HABERLER

Ülker sponsorlukta da global marka olma yolunda

Godiva’yı alarak global lige çıkan Ülker, basketbolda Avrupa’nın en büyük organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’nı destekleyerek sponsorlukta da büyükler ligine adım attı.

Belçikalı çikolata markası Godiva’yı satın alarak global şirket olma yolunda önemli bir adım atan Ülker Grubu, sporda da ilk global sponsorluğunu Avrupa’nın en büyük basketbol organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’yla gerçekleştirdi. Kupada sekizli finalin resmi sponsorları arasına giren Ülker’in Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, “Sponsorlukların amacı tüketici ile duygusal bir bağ kurmaktır. Ülker, Türkiye’de futbol ve basketbola yılda 38 milyon dolar destek sağlıyor. Bu destek sayesinde Ülker Türkiye’de ‘en çok hatırlanan marka’, Cola Turka da kendi kategorisinde ‘en hızlı hatırlanan ikinci marka’ oldu” dedi.

Ülker’in global sponsorları arasına girdiği ULEB Kupası finalleri İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi. 2007-2008 ULEB Kupası maçları dünyada 74 ülkeden 423,5 milyon kişiye ulaşıyor. 25 ülkeden 54 takımın yarıştığı kupa finallerinde Türkiye’den Galatasaray ve Beşiktaş başta olmak üzere 8 takım yarıştı. Galatasaray’ın dördüncü olduğu finaller için Torino’da bulunan Şeker, bir sunum yaparak Ülker’in sponsorluk hedeflerini anlattı.

Sponsorlukların amacının tüketici ile duygusal bir bağ kurmak olduğunu söyleyen Şeker, Ülker Şirketler Topluluğu’nun, tüm dünyada önemli bir pazarlama platformu konumuna gelen sporun gücü çerçevesinde, markalarının imajını pekiştirmek ve algısını korumak için uzun yıllardır bu alana yatırım yaptığını söyledi.

Euroleague’de tüm ülkelere örnek gösterildik

Zuhal Şeker Ülker’in, halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaad eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek verdiğini anlatarak, Türkiye Futbol Federasyonu ile A Milli Takım’dan Bayan Milli Takımı’na kadar tüm milli futbol takımlarını kapsayan bir işbirliği anlaşması yaptıklarını da dile getirdi. Şeker, Türk sporuna verdikleri desteğin yıllık 38 milyon doları bulduğunu belirterek şu bilgileri verdi: “Basketbolda tecrübeli bir şirketiz. Ülkerspor’un tecrübelerini kulüplere bir kaynak olarak sunmak istedik. Beşer yıllık sponsorluk anlaşmaları yaptık. Basketbol bizim bu desteklerimizden sonra giderek endüstrileşmeye başladı. Kulüpler daha iyi transfer yapabilir hale geldi. Ligin keyfi arttı ve içeriği zenginleşti. TV’ler daha çok ilgi göstermeye başladı. Örneğin Beko dört yıllığına 10 milyon dolar vererek lige ismini verdi. NTV üç yıl TV yayın haklarını aldı. Basketbol yatırıma açık bir yapıya dönüştü. 2006-2007 sezonunda maçlar ortalama 10 bin seyirciyle oynandı. Gazeteler basketbola daha fazla sayfa ayırmaya başladı. Fenerbahçe Ülker’in Euroleague maçlarında ödüllü şut aktivitesi yaptık. Bu Euroleague Pazarlama Departmanı tarafından tüm ülkelere örnek aktivite olarak gösterildi.”

Haberler asılsız, biz transferlere karışmayız

Şeker, 38 milyon doların kulüplere eşit olarak ayrıldığını da belirterek bütçenin kulüplerle beşer yıllık anlaşmalarla sabitlendiğini söyledi. “Fenerbahçe Barcelonalı Eto’o’yu Ülker’in sponsorluğuyla alacak” gibi haberlerin asılsız olduğunu da söyleyen Şeker, “Kulüpler bu kaynağı futbola ya da basketbola ne kadar ayıracağına kendisi karar veriyor. Bu kaynak dışında herhangi bir ekstra ödeme yapmak söz konusu olamaz” diye konuştu.

Bu arada Ülker’in sadece profesyonel futbola değil, altyapıya da destek vermeyi hedeflediğini sözlerine ekleyen Şeker, “Sportif sosyal faaliyetleri kapsayan ‘Grassroots’ (herkes için futbol) projelerini de hayata geçiriyoruz. 7’den 70’e herkese futbolu sevdireceğiz” dedi.
    • Ülker’den A Millilere “Memleket İçin Söyle” sürprizi

      Ülker, resmi sponsoru olduğu A Milli Futbol Takımı’na desteğini bu kez de tüm Türkiye’yle birlikte veriyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker Bisküvi 550 milyon dolarlık tahvil ihraç etti

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, yurtdışına 550 milyon ABD doları değerinde tahvil ihraç etti....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2024 yılı ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2024 yılının ilk çeyreğini 19,6 milyar TL ciro ile bitirdi. Ülker’in Türkiye ve yurt dışı operasyonları büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU