HABERLER

Ülker, 70. yılında 2.891 milyon lira ciro ve 285 milyon lira esas faaliyet karı açıkladı

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı rakamlarla tamamladık. Uluslararası piyasalardaki hammadde artışlarına, kurdaki değişikliklere rağmen aldığımız sonuçlar, Ülker’in güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir” dedi.

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı rakamlarla tamamladık. Uluslararası piyasalardaki hammadde artışlarına, kurdaki değişikliklere rağmen aldığımız sonuçlar, Ülker’in güçlü mali ve operasyonel yapısını göstermektedir” dedi.

Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker’in 2014 yılı cirosu 2.891 milyon lira oldu. Şirketin esas faaliyet karı 285 milyon, ana ortaklığa dağıtılabilir net karı ise 212 milyon lira olarak gerçekleşti.

Ülker, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada, 2014 yılı cirosunun 2.891 milyon lira olduğunu belirtti. 2013 yılında 2.748 milyon lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 5,2 artırmış oldu.
Şirketin 2014 yılsonu esas faaliyet karı 285 milyon, ana ortaklığa dağıtabilir net karı ise 212 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker’in 2013 yılı ana ortaklık net karı 189 milyon lira idi.

‘2015 yılında hızlı büyüme bekliyoruz’

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “70. yılımızı kutladığımız 2014’ü başarılı iş sonuçları ile tamamladık. Ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 5,2 artarak 2.891 milyon lira olarak gerçekleşti.

Uluslararası piyasalar açısından zorlu geçen 2014 yılı için bu artış çok önemlidir. Geçtiğimiz yıl öncelikle temel girdilerimizden kakao başta olmak üzere ciddi hammadde fiyat artışları yaşandı. Ayrıca kurlarda ve ihracat yapılan ülkelerde siyasi ve sosyal önemli dalgalanmalar gerçekleşti. Tüm bu gelişmelere rağmen ciromuzu büyütmeyi ve faaliyet karlılığımızı istediğimiz şekilde arttırmayı başardık.”

2014 yılında Ülker’in yapısını biraz daha sadeleştirdiklerini ve tam anlamıyla atıştırmalık kategorisine odaklandıklarını belirten Mehmet Tütüncü şöyle devam etti: “İstanbul Gıda, Birleşik Ticaret ve Rekor Pazarlama şirketlerindeki Ülker hisselerini devrettik.

Bu operasyon, ilk yıl cironun bir miktar düşmesine neden olsa da gelecekte karlı büyümemize katkı sağlayacak. Ayrıca Biskot’taki ortaklık oranımızı %30 daha arttırdık. Ülker, son derece sağlam mali ve operasyonel yapıya sahip bir şirket. Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimiz ile hem müşterilerimize hem paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz.

2014 yılında uygulamaya başladığımız maliyet ve yatırım politikalarının etkisi ile de 2015 yılında hızlı bir büyüme bekliyoruz.”

Ülker Hakkında

1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür. Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı ürünler, gofret ve kek üretmektedir.

Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker’e, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

    • Ülker’den A Millilere “Memleket İçin Söyle” sürprizi

      Ülker, resmi sponsoru olduğu A Milli Futbol Takımı’na desteğini bu kez de tüm Türkiye’yle birlikte veriyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker Bisküvi 550 milyon dolarlık tahvil ihraç etti

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, yurtdışına 550 milyon ABD doları değerinde tahvil ihraç etti....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2024 yılı ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2024 yılının ilk çeyreğini 19,6 milyar TL ciro ile bitirdi. Ülker’in Türkiye ve yurt dışı operasyonları büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU