HABERLER

Ülker, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin ilk gıda şirketi oldu

Ülker, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin ilk gıda şirketi oldu

Sürdürülebilirlik ilkelerini ve 2024 hedeflerini “Bu Dünya Bizim” konsepti altında açıklayan Ülker, Borsa İstanbul (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’nin 29 şirketi içinde yerini aldı.

Ülker, 2024 Sürdürülebilirlik hedefleriyle BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin 29 şirketi arasında yerini alan ilk gıda şirketi oldu. Borsa İstanbul’da işlem gören ve kurumsal sürdürülebilirlik performansları üst seviyede olan şirketlerin değerlendirildiği endeks, ağırlıklı olarak hizmet ve sanayi şirketlerinden oluşuyor.

Ülker, kuruluşunun 80’inci yılı olan 2024 için açıkladığı “sıfır emisyon ve sıfır atıkla büyüme” hedefi ile Sürdürülebilirlik Endeksi’nin oyuncuları arasına girdi. Ülker’in 2024 hedefleri arasında fabrikalarında “karbon salım artışı” olmadan büyüme, “sıfır atık”la üretim,  ambalajlarda kullanılan plastik ve kâğıt kullanımında % 20 azaltım gibi hedefleri bulunuyor.

BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne katılmanın hedeflerden biri ve yapılan çalışmaların bir meyvesi olduğuna dikkat çeken Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü  “İşimiz gıda üretmek. Bunu yaparken bir elimiz toprağa diğer elimiz ise insana dokunuyor. Sürdürülebilirlik vizyonumuzu iş yapış şeklimizin merkezine yerleştirerek yeni nesillerin daha mutlu yaşayabilecekleri bir dünya bırakmak için çalışıyoruz. “Bu Dünya Bizim” konsepti altında topladığımız çalışmalarımızı çevre, değer zinciri, inovasyon, çalışanlar, toplumsal sorumluluk ve liderlik başlıkları altında sürdürüyoruz. Hedeflerimizi de 2024 yılına kadar belirledik.  Bu alanda da lider olmayı önemsiyoruz” dedi.

Sürdürülebilirliğin, gelecek yıllarda işlerin devam ettirilmesinde temel bir nokta olduğunu belirten Tütüncü sözlerini şöyle sürdürdü :

“ BİST Sürdürülebilirlik endeksinde ilk gıda şirketi olarak yer almak bizi çalışmalarımız konusunda daha da teşvik ediyor. Yatırımcılar dünya borsalarında, sorumlu kaynak yönetimi, üretim ve ticaret yapan şirket hisselerini seçiyor. Tüketiciler, kaynakları yarını düşünerek kullanan üreticilerin ürün ve markalarına öncelik tanıyor. Özellikle genç yetenekler dünyaya karşı sorumlu iş stratejisi olan şirketlerde çalışmayı tercih ediyor. 

Bunları da dikkate alarak sürdürülebilirliğe yatırım yaparken; beşeri sermaye, marka ve itibar değeri, inovasyon gücü gibi alanlardan oluşan gayri maddi varlıklarımızı en üst değerde yöneterek finansal piyasalarda kurumsal yatırımcılarımıza ve hissedarlarımıza maksimum değer üretmeyi hedefliyoruz.”

Ülker’in 2024 Sürdürülebilirlik Hedeflerinden Bazıları

•Ülker Bisküvi fabrikalarında yeşil enerji tedariki ile ürün başına karbon salımlarını yüzde 40 oranında azaltmak. 2024 yılında yüzde yüz geri dönüşüm ve sıfır atık.
•2024’e kadar lojistik kaynaklı karbon salımında yüzde 20 azaltım.
•2024 yılına kadar ambalajda kullanılan plastiklerin yüzde 20 azaltımı
•2024 yılında kadar kâğıt kullanımında yüzde 20 azaltım ve 6.000 ton kâğıt tasarrufu
•2024’e kadar salım artışı olmadan büyüme
•Enerji verimliliğini yüzde 25 oranında artırmak
•Fabrikalarda yüzde 30 daha az su kullanmak      

 

BİST Sürdürülebilirlik endeksi hakkında: BIST Sürdürülebilirlik Endeksi, Türkiye’de ve özellikle Borsa İstanbul şirketleri arasında sürdürülebilirlik konusundaki anlayış, bilgi ve uygulamaların artmasını sağlamayı amaçlıyor. Endeks, şirketlerin, doğal kaynakların tükenmesi, su kaynaklarının azalması, sağlık, güvenlik, istihdam gibi Türkiye ve dünya için önemli olan sürdürülebilirliğe ilişkin meselelere nasıl yaklaştıklarını ortaya koyuyor. Yaptıkları faaliyetlerin ve aldıkları kararların bağımsız bir gözle değerlendirilmesini ve bir anlamda tescil edilmesini sağlıyor. 2014 yılında kurulan endekste yeni dönemde 29 şirket hisse senedi  işlem görecek.

    • Ülker, Kurban Bayramı’nda 53 farklı ürünle evlere misafir olacak

      Bayram ziyaretlerinin en mutlu anlarını 53 farklı ürün çeşidiyle tatlandırmaya hazırlanan Ülker, yaklaşan Kurban Bayramı için 6 bin 700 kişiye ek istihdam sağlıyor....

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU