tüketiyorsunuz?

En çok Antep fıstıklı yiyorum. Yanında da çay içiyorum. Her gün en az bir adet yerim.

* Kilo almamayı nasıl başarıyorsunuz? Hem yiyip hem nasıl formumuzu koruyacağız?

Ne zaman, ne kadar yediğiniz ve karşılığında ne kadar hareket ettiğiniz önemli.

Kadınlar modlarını değiştirmek; erkekler enerji almak için yiyor

* İyi çikolata nasıl anlaşılır?

İyi çikolata ağızda kolay erir. İyi olmayan çikolata damakta erimez, serttir. Dolayısıyla kakao yağı ne kadar kaliteli ve oranı iyi ise çikolata dilimizin üzerinde o kadar rahat erir. Tüm damağınıza aromasını yayar.

* Kadın ve erkeklerin çikolata yeme nedenleri farklı mı?

İnsanlar değişik sosyal okazyonlarda, değişik motivasyonlarla çikolata yiyor. Bazısı modunu değiştirmek için yiyor, bazısı yemekten sonra tatlı niyetine, bazısı da açlığını bastırmak için tercih ediyor. Yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki, yenen ürünler de zaman zaman değişiklik gösterebiliyor...

* Kim daha çok yiyor?

Kadınlar erkeklere göre daha çok yiyor. Motivasyon farklılığı da var. Hiçbir erkek, “Gece kalkıyorum, buzdolabını açıp kaşık kaşık çikolata yiyorum” demez. Bu klasik bir kadın cümlesidir. Genel olarak toparlarsak, kadınların daha çok modlarını iyileştirmek için yediklerini ve çikolatayı kendine zaman ayırma, kendini eğlendirme aracı olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Erkek içinse daha çok enerji almak için yenilen bir şey.

* Diyet çikolatalara ilgi nasıl?

Kadının kalori derdi var. Bu nedenle kendini yerken suçlu hissetmemek adına çikolatayı eğlence aracı olarak görüyor. Yerken “kendim için bir şey yapıyorum” diye zevk alarak yiyor. Sonuçta da Türkiye’de de dünyada da düşük kalorili çikolata çok fazla satmıyor. Çünkü bu zevki insanlar doya doya yaşamak istiyor.

Biz yılda 1.9 kilo İngilizler ise 12 kilo çikolata yiyor

* Yıllık ne kadar çikolata tüketiyoruz?

Türkiye’de kişi başı yıllık çikolata tüketimi 1.9 kilo; Almanya’da 9; Amerika’da 6; İngiltere’de 12 kg. Gelir düzeyi artıkça çikolata tüketimi de artıyor. Bu da ülkemizde de tüketimin artmaya devam edeceğini gösteriyor.

* Bayram için özel olarak çıkarttığınız bir ürün var mı?

Bayrama özel ürünümüz; Ülker Golden Madlen çikolata. Toplamda 50’den fazla çeşidimiz var.

* Açıkta satılan ürünleriniz de var değil mi?

Dünyada artık maneviyata ve aile bağlarına dönüş var. Biz bu konuda şanslıyız, aile bağları çok kuvvetli bir toplumuz. Bu durum, bayramlarla daha da güçleniyor. Misafirliğe mesela, hiç eli boş gitmeyiz. Gelir düzeyimiz yüksekse çikolata alıp gideriz. Ev sahibi de belli bir maddi çizginin üzerindeyse yine çikolata ikram eder. Ama eve alırken genelde açıkta satılanlar, misafirliğe giderken kutuda olanlar tercih ediliyor.

Asla buzdolabına koymayın, tadı bozulur

* Malum bayram yaza, sıcak havalara denk geldi. Bu satışları düşürür mü?

Yok, satışımız artıyor. Bayramda yüzde 25 oranında artış oluyor. Çünkü artık klima o kadar yaygın ki, satış noktalarında da doğru muhafaza edilebiliyor.

* Evde nasıl muhafaza edeceğiz; buzdolabına koyalım mı?

Hayır, asla koymayın. Tadı bozuluyor... Doğru saklama sıcaklığı 18-22 derecedir. Direkt ışıktan ve güneşten de saklamak gerek. Ayrıca, çikolatanın koku almaması lazım; kilerde saklamayın. Kokuyu sindirebilir çünkü.

Kaynak: Vatan Gazetesi


    • Ülker, 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2020 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, 2020 yılında hayata geçirdiği operasyonel mükemmellik uygulamaları ve yaklaşık 2.000 teknik iyileştirmeyle 21,5 milyon TL, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları sonucunda hayata geçirdiği 69 projesiyle 26,6 milyon TL tasarruf sağladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Önem Gıda’yı satın aldı

      Ülker, uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirdiği Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldı. Böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecini, uçtan uca kendi bünyesinde toplayan Ülker, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atmış oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’e iki ödül birden…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, bankacılık ve finansal işlemler arasında en iyilerinin belirlendiği, 2021 Türkiye Bonds&Loans Ödülleri’nde iki kategoride birinci olan tek şirket oldu...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü....

      DEVAMINI OKU