HABERLER

Ülker sponsorlukta da global marka olma yolunda

Godiva’yı alarak global lige çıkan Ülker, basketbolda Avrupa’nın en büyük organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’nı destekleyerek sponsorlukta da büyükler ligine adım attı.

Belçikalı çikolata markası Godiva’yı satın alarak global şirket olma yolunda önemli bir adım atan Ülker Grubu, sporda da ilk global sponsorluğunu Avrupa’nın en büyük basketbol organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’yla gerçekleştirdi. Kupada sekizli finalin resmi sponsorları arasına giren Ülker’in Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, “Sponsorlukların amacı tüketici ile duygusal bir bağ kurmaktır. Ülker, Türkiye’de futbol ve basketbola yılda 38 milyon dolar destek sağlıyor. Bu destek sayesinde Ülker Türkiye’de ‘en çok hatırlanan marka’, Cola Turka da kendi kategorisinde ‘en hızlı hatırlanan ikinci marka’ oldu” dedi.

Ülker’in global sponsorları arasına girdiği ULEB Kupası finalleri İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi. 2007-2008 ULEB Kupası maçları dünyada 74 ülkeden 423,5 milyon kişiye ulaşıyor. 25 ülkeden 54 takımın yarıştığı kupa finallerinde Türkiye’den Galatasaray ve Beşiktaş başta olmak üzere 8 takım yarıştı. Galatasaray’ın dördüncü olduğu finaller için Torino’da bulunan Şeker, bir sunum yaparak Ülker’in sponsorluk hedeflerini anlattı.

Sponsorlukların amacının tüketici ile duygusal bir bağ kurmak olduğunu söyleyen Şeker, Ülker Şirketler Topluluğu’nun, tüm dünyada önemli bir pazarlama platformu konumuna gelen sporun gücü çerçevesinde, markalarının imajını pekiştirmek ve algısını korumak için uzun yıllardır bu alana yatırım yaptığını söyledi.

Euroleague’de tüm ülkelere örnek gösterildik

Zuhal Şeker Ülker’in, halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaad eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek verdiğini anlatarak, Türkiye Futbol Federasyonu ile A Milli Takım’dan Bayan Milli Takımı’na kadar tüm milli futbol takımlarını kapsayan bir işbirliği anlaşması yaptıklarını da dile getirdi. Şeker, Türk sporuna verdikleri desteğin yıllık 38 milyon doları bulduğunu belirterek şu bilgileri verdi: “Basketbolda tecrübeli bir şirketiz. Ülkerspor’un tecrübelerini kulüplere bir kaynak olarak sunmak istedik. Beşer yıllık sponsorluk anlaşmaları yaptık. Basketbol bizim bu desteklerimizden sonra giderek endüstrileşmeye başladı. Kulüpler daha iyi transfer yapabilir hale geldi. Ligin keyfi arttı ve içeriği zenginleşti. TV’ler daha çok ilgi göstermeye başladı. Örneğin Beko dört yıllığına 10 milyon dolar vererek lige ismini verdi. NTV üç yıl TV yayın haklarını aldı. Basketbol yatırıma açık bir yapıya dönüştü. 2006-2007 sezonunda maçlar ortalama 10 bin seyirciyle oynandı. Gazeteler basketbola daha fazla sayfa ayırmaya başladı. Fenerbahçe Ülker’in Euroleague maçlarında ödüllü şut aktivitesi yaptık. Bu Euroleague Pazarlama Departmanı tarafından tüm ülkelere örnek aktivite olarak gösterildi.”

Haberler asılsız, biz transferlere karışmayız

Şeker, 38 milyon doların kulüplere eşit olarak ayrıldığını da belirterek bütçenin kulüplerle beşer yıllık anlaşmalarla sabitlendiğini söyledi. “Fenerbahçe Barcelonalı Eto’o’yu Ülker’in sponsorluğuyla alacak” gibi haberlerin asılsız olduğunu da söyleyen Şeker, “Kulüpler bu kaynağı futbola ya da basketbola ne kadar ayıracağına kendisi karar veriyor. Bu kaynak dışında herhangi bir ekstra ödeme yapmak söz konusu olamaz” diye konuştu.

Bu arada Ülker’in sadece profesyonel futbola değil, altyapıya da destek vermeyi hedeflediğini sözlerine ekleyen Şeker, “Sportif sosyal faaliyetleri kapsayan ‘Grassroots’ (herkes için futbol) projelerini de hayata geçiriyoruz. 7’den 70’e herkese futbolu sevdireceğiz” dedi.
    • Ülker 2023 finansal sonuçlarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2023 yılını 56 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket 2024 yılında da faaliyet gösterdiği pazarlardaki liderliğini ve güçlü büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor....

      DEVAMINI OKU
    • “Ülker Apartmanı” sakinleri tüm Türkiye’ye kapılarını açıyor

      “Ülker Apartmanı” sakinlerinin birbirinden keyifli anlarının ekrana yansıyacağı yeni reklam filmi serisinin tanıtım filmi izleyicilerle buluştu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Afra Saraçoğlu Ülker Çikolata’nın yeni reklam yüzü oldu

      Türkiye’nin 1 numaralı çikolata markası Ülker Çikolata’nın* yeni reklam kampanyasında, yıldız oyuncu Afra Saraçoğlu rol aldı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den robot projesi

      Üretimden insan kaynaklarına, performans yönetiminden satışa kadar dijitalleşme ve teknoloji yatırımlarına hız veren Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, Gebze Fabrikası’nda 20 otonom mobil robotu devreye aldı. Ham madde ve ambalaj başta olmak üzere 2 bin 600 çeşit malzemeyi taşıyabilen robotlar, fabrikada üretim verimliliğini ve maliyet avantajını artıracak. ...

      DEVAMINI OKU