HABERLER

Ülker, 2013’ün ilk yarısında satışlarını yüzde 16 faaliyet karını yüzde 28 artırdı

Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2013 yılının ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 16 artırarak 1.3 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 1.1 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılının ilk yarısında 157 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 201 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2013 yılının ilk yarı sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluyuz. Son 6 çeyrektir gerçekleşen şirket mali performansı, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor” dedi.

Ülker, 2013 yılı ilk yarıyıl konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2013 yılı ilk yarıyıl konsolide cirosunu 1.3 milyar liraya ulaştırdı. 2012’nin aynı döneminde 1.1 milyar lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 16 artırmış oldu. 

Faaliyetlerden elde edilen karında yüksek artış
Ülker’in bilançosundaki olumlu değişiklik, yalın ve rekabetçi iş yapış modeli ile daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaşılmasından kaynaklanıyor. Ayrıca operasyonel mükemmellik çalışmaları dâhilinde operasyonel karlılık da önemli ölçüde artırıldı.

Ülker’in 2013 yılı ilk yarısındaki faaliyet karı yüzde 28 gibi önemli bir artış göstererek 157 milyon liradan 201 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu yarıyıldaki net dönem karı ise 111 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 116 milyon lira kar etmişti.

Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: 
“2013 yılının ilk yarı sonuçlarının beklentilerimiz doğrultusunda sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluyuz.. Son 6 çeyrektir gerçekleşen şirket mali performansı, sürdürülebilir ve karlı büyüme için mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin oluştuğunu gösteriyor.
 Bulunduğumuz kategorilerdeki rekabet gücümüz, pazar paylarımıza da yansımaya devam ediyor. 

Bu gelişimin sürdürülebilir olmasında, tüm değer zincirinin verimlilik ve ortak hedefler için hizalanmış olmasının etkisi çok önemli. Müşteri odaklı, daha rekabetçi, daha verimli ve daha yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Elde edilen sonuçlar, 2013 yılı bütçe hedeflerimize ulaşma konusundaki motivasyonumuzu da yükseltiyor.”

Ülker Hakkında 
1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır.  68 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 9 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker’e, Borsa Istanbul’da (BIST) ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

    • Ülker kuru yemiş ve meyve bar pazarına “Ülker Go Ahead” ile girdi

      Türkiye’de gıda sektörünün lideri Ülker, son yılların gittikçe önem kazanan “Bütünsel İyilik” trendine uygun olarak “Ülker GO Ahead” markalı 5 yeni ürününü tüketiciyle buluşturdu. Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun stratejilerle ürettiğimiz ve tüketicilerimize lezzetli bir deneyim sunan kuru yemiş ve meyve barlarla, bu kategorinin de en güçlü markası olmayı hedefliyoruz.” dedi....

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak

      Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU