HABERLER

Ülker, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin ilk gıda şirketi oldu

Ülker, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin ilk gıda şirketi oldu

Sürdürülebilirlik ilkelerini ve 2024 hedeflerini “Bu Dünya Bizim” konsepti altında açıklayan Ülker, Borsa İstanbul (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’nin 29 şirketi içinde yerini aldı.

Ülker, 2024 Sürdürülebilirlik hedefleriyle BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin 29 şirketi arasında yerini alan ilk gıda şirketi oldu. Borsa İstanbul’da işlem gören ve kurumsal sürdürülebilirlik performansları üst seviyede olan şirketlerin değerlendirildiği endeks, ağırlıklı olarak hizmet ve sanayi şirketlerinden oluşuyor.

Ülker, kuruluşunun 80’inci yılı olan 2024 için açıkladığı “sıfır emisyon ve sıfır atıkla büyüme” hedefi ile Sürdürülebilirlik Endeksi’nin oyuncuları arasına girdi. Ülker’in 2024 hedefleri arasında fabrikalarında “karbon salım artışı” olmadan büyüme, “sıfır atık”la üretim,  ambalajlarda kullanılan plastik ve kâğıt kullanımında % 20 azaltım gibi hedefleri bulunuyor.

BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne katılmanın hedeflerden biri ve yapılan çalışmaların bir meyvesi olduğuna dikkat çeken Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü  “İşimiz gıda üretmek. Bunu yaparken bir elimiz toprağa diğer elimiz ise insana dokunuyor. Sürdürülebilirlik vizyonumuzu iş yapış şeklimizin merkezine yerleştirerek yeni nesillerin daha mutlu yaşayabilecekleri bir dünya bırakmak için çalışıyoruz. “Bu Dünya Bizim” konsepti altında topladığımız çalışmalarımızı çevre, değer zinciri, inovasyon, çalışanlar, toplumsal sorumluluk ve liderlik başlıkları altında sürdürüyoruz. Hedeflerimizi de 2024 yılına kadar belirledik.  Bu alanda da lider olmayı önemsiyoruz” dedi.

Sürdürülebilirliğin, gelecek yıllarda işlerin devam ettirilmesinde temel bir nokta olduğunu belirten Tütüncü sözlerini şöyle sürdürdü :

“ BİST Sürdürülebilirlik endeksinde ilk gıda şirketi olarak yer almak bizi çalışmalarımız konusunda daha da teşvik ediyor. Yatırımcılar dünya borsalarında, sorumlu kaynak yönetimi, üretim ve ticaret yapan şirket hisselerini seçiyor. Tüketiciler, kaynakları yarını düşünerek kullanan üreticilerin ürün ve markalarına öncelik tanıyor. Özellikle genç yetenekler dünyaya karşı sorumlu iş stratejisi olan şirketlerde çalışmayı tercih ediyor. 

Bunları da dikkate alarak sürdürülebilirliğe yatırım yaparken; beşeri sermaye, marka ve itibar değeri, inovasyon gücü gibi alanlardan oluşan gayri maddi varlıklarımızı en üst değerde yöneterek finansal piyasalarda kurumsal yatırımcılarımıza ve hissedarlarımıza maksimum değer üretmeyi hedefliyoruz.”

Ülker’in 2024 Sürdürülebilirlik Hedeflerinden Bazıları

•Ülker Bisküvi fabrikalarında yeşil enerji tedariki ile ürün başına karbon salımlarını yüzde 40 oranında azaltmak. 2024 yılında yüzde yüz geri dönüşüm ve sıfır atık.
•2024’e kadar lojistik kaynaklı karbon salımında yüzde 20 azaltım.
•2024 yılına kadar ambalajda kullanılan plastiklerin yüzde 20 azaltımı
•2024 yılında kadar kâğıt kullanımında yüzde 20 azaltım ve 6.000 ton kâğıt tasarrufu
•2024’e kadar salım artışı olmadan büyüme
•Enerji verimliliğini yüzde 25 oranında artırmak
•Fabrikalarda yüzde 30 daha az su kullanmak      

 

BİST Sürdürülebilirlik endeksi hakkında: BIST Sürdürülebilirlik Endeksi, Türkiye’de ve özellikle Borsa İstanbul şirketleri arasında sürdürülebilirlik konusundaki anlayış, bilgi ve uygulamaların artmasını sağlamayı amaçlıyor. Endeks, şirketlerin, doğal kaynakların tükenmesi, su kaynaklarının azalması, sağlık, güvenlik, istihdam gibi Türkiye ve dünya için önemli olan sürdürülebilirliğe ilişkin meselelere nasıl yaklaştıklarını ortaya koyuyor. Yaptıkları faaliyetlerin ve aldıkları kararların bağımsız bir gözle değerlendirilmesini ve bir anlamda tescil edilmesini sağlıyor. 2014 yılında kurulan endekste yeni dönemde 29 şirket hisse senedi  işlem görecek.

    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te 1002 takım Ülker Çizi için yarıştı

      Ülker Çizi için pazarlama odaklı yenilikçi fikirlerin yarıştığı bizz@kampüs’te Red Idear takımı birinciliği kazandı. 97 üniversiteden 1002 takım ve 2500’ten fazla öğrencinin başvurduğu yarışmada ilk 3’e giren takımlar toplam 165 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı kazandı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker 2023 finansal sonuçlarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2023 yılını 56 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket 2024 yılında da faaliyet gösterdiği pazarlardaki liderliğini ve güçlü büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor....

      DEVAMINI OKU
    • “Ülker Apartmanı” sakinleri tüm Türkiye’ye kapılarını açıyor

      “Ülker Apartmanı” sakinlerinin birbirinden keyifli anlarının ekrana yansıyacağı yeni reklam filmi serisinin tanıtım filmi izleyicilerle buluştu. ...

      DEVAMINI OKU