Ülker sponsorlukta da global marka olma yolunda
Godiva’yı alarak global lige çıkan Ülker, basketbolda Avrupa’nın en büyük organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’nı destekleyerek sponsorlukta da büyükler ligine adım attı.
Ülker’in global sponsorları arasına girdiği ULEB Kupası finalleri İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi. 2007-2008 ULEB Kupası maçları dünyada 74 ülkeden 423,5 milyon kişiye ulaşıyor. 25 ülkeden 54 takımın yarıştığı kupa finallerinde Türkiye’den Galatasaray ve Beşiktaş başta olmak üzere 8 takım yarıştı. Galatasaray’ın dördüncü olduğu finaller için Torino’da bulunan Şeker, bir sunum yaparak Ülker’in sponsorluk hedeflerini anlattı.
Sponsorlukların amacının tüketici ile duygusal bir bağ kurmak olduğunu söyleyen Şeker, Ülker Şirketler Topluluğu’nun, tüm dünyada önemli bir pazarlama platformu konumuna gelen sporun gücü çerçevesinde, markalarının imajını pekiştirmek ve algısını korumak için uzun yıllardır bu alana yatırım yaptığını söyledi.
Euroleague’de tüm ülkelere örnek gösterildik
Zuhal Şeker Ülker’in, halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaad eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek verdiğini anlatarak, Türkiye Futbol Federasyonu ile A Milli Takım’dan Bayan Milli Takımı’na kadar tüm milli futbol takımlarını kapsayan bir işbirliği anlaşması yaptıklarını da dile getirdi. Şeker, Türk sporuna verdikleri desteğin yıllık 38 milyon doları bulduğunu belirterek şu bilgileri verdi: “Basketbolda tecrübeli bir şirketiz. Ülkerspor’un tecrübelerini kulüplere bir kaynak olarak sunmak istedik. Beşer yıllık sponsorluk anlaşmaları yaptık. Basketbol bizim bu desteklerimizden sonra giderek endüstrileşmeye başladı. Kulüpler daha iyi transfer yapabilir hale geldi. Ligin keyfi arttı ve içeriği zenginleşti. TV’ler daha çok ilgi göstermeye başladı. Örneğin Beko dört yıllığına 10 milyon dolar vererek lige ismini verdi. NTV üç yıl TV yayın haklarını aldı. Basketbol yatırıma açık bir yapıya dönüştü. 2006-2007 sezonunda maçlar ortalama 10 bin seyirciyle oynandı. Gazeteler basketbola daha fazla sayfa ayırmaya başladı. Fenerbahçe Ülker’in Euroleague maçlarında ödüllü şut aktivitesi yaptık. Bu Euroleague Pazarlama Departmanı tarafından tüm ülkelere örnek aktivite olarak gösterildi.”
Haberler asılsız, biz transferlere karışmayız
Şeker, 38 milyon doların kulüplere eşit olarak ayrıldığını da belirterek bütçenin kulüplerle beşer yıllık anlaşmalarla sabitlendiğini söyledi. “Fenerbahçe Barcelonalı Eto’o’yu Ülker’in sponsorluğuyla alacak” gibi haberlerin asılsız olduğunu da söyleyen Şeker, “Kulüpler bu kaynağı futbola ya da basketbola ne kadar ayıracağına kendisi karar veriyor. Bu kaynak dışında herhangi bir ekstra ödeme yapmak söz konusu olamaz” diye konuştu.
Bu arada Ülker’in sadece profesyonel futbola değil, altyapıya da destek vermeyi hedeflediğini sözlerine ekleyen Şeker, “Sportif sosyal faaliyetleri kapsayan ‘Grassroots’ (herkes için futbol) projelerini de hayata geçiriyoruz. 7’den 70’e herkese futbolu sevdireceğiz” dedi.
-
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor
Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek
Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım
Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...
DEVAMINI OKU