Ülker, Türkiye’nin en başarılı şirket sendikasyonuna imza attı
Ülker Bisküvi, tamamı yurtdışı bankalardan karşılanan 550 milyon dolarlık sendikasyon kredisi anlaşmasına imza attı. Sendikasyona 3 kat talep alan Ülker, gelen yüksek talep sonucu faiz oranını aşağıya çekti.
- Ülker Bisküvi, tamamı yurtdışı bankalardan karşılanan 550 milyon dolarlık sendikasyon kredisi anlaşmasına imza attı. Sendikasyona 3 kat talep alan Ülker, gelen yüksek talep sonucu faiz oranını aşağıya çekti.
- Ülker’in çıktığı uluslararası sendikasyon, 26 yabancı katılımcı banka ile Türkiye’deki banka dışı şirketlerin bugüne kadar gerçekleştirdiği en geniş katılımlı işlem oldu.
- Sendikasyona, bugüne kadar Türkiye’ye hiç kredi vermemiş Çin ve Tayvan gibi Uzakdoğu bankaları da katıldı.
Ülker Bisküvi, yurtdışı bankalar arasında çıktığı sendikasyonda büyük ilgi gördü. 300 milyon dolar için çıkılan sendikasyona 3.5 katı (1 milyar dolar üzeri) talep alan Ülker, teklif edilen kredinin 550 milyon dolarlık kısmını kullanacak. Sendikasyona gösterilen ilgi, son 10 yılda banka dışı Türk şirketleri arasında kullanılan en geniş katılımlı kredi sözleşmesi olarak kayda geçti.
Ülker CFO’su Bora Yalınay sendikasyonla ilgili olarak, “Yurtdışı bankalarla ilişkilerimizi canlı tutmak ve güçlendirmek için çıktığımız sendikasyonda beklenenin çok üzerinde bir ilgi gördük. Çok geniş katılımlı bir sendikasyon oldu” dedi.
“Ülker’in uluslararası kredibilitesi çok yükseldi ”
Bank of America Merrill Lynch liderliğinde gerçekleşen ve tamamı yurt dışı kaynaklı sendikasyon kredisinde Asya, Orta Doğu, Amerika ve Avrupa’dan bankalar katılım gösterdi.
Toplam 26 yabancı bankanın katıldığı bu işlemin, son yıllarda bir Türk şirketi için gerçekleşen en geniş katılımlı işlem olduğuna işaret eden Yalınay, “Türkiye tarihinde ilk defa banka dışı bir sendikasyon işlemine Çin ve Tayvan bankaları ile üç Japon bankası da katıldı.
Yüksek talep yabancı bankaların Ülker’e olan güvenini ve Ülker’in uluslararası alanda kredibilitesinin ne kadar kuvvetli olduğunu gösteriyor” diye konuştu.
Yolculuğa 300 milyon dolar ve Libor + %2,90 hedefleri ile başlanmasına rağmen, gelen yüksek talep ile toplam 550 milyon dolara çıkan kredi için ödenecek tutar Libor + %2,75’e geriledi. Kredinin ödeme vadesi ise 3 yıl olarak belirlendi.
Sendikasyon kredisinin bir kısmı mevcut kredilerin refinansmanında kullanılırken, bir kısmı da Ülker’in Türkiye'de ve bölgesinde gelişen faaliyetlerinin finansmanında kullanılacak.
Bank of America Merrill Lynch liderliğindeki sendikasyona Japonya’dan Mizuho, SMBC, Bank of Tokyo Mtsubishi; Çin’den Mega Bank, Tayvan’dan Bank of Taiwan, Ortadoğu’dan Al Khaliji, The Commercial Bank of Qatar, Emirates NBD, Ahli United Bank, Bank of Bahrain ve Kuwait. gibi bankaların yanı sıra, HSBC Bank plc, ING, Rabobank, Standard Chartered, Unicredit, Barclays Bank PLC, BNP Paribas, Societe Generale, Natixis, Commercial Bank International, Intesa Sanpaolo, JP. Morgan Chase Bank, The Royal Bank of Scotland, Citibank ve Deutsche Bank Luxembourg SA katıldı.
Ülker Bisküvi Hakkında
1944 yılında kurulan Ülker Bisküvi, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 senelik tarihi boyunca Ülker şekerleme pazarında liderliğini sürdürmüştür.
Ülker Türkiye‘de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir.
Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye‘de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşıp, bu geniş ve sofistike ağ şirkete rekabet üstünlüğü sağlamaktadır.
Ülker Bisküvi Borsa Istanbulda işlem görüp ULKER TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir.
Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.
-
Ülker kuru yemiş ve meyve bar pazarına “Ülker Go Ahead” ile girdi
Türkiye’de gıda sektörünün lideri Ülker, son yılların gittikçe önem kazanan “Bütünsel İyilik” trendine uygun olarak “Ülker GO Ahead” markalı 5 yeni ürününü tüketiciyle buluşturdu. Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun stratejilerle ürettiğimiz ve tüketicilerimize lezzetli bir deneyim sunan kuru yemiş ve meyve barlarla, bu kategorinin de en güçlü markası olmayı hedefliyoruz.” dedi....
DEVAMINI OKU -
bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak
Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...
DEVAMINI OKU