HABERLER

Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2021'in dokuz ayında hem Türkiye operasyonları hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye ulaştırdı.

Ülker Bisküvi, 2021 yılı dokuz aylık cirosunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye çıkardı. Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı’nın (FAVÖK) 2021 yılının 9 aylık döneminde 1,5 milyar TL’ye ulaştığını duyurdu.  

Şirketin güçlü ve bağımsız finansman yapısıyla ekonomiye ve paydaşlarına katkı sağlamaya, sürdürülebilir kârlı büyümesine devam ettiğini belirten Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Dokuz aylık ciromuz 8,4 milyar TL’ye ulaşırken, Türkiye operasyonumuzun ciro içindeki payı yüzde 61,2, ihracat ve yurt dışı operasyonlarımızın ciro içindeki payı ise yüzde 38,8 oldu. Özellikle yurt dışı operasyonlarla elde edilen operasyonel kârlılık önemli bir seviyeye gelerek, toplam kârlılık içinde payı yüzde 43 olarak gerçekleşti. Pandemi kısıtlarının azalmasıyla, normale dönüşte hizmet ve emtia arzında yaşanan global zorluklara rağmen, başarılı stratejilerimizle, değişen şartlara uygun planlarla sürece hızlı şekilde uyum sağladık ve iş sonuçlarına da olumlu yansımalarını gördük” diye konuştu.

Uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirilen Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldıklarını da hatırlatan Buyurgan, böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecinin, uçtan uca şirket bünyesinde toplandığını, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atıldığını vurguladı.

Buyurgan, Ülker’in liderlikleriyle ilgili ise şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de bisküvi ve çikolatada pazar liderliğimiz güçlü bir şekilde devam ediyor. Bölgeye baktığımızda; Mısır’da bisküvi kategorisinde pazar liderliğimiz sürüyor. Suudi Arabistan, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinin en büyük pazarı konumunda. Dolayısıyla o pazarda da bisküvi kategorisinde pazar liderliğimizi devam ettiriyoruz. Kazakistan’da da çikolata kategorisinde üçüncü sıraya geldik. Toplam Türkiye’de atıştırmalık kategorisinde kuvvetli bir lider olarak yolumuza devam ediyoruz.”

Ülker, atıştırmalığın en sevilen markası oldu

Ülker’in “Türkiye’nin Lovemark’ları 2021 Araştırması’’nda “Atıştırmalık’’ kategorisinde açık farkla birinci seçildiğini dile getiren Buyurgan “MediaCat-Ipsos iş birliğiyle bu sene 14.’sü gerçekleştirilen araştırmada Türkiye’nin en sevilen atıştırmalık markası olarak zirvede yer aldık. Hedefimiz, liderliğin verdiği sorumlulukla her zaman tüketicimizi anlamak ve trendlere öncülük etmek” dedi.

    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te 1002 takım Ülker Çizi için yarıştı

      Ülker Çizi için pazarlama odaklı yenilikçi fikirlerin yarıştığı bizz@kampüs’te Red Idear takımı birinciliği kazandı. 97 üniversiteden 1002 takım ve 2500’ten fazla öğrencinin başvurduğu yarışmada ilk 3’e giren takımlar toplam 165 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı kazandı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker 2023 finansal sonuçlarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2023 yılını 56 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket 2024 yılında da faaliyet gösterdiği pazarlardaki liderliğini ve güçlü büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor....

      DEVAMINI OKU
    • “Ülker Apartmanı” sakinleri tüm Türkiye’ye kapılarını açıyor

      “Ülker Apartmanı” sakinlerinin birbirinden keyifli anlarının ekrana yansıyacağı yeni reklam filmi serisinin tanıtım filmi izleyicilerle buluştu. ...

      DEVAMINI OKU