HABERLER

Milli takımda her futbolcuya neredeyse bir sponsor düşüyor

Euro 2008 yaklaşırken milli takımın ana sponsorları da büyük bir reklam ve tanıtım atağına kalktı. 8'i ana olmak üzere millilerin toplam 16 sponsoru bulunuyor.

Futbolseverler hafta sonu başlayacak olan Euro 2008'i heyecanla beklerken milli takımın ana sponsorları da hazırladıkları reklam filmleriyle hem bu heyecanı katmerlendiriyor hem de tanıtımda öne geçmeye çalışıyor.

23 milyon dolarlık bir sponsorluk gelirine ulaşan 23 kişilik milli takımın 8'i ana olmak üzere toplam 16 sponsoru bulunuyor. Garanti, THY, Coca-Cola, Turkcell, Ülker, Efes Pilsen, Mercedes-Benz ve TTNet "ana sponsor" olurken Nike "teknik sponsor" olarak Türk milli takımına destek oluyor. Petrol Ofisi, İddaa ve Sarar milli takımın "resmi sponsor"ları,

Yurtiçi Kargo, Acıbadem, Powerade ve Teknosa ise "resmi tedarikçi" olarak yer alıyor.

Almanya ve İngiltere'nin "ana sponsor" kategorisinde bir firma yer alırken Yunanistan'ın 3 tane bulunuyor. Bu anlamda 15 resmi sponsoru bulunan İtalya, Türkiye'ye en yakın örnek durumunda. Milli takımın bütün sponsorları yaptıkları tanıtımlarla öne çıkmaya çalışırken özellikle "ana sponsor"ların çokluğu firmaların "farklılaşma" çabaları için büyük çaba harcamalarını gerektiriyor.

Spor olunca akan sular durur
Ülker, milli takımın 18 oyuncusunu kullandığı klipte Helldorado'nun ünlü "A Drinking Song" şarkısına Türkçe sözler yazıp kullanırken TTNet "ana sponsor"luğunu yaptığı reklamda futbolcuların annelerini oynatarak vurguluyor. TTNet Pazarlama İletişimi Direktörü Fethiye Tanat, "Başarıda annelerin payı büyük. Bu film, hem millilerimizin annelerine teşekkür niteliğini taşıyor" diyor.

Turcell ise eski reklam filmini kullandı ancak bazı oyuncuların artık kadroda olmaması en büyük handikapı oldu. Efes Pilsen, alkollü içeceklerin reklam yasağı nedeniyle reklam yapamazken Garanti Bankası'nın robotları kullanarak hazırladığı yeni reklam filmi merakla bekleniyor.

Bu arada reklamlarında futbolcuları kullanmak isteyen firmaların oyuncularla ayrıca anlaşmaları gerekiyor zira TFF'nin futbolcuların imaj haklarına karışma hakkı yok.

Milli takımın ana sponsorluk paketinin fiyatı 3 milyon dolar. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF), ana sponsorluğu en fazla 10 firmayla sınırlı tutmak istiyor. Bu durumda ana sponsorluğun toplam tutarı 30 milyon doları buluyor. Bu durumda bir firmanın tek başına "ana sponsor" olabilmesi için cebinden 30 milyon dolar çıkarması lazım.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, spor sektörünün dışında hiçbir firmanın bir başka firmayla birlikte aynı kuruma ana sponsorluk yapmadığını belirterek "Ancak iş spor ve de milli takım olunca değişiyor" diyor.

Bir kuruma bu kadar çok firmanın ana sponsor olmasının firmaların öne çıkmasını zorlaştırdığını belirten Ocakoğlu, "Örneğin TFF'nin sitesinde Fatih Terim bölümüne bakın. Orada Terim'in arkasında 4 ana sponsorun adı görünüyor ama mesela Efes Pilsen görünmüyor. Görünebilenler de bir karmaşa yaratıyor" diye konuşuyor.

Diğer yandan milli takımın yurtdışı için bir sürpriz barındırdığını kaydeden Ocakoğlu, özellikle dış bağlantıları olan şirketlerin takıma sponsor olmalarının doğru bir strateji olduğunu kaydediyor.

Tek başına 30 milyon dolar zor
Ülker Spor Sponsorlukları Müdürü Hakan Aydınol, ana sponsor sayısının az olmasının elbette avantajlı olacağını ancak fazla olmasının da ayrı fırsatlar doğurduğunu söylüyor. Milli takım için bir tane ana sponsor olması fikrine katılmadığını vurgulayan Aydınol, "En azından farklı sektörlerden olmak şartıyla 4-5 sponsor olabilir. TFF yönetiminin de eğilimi bu yönde. Bugün bir tek firmanın 30 milyon dolar verip tek sponsor olması mümkün değil" diyor.

Kendilerinin bu kadar çok sayıda ana sponsor arasında farklılaşma sağlak için çok çeşitli ürünler ve pazarlama stratejileri izlediğini vurgulayan Aydınol, "Ayrıca Ülker'in sahip olduğu dağıtım ağını kullanarak diğer sponsorlardan ayrışacağımızı düşünüyorum" diye konuşuyor.

Milli takımın iyi bir ürün olduğunu belirten Aydınol, "Bugün Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray'ın ana sponsorluktan elde ettiği yıllık gelir 4-6 milyon dolar arasında. Bu noktada bir kıyaslama yapılırsa milli takım çok daha başarılı" diyor.

Milli takım için çektikleri reklam ve klipten memnun olduklarını söyleyen Aydınol, Garanti Bankası'nın reklam filmini ise merakla beklediğini belirtiyor.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu ise ana sponsorların yaptığı reklam çalışmalarında en çok TTNet'i beğendiğini söylüyor. Ocakoğlu, daha sonra sırasıyla Coca-Cola, Turkcell ve Garanti'yi beğendiğini kaydediyor.

Ocakoğlu, şampiyona öncesi reklamları iyi kotaran firmaların maçlar oynandığında ve sonnrası için de başarılarını sürdürmesi gerektiğini belirtiyor.

MİLLİ TAKIM SPONSORLARI


Ana:
Garanti, THY, Coca-Cola, Turkcell, Ülker, Efes Pilsen, Mercedes-Benz ve TTNet
Teknik:Nike
Resmi:Petrol Ofisi, İddaa ve Sarar
Resmi tedarikçi:Yurtiçi Kargo, Acıbadem, Powerade ve Teknosa

Yunanistan'ın 13 sponsoru var
Euro 2008'de mücadele eden komşumuz Yunanistan'ın 3'ü "gold" olmak üzere toplam 13 sponsoru var. Almanya'nın ise 1'i "general sponsor" olmak üzere toplam 21 sponsoru bulunuyor. Son dünya şampiyonu İtalya'nın ise 15'i resmi sponsor toplam 21 destekçisi var.

Avrupa Futbol Şampiyonası'na katılamayan İngiltere'nin ise 1'i ana, 3'ü de resmi olmak üzere toplam 4 sponsoru bulunuyor.

23 milyon dolarlık gelir
Hasan Doğan'ın Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı olmasıyla birlikte Türk milli takımının sponsorluk gelirleri 2 ayda 23 milyon dolara çıktı. Doğan, bu yıl sonuna kadar hedeflerinin bu rakamı 35 milyon dolara çıkartmak olduğunu kaydediyor.
    • Ülker, 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2020 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, 2020 yılında hayata geçirdiği operasyonel mükemmellik uygulamaları ve yaklaşık 2.000 teknik iyileştirmeyle 21,5 milyon TL, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları sonucunda hayata geçirdiği 69 projesiyle 26,6 milyon TL tasarruf sağladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Önem Gıda’yı satın aldı

      Ülker, uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirdiği Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldı. Böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecini, uçtan uca kendi bünyesinde toplayan Ülker, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atmış oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’e iki ödül birden…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, bankacılık ve finansal işlemler arasında en iyilerinin belirlendiği, 2021 Türkiye Bonds&Loans Ödülleri’nde iki kategoride birinci olan tek şirket oldu...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü....

      DEVAMINI OKU