Ülker, 2019’un ilk çeyreğinde ihracat ve yurtdışı operasyonlarında yüzde 55 büyüdü
Ülker Bisküvi 2019 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 38 artırarak 1,9 milyar TL’ye ulaştırdı.
Ülker Bisküvi 2019 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 38 artırarak 1,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının büyümesi yüzde 30, ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarının büyümesi yüzde 55 oldu. Şirket konsolide FAVÖK marjı yüzde 17 olarak gerçekleşti.
Geçen yılı 5,9 milyar TL ciro ve 701 milyon TL kârla bitiren Ülker Bisküvi, 2019 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği duyuruya göre, bu yılın ilk çeyreğinde satışlarını 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 38 artırarak 1,9 milyar TL’ye, FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr) ise yüzde 46,8 artışla 330 milyon TL’ye ulaştırdı.
Şirketin 2019 yılının ilk çeyreğinde Türkiye operasyonları, ihracat ve yurtdışı operasyonları olmak üzere her alanda büyümesini sürdürdüğünü belirten Ülker Bisküvi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Mehmet Tütüncü konsolide FAVÖK marjının yüzde 17 olarak sonuçlandığını belirtti.
Verimlilik, maliyet yönetimi, üretim kapasitelerinin optimizasyonu, sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm alanlarına özellikle odaklandıklarını böylelikle hem Türkiye’de hem de ihracat ve yurtdışı operasyonlarındaki başarının devamlılığını sağladıklarını belirten Tütüncü finansal sonuçlarla ilgili şu bilgileri aktardı:
- Türkiye operasyonlarının büyümesi yüzde 30, ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarının büyümesi ise yüzde 55 oldu.
- Gerçekleştirilen uluslararası satın almalarla operasyonların birleştirilerek maliyet avantajı sağlanması, tedarik, üretim ve dağıtım alanlarında sinerji yaratılması, yurtdışı operasyonlarının ciro ve FAVÖK içindeki ağırlığının artmasına katkı sağlamaya devam etti.
- İhracat ve yurtdışı operasyonların ciro içindeki payı 2018 yılının ilk çeyreğinde yüzde 33,9 iken 2019’un aynı döneminde yüzde 38,1’e ulaştı. FAVÖK içindeki pay ise 2018 yılı ilk çeyreğinde yüzde 41,2 iken 2019 yılı ilk çeyreğinde yüzde 47,1’e yükseldi.
- 2019 yılının geri kalanında Ülker vizyonu çerçevesinde rekabet gücümüzü sürdürülebilir kılarak, israfsız üretim prensibimizle üretmeye, yurtdışı ve ihracat gelirlerimizi büyütmeye devam edeceğiz.
-
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor
Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek
Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım
Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...
DEVAMINI OKU