HABERLER

Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü.

Ülker Bisküvi, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada 2021 yılının ilk yarısında cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdığını duyurdu. Şirketin, Faiz Amortisman, Vergi Öncesi Karı (FAVÖK) 809 milyon TL oldu.

Ülker’in istikrarlı büyümesini, pandemi koşullarının beraberinde getirdiği tüm zorluklara rağmen kesintisiz sürdürdüğünü söyleyen Ülker CEO’su Mete Buyurgan sözlerine şöyle devam etti: “İhracatımız, istihdamımız, yatırımlarımızla ekonomimize katkı sağlamaya devam ettik. Şirketimiz yılın ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre Türkiye operasyonlarını yüzde 15,8 ve yurt dışı operasyonlarını yüzde 15,6 büyüttü. Pandemi döneminde hassasiyetle yürüttüğümüz süreçler ve başarılı çalışmalarımızın sonucunda yılın ilk yarısında ciromuzu yüzde 15,7 oranında artırdık. İhracat ve yurt dışı operasyonlarımızın toplam ciro içindeki payı yüzde 39,4 oldu.”

Bölgede güçlü bir oyuncu olmak için çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Buyurgan, bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da liderliğin, Kazakistan ve Orta Asya’da da güçlü büyüme trendinin sürdüğünü belirtti.

Sürdürülebilirlik, Ar-Ge ve dijitalleşme yatırımları işimize yön veriyor

Pandemi döneminde aralıksız üretmeye ve talebi karşılamaya devam ettiklerini, bu süreçte de sürdürülebilirlik, Ar-Ge ve dijitalleşmeye daha da önem verdiklerini belirten Buyurgan, “Kuruluşumuzdan bu yana ‘israfsız şirket’ olma prensibimize sadık kalarak, hayata geçirdiğimiz sürdürülebilirlik uygulamaları ve projelerimizle önemli aşamalar kaydediyoruz.   Sürdürülebilir büyüme vizyonumuz doğrultusunda Ar-Ge, inovasyon ve dijitalleşme başlıkları altında yenilikçi pek çok projeye imza attık. IoT Anlık Üretim Takip Projesiyle, üretim hatlarındaki sensörlerle hatların anlık üretim performansının izlenmesi sağlanıyor. IoT ve Endüstri 4.0 başta olmak üzere teknolojiyi yakından takip ediyor, tedarik zinciri süreçlerini uçtan uca, tüketici davranış ve trendlerini dikkatle ve yakından izliyoruz. Dijitalleşmeye önem veriyor ve sürdürülebilirliği iş yapma şeklimiz olarak görüyoruz” dedi.

    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2021 finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Pandemi döneminde küresel anlamda yaşanan tüm belirsizliklere rağmen, bulunduğu pazarlardaki konumunu güçlendiren Ülker, yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarındaki büyümesini devam ettirdi. ...

      DEVAMINI OKU