HABERLER

Şirketlerde rota yeşile yöneldi

Küresel ısınma, artık herkesi çevreyi “sözde" değil, “özde" sevmeye zorluyor. Vatandaşın bu konuda duyarlı olması tek başına yeterli olmadığı için özellikle şirketlerin somut adımlar atması gerekiyor. 

Dünyanın kaynakları sınırlı olduğu için sürdürülebilir kalkınmaya giden yol da çevreden geçiyor. Bunun bilincinde olan çokuluslu şirketler artık çevreye yatırım yapmaya başladılar. Çünkü tüketiciler de çevreye duyarlı olan şirketlerin ürünlerine rağbet ediyor.

Bu nedenle global pazarda olduğu gibi Türkiye’de de çevre yatırımları, şirketler için önemli bir rekabet unsuru olmaya başladı. Türkiye’deki şirketler kurumsal stratejisini çevre duyarlılığı üzerine yeniden kuruyorlar. Özellikle üretim ayağında ekolojik ürünlerin trend haline gelmesi de dikkat çekiyor. Birçok şirket çevre dostu ürünler tasarlıyor ve doğaya saygılı iş süreçleri geliştirmek için iddialı projelere yatırım yapıyor.

Sorumluğumuzun bilincindeyiz    
Ülker Grubu’nun çevre yatırımları hakkında bilgi veren Ülker Kurumsal İletişim Müdürü Zuhal Şeker şunları söyledi: “Grubumuz, üretim yaptığı toprakları temiz tutmayı ve ait olduğu toplumun ihtiyaçlarının farkında olarak, toplum hayatına somut katkılar sağlamayı önemli bir görev olarak görüyor. Bizim için çevre duyarlılığın birçok boyutu var. Üretimde, günlük iş hayatımızda, sosyal projelerimizde bu duyarlılığı sürdürüyoruz. Toplam 42 fabrikada üretim yapıyoruz. Buhar ve elektrik üretim tesislerinde doğalgaz kullanılıyor ve sera gazlarını azaltıcı nitelikte tedbirler alınıyor. Ayrıca TEMA’nın kırsal kalkınma projesi  ‘El Koyun Projesi ‘ kapsamında 3 köyü sahiplendik.”
 
    • Ülker’den uluslararası başarı…

      Ülker, tüm dünyadan şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının değerlendirmeye alındığı, S&P Global ESG 2021 Endeksi’nde yer alan tek Türk gıda şirketi oldu. Türkiye’den, farklı sektörlerden endekste yer alan 37 şirket içinde ise ilk üçe girmeyi başardı. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te üniversiteliler Ülker Çokonat için yarışacak

      Ülker’in en sevilen markaları için, yenilikçi pazarlama fikirlerinin rekabetine sahne olan ‘bizz@kampüs’ yarışması 11 yaşında... Bu yıl 3., 4. sınıf üniversite ve yüksek lisans öğrencileri Ülker’in ikonik lezzetlerinden Çokonat için yarışacak....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’de Üst Düzey Atama…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi’de önemli bir görev değişimi yaşandı. Kamu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamaya göre Ülker Bisküvi’de CFO görevine 3 Ocak 2022 tarihinden geçerli olmak üzere Fulya Banu Sürücü getirildi. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2021'in dokuz ayında hem Türkiye operasyonları hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye ulaştırdı....

      DEVAMINI OKU