Ülker 2020’nin ilk çeyreğinde büyümeye devam etti
Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2020 yılının ilk çeyreğinde de büyümesini sürdürdü. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 22,7, ihracat ve yurt dışı operasyonları yüzde 21,8 büyüdü.
Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2020 yılının ilk çeyreğinde de büyümesini sürdürdü. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 22,7, ihracat ve yurt dışı operasyonları yüzde 21,8 büyüdü. Satışları da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artışla 2,38 milyar TL’ye ulaştı.
Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2020 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirket, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamaya göre, bu yılın ilk çeyreğinde satışlarını 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 22,3 artırarak 2,38 milyar TL’ye, FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr) ise yüzde 25,7 artışla 415 milyon TL’ye ulaştırdı.
Sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada hassas bir dönemden geçildiğine, bu salgınla mücadelede toplumun her kesimine önemli sorumluluklar düştüğüne dikkat çeken Ülker CEO’su Mete Buyurgan sözlerine şöyle devam etti: “Biz de gıda üreticisi olarak bu mücadelede ön saflarda yerimizi aldık. Sağlık Bakanlığımızın 14 kuralı ve ilave önemleri tüm fabrikalarımızda ve ofislerimizde uygulamaya aldık. Bu dönemde de ülkemiz ve halkımız için aralıksız üretiyoruz. Sivil Toplum Kuruluşları aracılığıyla karantina yurtlarında kalan vatandaşlarımıza, sağlık çalışanlarımıza ürünlerimizle destek olmaya devam ediyoruz. Diğer yandan, ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmak üzere hazırlanan 200 bin adet Ramazan gıda kolisine de ürünlerimizle katkı sağladık. Bu vesileyle tüm çalışanlarımıza bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.”
Ülker Bisküvi’nin sağlam bilançosuyla, faaliyet gösterdiği pazarlardaki güçlü konumunu sürdürdüğünü dile getiren Buyurgan hem yurt içinde hem de yurt dışında inovatif yeni ürünler ve etkin operasyon yönetimiyle, hacim ve operasyonel karlılık artışı yakaladıklarını belirtti.
Buyurgan, Ülker Bisküvi’nin ilk çeyrek finansal sonuçlarıyla ilgili de şu bilgileri aktardı:
- Bu salgın döneminde üretimimizi ve ihracatımızı devam ettirerek gerek tedarikçilerimize gerekse müşterilerimize, istihdamın sürdürülmesi noktasında destek oluyoruz. Bu dönemde ilave istihdam sağlayarak ülkemizin istihdamı artırma mücadelesine katkıda bulunmaya devam ediyoruz.
- Toplam ciromuzu yüzde 22,3 artırarak 2,38 milyar TL’ye yükselttik.
- Türkiye operasyonlarımızın ciro büyümesi yüzde 22,7, İhracat ve yurt dışı operasyonlarımızın ciro büyümesi yüzde 21,8 olarak gerçekleşti.
- İhracat ve yurt dışı operasyonlarımızın toplam ciro içindeki payı yüzde 37,9 toplam FAVÖK içindeki payı yüzde 46,6 oldu.
- Türkiye’deki sektör liderliğimizin yanı sıra bölgede de güçlü bir oyuncuyuz. Bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da liderliğimizi sürdürüyoruz.
- Dijitalleşme, AR-GE ve inovatif yeni ürünler gündemimizde ön sıralarda yer alıyor. İleri teknolojiyle israfsız üretim bize verimlilik, üretkenlik, hız, maliyet avantajı ve rekabet üstünlüğü getirirken, tedarik zinciri süreçlerini de uçtan uca izliyoruz. Satış ve dağıtım ağındaki dijital uygulamalar bizi daha da ileri taşıyor.
- Sürdürülebilirliği tüm iş yapış süreçlerimize entegre ettik. 2014’ten bu yana karbon salım artışı olmadan büyüme sağlıyoruz.
-
Ülker kuru yemiş ve meyve bar pazarına “Ülker Go Ahead” ile girdi
Türkiye’de gıda sektörünün lideri Ülker, son yılların gittikçe önem kazanan “Bütünsel İyilik” trendine uygun olarak “Ülker GO Ahead” markalı 5 yeni ürününü tüketiciyle buluşturdu. Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun stratejilerle ürettiğimiz ve tüketicilerimize lezzetli bir deneyim sunan kuru yemiş ve meyve barlarla, bu kategorinin de en güçlü markası olmayı hedefliyoruz.” dedi....
DEVAMINI OKU -
bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak
Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...
DEVAMINI OKU