HABERLER

Ülker, ürün ambalajlarını değişen trendler paralelinde özgünleştiriyor

Bir günlük üretimi ile Edirne’den Hakkâri’ye çikolata köprüsü kurabilen Ülker, Türkiye’de en çok satılan altı markanın da sahibi…

Türkiye çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarının lideri Ülker Grubu, pazarın durumunu ve ambalajları yenilenen ürünlerini düzenlenen bir basın toplantısı ile anlattı.

Türkiye çikolata pazarı tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker aynı dönemde yüzde 31’lik bir büyüme gösterdi. Ülker Grubu İstişare Konseyi Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Yurdagül, toplantıda Ülker’in bisküvi, çikolata, süt, yağ ve meşrubat gibi sektörlerde 62 yıldır faaliyet gösterdiğini hatırlatarak şunları söyledi:

“Ülker Grubu, 1950 yılından beri çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretiyor. O tarihten beri de kaliteden asla ödün vermeden, hep ileri teknolojileri kullanarak, dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek, onları ülkemiz şartlarına uygun hale getiriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanların çoğunda pazarın lideriyiz. Ana faaliyet alanlarımızdan olan çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde de yüzde 57 pay ile pazarı şekillendiriyoruz. Bu alanda 2006 yılı ciromuz 680 milyon YTL’ye ulaştı.”

Dünyada değişen trendleri ve tüketici beklentilerini yakından izlediklerini belirten Metin Yurdagül, bu doğrultuda Ülker ürünlerinin ambalajlarının da yenilendiğini söyledi. Yurdagül sözlerine şöyle devam etti: “Özgünleşmek ve rakiplerden farklılaşmak amacıyla sürdürdüğümüz bu yaklaşımın bir sonucu olarak en çok satılan ürünlerimizden olan Metro, Albeni ve Coco Star’ın ambalajlarını yeniledik. Gerek ürünler gerek ürün ambalajlarında yenilikçi yaklaşımımızı bundan sonra da sürdüreceğiz.”

Yurdagül, toplantıda Metro, Albeni ve Coco Star’ın yeni ambalajları tasarlanırken, öncelikle trendleri belirleyen genç kuşağın beklentilerinin dikkate alındığını söyledi.

Rakamlarla Ülker’de çikolata üretimi

•    2006 yılında günde ortalama 17.000.000 adet çikolata ve çikolata kaplamalı ürün üretildi.
•    Ülker çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretimi için 2006 yılında;
o    45.000 ton toz şeker,
o    11.000 ton kakao çekirdeği,
o    15.000 ton süttozu,
o    8.000 ton kakao yağı kullandı.

•    Ülker’in 6 markası toplam pazarın % 32’sini oluşturmaktadır.
o    Halley        
o    Ülker Çikolata    
o    Ülker Çikolatalı Gofret
o    Albeni
o    Metro
o    Coco Star
    • Ülker, 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2020 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, 2020 yılında hayata geçirdiği operasyonel mükemmellik uygulamaları ve yaklaşık 2.000 teknik iyileştirmeyle 21,5 milyon TL, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları sonucunda hayata geçirdiği 69 projesiyle 26,6 milyon TL tasarruf sağladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Önem Gıda’yı satın aldı

      Ülker, uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirdiği Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldı. Böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecini, uçtan uca kendi bünyesinde toplayan Ülker, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atmış oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’e iki ödül birden…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, bankacılık ve finansal işlemler arasında en iyilerinin belirlendiği, 2021 Türkiye Bonds&Loans Ödülleri’nde iki kategoride birinci olan tek şirket oldu...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü....

      DEVAMINI OKU