HABERLER

Ülker, 2014 yılının ilk dokuz ayını 2.1 milyar lira ciro ve 187 milyon lira faaliyet karı ile kapattı

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2014 yılı ilk dokuz ayında elde edilen sonuçlar beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Şirketimiz hedefleri doğrultusunda yolundan ayrılmadan büyümeye devam ediyor” dedi.

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2014 yılı ilk dokuz ayında elde edilen sonuçlar beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Şirketimiz hedefleri doğrultusunda yolundan ayrılmadan büyümeye devam ediyor” dedi.

Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2014 yılının ilk dokuz ayında satış gelirlerini yüzde 7 artırarak 2 milyar 123 milyon liraya ulaştırdı. 

Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 978 milyon lira satış geliri elde etmişti. 2013 yılı ilk dokuz ayında 191 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 187 milyon lira olarak gerçekleşti. 


Ülker, 2014 yılı ilk dokuz aylık konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2014 yılının ilk dokuz ayında cirosunu 2 milyar 123 milyon liraya ulaştırdı. Geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 978 milyon lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 7 artırmış oldu.

Vergi ve Amortisman Öncesi Düzeltilmiş Faaliyet karında artış devam ediyor

Ülker’in 2014 yılı ilk 9 ay sonunda vergi ve amortisman öncesi düzeltilmiş faaliyet karı (FAVÖK) 235 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa ait net kar ise 155 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 123 milyon lira net kar etmişti.

Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:

  • 2014 yılı dokuz ay sonuçları, komşu ülkelerde yaşanan siyasi ve politik istikrasızlıklar, artan hammadde maliyetleri göz önünde bulundurulduğunda, beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Büyüme trendi ihracatta geçekleşen yavaşlamaya rağmen yüksek tek haneli seviyelerde devam etmesi bu yılı planlarımıza ve hedeflerimize uygun olarak bitireceğimiz yönünde inancımızı destekliyor. 9 Aylık sonuçlar sonrası Ülker, orta ve uzun vadeli hedefleri doğrultusunda sapma olmadan çalışmalarını sürdürecektir.
  • Hammadde fiyatlarındaki yüksek artışlara rağmen kar marjlarımızı korumamız, sıkı gider kontrol çalışmalarımız, yalın ve verimli üretim sürecimiz ile piyasa koşullarına göre kendimizi doğru konumlandırabiliyor olmamız, yakın geleceğe dönük beklentilerimizi destekliyor.”
     

Ülker Hakkında

1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. 

Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU