HABERLER

Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2021'in dokuz ayında hem Türkiye operasyonları hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye ulaştırdı.

Ülker Bisküvi, 2021 yılı dokuz aylık cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye çıkardı. Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı’nın (FAVÖK) 2021 yılının 9 aylık döneminde 1,5 milyar TL’ye ulaştığını duyurdu.  

Şirketin güçlü ve bağımsız finansman yapısıyla ekonomiye ve paydaşlarına katkı sağlamaya, sürdürülebilir kârlı büyümesine devam ettiğini belirten Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Dokuz aylık ciromuz 8,4 milyar TL’ye ulaşırken, Türkiye operasyonumuzun ciro içindeki payı yüzde 61,2, ihracat ve yurt dışı operasyonlarımızın ciro içindeki payı ise yüzde 38,8 oldu. Özellikle yurt dışı operasyonlarla elde edilen operasyonel kârlılık önemli bir seviyeye gelerek, toplam kârlılık içinde payı yüzde 43 olarak gerçekleşti. Pandemi kısıtlarının azalmasıyla, normale dönüşte hizmet ve emtia arzında yaşanan global zorluklara rağmen, başarılı stratejilerimizle, değişen şartlara uygun planlarla sürece hızlı şekilde uyum sağladık ve iş sonuçlarına da olumlu yansımalarını gördük” diye konuştu.

Uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirilen Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldıklarını da hatırlatan Buyurgan, böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecinin, uçtan uca şirket bünyesinde toplandığını, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atıldığını vurguladı.

Buyurgan, Ülker’in liderlikleriyle ilgili ise şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de bisküvi ve çikolatada pazar liderliğimiz güçlü bir şekilde devam ediyor. Bölgeye baktığımızda; Mısır’da bisküvi kategorisinde pazar liderliğimiz sürüyor. Suudi Arabistan, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinin en büyük pazarı konumunda. Dolayısıyla o pazarda da bisküvi kategorisinde pazar liderliğimizi devam ettiriyoruz. Kazakistan’da da çikolata kategorisinde üçüncü sıraya geldik. Toplam Türkiye’de atıştırmalık kategorisinde kuvvetli bir lider olarak yolumuza devam ediyoruz.”

Ülker, atıştırmalığın en sevilen markası oldu

Ülker’in “Türkiye’nin Lovemark’ları 2021 Araştırması’’nda “Atıştırmalık’’ kategorisinde açık farkla birinci seçildiğini dile getiren Buyurgan “MediaCat-Ipsos iş birliğiyle bu sene 14.’sü gerçekleştirilen araştırmada Türkiye’nin en sevilen atıştırmalık markası olarak zirvede yer aldık. Hedefimiz, liderliğin verdiği sorumlulukla her zaman tüketicimizi anlamak ve trendlere öncülük etmek” dedi.

    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2021 finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Pandemi döneminde küresel anlamda yaşanan tüm belirsizliklere rağmen, bulunduğu pazarlardaki konumunu güçlendiren Ülker, yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarındaki büyümesini devam ettirdi. ...

      DEVAMINI OKU