HABERLER

Ülker: Desteğimizi üç büyük kulübe verdik, basketbol endüstrisi yarattık

Ülker, Almanya, Romanya, Ukrayna, Makedonya, KKTC ve Rusya'dan 10-12 yaş arasında kız-erkek 200 çocuğun katıldığı Riva Düş Köyü Festivali'ne destek oldu.

Ülker'in basketboldaki yatırımlarını üç büyük takıma sponsor olup genişleterek, basketbolu Türkiye'de yatırım yapılabilir alan haline getirdiklerini söyleyen Ülker Kurumsal İletişim'den Zuhal Şeker, 'Ligin kalitesi arttı, ortalama 10 bin seyirciye ulaşıldı. Firmaların ilgisi çoğaldı' dedi

Ülker'in Türkiye'de 'en çok hatırlanan ikinci marka', Cola Turka'nın da kendi kategorisinde 'en çok hatırlanan ikinci marka' olmasının Ülker'in spora olan desteğinin sonucu olduğunu söyleyen Ülker Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, Ülker'in, futbol ve basketbola yılda 38 milyon dolar destek sağladığını ifade etti.

Ülker Şirketler Topluluğu'nun, tüm dünyada önemli bir pazarlama platformu konumuna gelen sporun gücü çerçevesinde, hedef kitlesiyle duygusal bağ kurmak, markalarının imajını pekiştirmek ve algısını korumak için uzun yıllardır spora yatırım yaptığını belirten Zuhal Şeker, sağladıkları destekle sporun ve sporcunun gelişimine katkıda bulunduklarını söyledi.

'Yılda 38 milyon dolar veriyoruz'
Futbolda dört büyük takıma verdikleri desteğin yanı sıra, 1975'te kurulan Ülkerspor ile de uzun yıllar gençlere spor yapma olanağı sağladıklarını belirten Şeker, basketboldaki yatırımını ise üç büyük takıma sponsor olarak genişlettiklerini kaydetti.

Ülker'in, halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaat eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek verdiğini söyleyen Zuhal Şeker, spora verdiği desteğin büyük bölümünü oluşturan basketbolda da çocuklara ve gençlere yönelik aktiviteleri hayata geçirdiklerini belirtti.

Şeker, "Basketbolda tecrübeli bir şirketiz. Bu deneyimimizi devam ettirmeyip kulüplere bir kaynak olarak sunmak istedik.

Beşer yıllık sponsorluk anlaşmaları yaptık. Basketbol bizim bu desteklerimizden sonra giderek endüstrileşmeye başladı. Kulüpler daha iyi transferler yapabilir hale geldi. Ligin keyfi arttı ve içeriği zenginleşti. TV'ler daha çok ilgi göstermeye başladı.

Örneğin Beko dört yıllığına 10 milyon dolar vererek lige ismini verdi. NTV üç yıl TV yayın haklarını aldı. Basketbol yatırıma açık bir yapıya dönüştü. 2006-2007 sezonunda maçlar ortalama 10 bin seyirciyle oynandı. Gazeteler basketbola daha fazla sayfa ayırmaya başladı. Fenerbahçe Ülker'in Euroleague maçlarında ödüllü şut aktivitesi yaptık. Bu Euroleague Pazarlama Departmanı tarafından tüm ülkelere örnek aktivite olarak gösterildi." Spora maddi kaynak vermekle birlikte birikim ve değerlerini de aktardıklarını ifade eden Şeker, son olarak futbola verdikleri desteği genişlettiklerini belirtti. Türkiye Futbol Federasyonu ile A Milli Takım'dan Bayan Milli Takımı'na kadar tüm milli futbol takımlarını kapsayan bir işbirliği anlaşması yaptıklarını ileten Şeker, Türk sporuna verdikleri desteğin yıllık 38 milyon doları bulduğunu kaydetti.

'Barcalı Eto'o ile ilgimiz yok'
Şeker sponsorluklarıyla ilgili şu bilgileri verdi: "Futbol ve basketbola 38 milyon doları eşit olarak ayırdık. Futbol Federasyonu dışında kulüplerde; BJK'nın ana sponsoruyuz formalarında Cola Turca göğüs reklamı var. Diğer kulüplerde Galatasaray, Fenerbahçe ve Trabzon'da formaların kol kısmında Cola Turca reklamı yer alıyor.

Bu bütçenin kulüplerle beşer yıllık anlaşmalarla sabitlendiğini söyleyen Zuhal Şeker, "Kulüpler bu kaynağı futbola ya da basketbola ne kadar oranda ayıracağına kendisi karar veriyor. Bu kaynak dışında herhangi bir ekstra ödeme yapmak söz konusu olamaz. Basında çıkan, 'Fenerbahçe, Barcelonalı Samuel Eto'o'yu Ülker'in sponsorluğuyla alacak' gibi haberler bu nedenle asılsız" dedi.

'Herkes için futbol'
Şeker, "Çocukları ve gençleri içine alan, gençlerin futbola olan ilgisini, sadece izleyici olmak düzeyinden ileri taşıyacak, onları birer sporcu adayı yapacak, dostça rekabeti öğrenmelerine ortam hazırlayacak sportif sosyal faaliyetleri kapsayan 'Grassroots' (herkes için futbol) projelerini de hayata geçiriyoruz. 7'den 70'e herkese futbolu sevdireceğiz" diye konuştu.

Verilen bilgiye göre, hayata geçirilen projelerin ilki 24 Haziran-1 Temmuz arasında TFF ile birlikte organize edilen Ülker Mini Minikler Futbol Şenliği oldu. Bu şenliği Türkiye'nin 81 ilinden gelen 500 minik futbolcunun futbolun yanı sıra kişisel gelişim ve TEMA ile işbirliği içinde çevre bilinci eğitimi aldığı Van Futbol Köyü takip etti.
 
    • Ülker’den uluslararası başarı…

      Ülker, tüm dünyadan şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının değerlendirmeye alındığı, S&P Global ESG 2021 Endeksi’nde yer alan tek Türk gıda şirketi oldu. Türkiye’den, farklı sektörlerden endekste yer alan 37 şirket içinde ise ilk üçe girmeyi başardı. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te üniversiteliler Ülker Çokonat için yarışacak

      Ülker’in en sevilen markaları için, yenilikçi pazarlama fikirlerinin rekabetine sahne olan ‘bizz@kampüs’ yarışması 11 yaşında... Bu yıl 3., 4. sınıf üniversite ve yüksek lisans öğrencileri Ülker’in ikonik lezzetlerinden Çokonat için yarışacak....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’de Üst Düzey Atama…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi’de önemli bir görev değişimi yaşandı. Kamu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamaya göre Ülker Bisküvi’de CFO görevine 3 Ocak 2022 tarihinden geçerli olmak üzere Fulya Banu Sürücü getirildi. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2021'in dokuz ayında hem Türkiye operasyonları hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye ulaştırdı....

      DEVAMINI OKU