HABERLER

Ülker, ürün ambalajlarını değişen trendler paralelinde özgünleştiriyor

Bir günlük üretimi ile Edirne’den Hakkâri’ye çikolata köprüsü kurabilen Ülker, Türkiye’de en çok satılan altı markanın da sahibi…

Türkiye çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarının lideri Ülker Grubu, pazarın durumunu ve ambalajları yenilenen ürünlerini düzenlenen bir basın toplantısı ile anlattı.

Türkiye çikolata pazarı tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker aynı dönemde yüzde 31’lik bir büyüme gösterdi. Ülker Grubu İstişare Konseyi Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Yurdagül, toplantıda Ülker’in bisküvi, çikolata, süt, yağ ve meşrubat gibi sektörlerde 62 yıldır faaliyet gösterdiğini hatırlatarak şunları söyledi:

“Ülker Grubu, 1950 yılından beri çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretiyor. O tarihten beri de kaliteden asla ödün vermeden, hep ileri teknolojileri kullanarak, dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek, onları ülkemiz şartlarına uygun hale getiriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanların çoğunda pazarın lideriyiz. Ana faaliyet alanlarımızdan olan çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde de yüzde 57 pay ile pazarı şekillendiriyoruz. Bu alanda 2006 yılı ciromuz 680 milyon YTL’ye ulaştı.”

Dünyada değişen trendleri ve tüketici beklentilerini yakından izlediklerini belirten Metin Yurdagül, bu doğrultuda Ülker ürünlerinin ambalajlarının da yenilendiğini söyledi. Yurdagül sözlerine şöyle devam etti: “Özgünleşmek ve rakiplerden farklılaşmak amacıyla sürdürdüğümüz bu yaklaşımın bir sonucu olarak en çok satılan ürünlerimizden olan Metro, Albeni ve Coco Star’ın ambalajlarını yeniledik. Gerek ürünler gerek ürün ambalajlarında yenilikçi yaklaşımımızı bundan sonra da sürdüreceğiz.”

Yurdagül, toplantıda Metro, Albeni ve Coco Star’ın yeni ambalajları tasarlanırken, öncelikle trendleri belirleyen genç kuşağın beklentilerinin dikkate alındığını söyledi.

Rakamlarla Ülker’de çikolata üretimi

•    2006 yılında günde ortalama 17.000.000 adet çikolata ve çikolata kaplamalı ürün üretildi.
•    Ülker çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler üretimi için 2006 yılında;
o    45.000 ton toz şeker,
o    11.000 ton kakao çekirdeği,
o    15.000 ton süttozu,
o    8.000 ton kakao yağı kullandı.

•    Ülker’in 6 markası toplam pazarın % 32’sini oluşturmaktadır.
o    Halley        
o    Ülker Çikolata    
o    Ülker Çikolatalı Gofret
o    Albeni
o    Metro
o    Coco Star
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor

      Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek

      Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım

      Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...

      DEVAMINI OKU