HABERLER

Ülker, 2013’ün ilk yarısında satışlarını yüzde 16 faaliyet karını yüzde 28 artırdı

Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2013 yılının ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 16 artırarak 1.3 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 1.1 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılının ilk yarısında 157 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 201 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2013 yılının ilk yarı sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluyuz. Son 6 çeyrektir gerçekleşen şirket mali performansı, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor” dedi.

Ülker, 2013 yılı ilk yarıyıl konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2013 yılı ilk yarıyıl konsolide cirosunu 1.3 milyar liraya ulaştırdı. 2012’nin aynı döneminde 1.1 milyar lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 16 artırmış oldu. 

Faaliyetlerden elde edilen karında yüksek artış
Ülker’in bilançosundaki olumlu değişiklik, yalın ve rekabetçi iş yapış modeli ile daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaşılmasından kaynaklanıyor. Ayrıca operasyonel mükemmellik çalışmaları dâhilinde operasyonel karlılık da önemli ölçüde artırıldı.

Ülker’in 2013 yılı ilk yarısındaki faaliyet karı yüzde 28 gibi önemli bir artış göstererek 157 milyon liradan 201 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu yarıyıldaki net dönem karı ise 111 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 116 milyon lira kar etmişti.

Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: 
“2013 yılının ilk yarı sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluyuz.. Son 6 çeyrektir gerçekleşen şirket mali performansı, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor.
 Bulunduğumuz kategorilerdeki rekabet gücümüz, pazar paylarımıza da yansımaya devam ediyor. 

Bu gelişimin sürdürülebilir olmasında, tüm değer zincirinin verimlilik ve ortak hedefler için hizalanmış olmasının etkisi çok önemli. Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli ve daha yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Elde edilen sonuçlar, 2013 yılı bütçe hedeflerimize ulaşma konusundaki motivasyonumuzu da yükseltiyor.”

Ülker Hakkında 
1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır.  68 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 9 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker’e, Borsa Istanbul’da (BIST) ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU