HABERLER

Ülker, ürün ambalajlarını değişen trendler paralelinde özgünleştiriyor

Bir günlük üretimi ile Edirne’den Hakkâri’ye çikolata köprüsü kurabilen Ülker, Türkiye’de en çok satılan altı markanın da sahibi…

Türkiye çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarının lideri Ülker Grubu, pazarın durumunu ve ambalajları yenilenen ürünlerini düzenlenen bir basın toplantısı ile anlattı.

Türkiye çikolata pazarı tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker aynı dönemde yüzde 31’lik bir büyüme gösterdi. Ülker Grubu İstişare Konseyi Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Yurdagül, toplantıda Ülker’in bisküvi, çikolata, süt, yağ ve meşrubat gibi sektörlerde 62 yıldır faaliyet gösterdiğini hatırlatarak şunları söyledi:

“Ülker Grubu, 1950 yılından beri çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretiyor. O tarihten beri de kaliteden asla ödün vermeden, hep ileri teknolojileri kullanarak, dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek, onları ülkemiz şartlarına uygun hale getiriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanların çoğunda pazarın lideriyiz. Ana faaliyet alanlarımızdan olan çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde de yüzde 57 pay ile pazarı şekillendiriyoruz. Bu alanda 2006 yılı ciromuz 680 milyon YTL’ye ulaştı.”

Dünyada değişen trendleri ve tüketici beklentilerini yakından izlediklerini belirten Metin Yurdagül, bu doğrultuda Ülker ürünlerinin ambalajlarının da yenilendiğini söyledi. Yurdagül sözlerine şöyle devam etti: “Özgünleşmek ve rakiplerden farklılaşmak amacıyla sürdürdüğümüz bu yaklaşımın bir sonucu olarak en çok satılan ürünlerimizden olan Metro, Albeni ve Coco Star’ın ambalajlarını yeniledik. Gerek ürünler gerek ürün ambalajlarında yenilikçi yaklaşımımızı bundan sonra da sürdüreceğiz.”

Yurdagül, toplantıda Metro, Albeni ve Coco Star’ın yeni ambalajları tasarlanırken, öncelikle trendleri belirleyen genç kuşağın beklentilerinin dikkate alındığını söyledi.

Rakamlarla Ülker’de çikolata üretimi

•    2006 yılında günde ortalama 17.000.000 adet çikolata ve çikolata kaplamalı ürün üretildi.
•    Ülker çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretimi için 2006 yılında;
o    45.000 ton toz şeker,
o    11.000 ton kakao çekirdeği,
o    15.000 ton süttozu,
o    8.000 ton kakao yağı kullandı.

•    Ülker’in 6 markası toplam pazarın % 32’sini oluşturmaktadır.
o    Halley        
o    Ülker Çikolata    
o    Ülker Çikolatalı Gofret
o    Albeni
o    Metro
o    Coco Star
    • Ülker’den uluslararası başarı…

      Ülker, tüm dünyadan şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının değerlendirmeye alındığı, S&P Global ESG 2021 Endeksi’nde yer alan tek Türk gıda şirketi oldu. Türkiye’den, farklı sektörlerden endekste yer alan 37 şirket içinde ise ilk üçe girmeyi başardı. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te üniversiteliler Ülker Çokonat için yarışacak

      Ülker’in en sevilen markaları için, yenilikçi pazarlama fikirlerinin rekabetine sahne olan ‘bizz@kampüs’ yarışması 11 yaşında... Bu yıl 3., 4. sınıf üniversite ve yüksek lisans öğrencileri Ülker’in ikonik lezzetlerinden Çokonat için yarışacak....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’de Üst Düzey Atama…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi’de önemli bir görev değişimi yaşandı. Kamu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamaya göre Ülker Bisküvi’de CFO görevine 3 Ocak 2022 tarihinden geçerli olmak üzere Fulya Banu Sürücü getirildi. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2021'in dokuz ayında hem Türkiye operasyonları hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu yüzde 20,7 artışla 8,4 milyar TL’ye ulaştırdı....

      DEVAMINI OKU