HABERLER

Ülker'den Açıklama

Sayın Cüneyt Toros Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü

Sayın Toros,

Gazetenizin 7 Ocak 2008 tarihli sayısında çıkan “Fonksiyonel gıdada cahil doktor lobisini aşamıyoruz” başlıklı haberle ilgili bazı noktalara açıklık getirmek isterim.

Haberin başlığında yer alan doktorlarla ilgili ifade tarafımca kesinlikle kullanılmamıştır. Büyük bir özveri ile çalışan doktorlarımızı rencide eden böyle bir ifadenin ismimle ve markamızla yan yana yer almasından büyük üzüntü duymuş bulunmaktayım.

Bildiğiniz gibi, günümüz dünyasında sağlıklı beslenme modelleri giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Fonksiyonel gıda ürünleri de artık bu modellerin vazgeçilmez bir parçası olmaya başlamıştır. Fonksiyonel gıdaların tüm dünyada, mevcut besin değerlerinin yanı sıra, sağlığa ek faydalar sunduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Fonksiyonel gıda ürünleri iyi hali korumaya, hastalık riskini azaltmaya ve hastalıkları önlemeye yardımcı gıda ürünleri olarak tanımlanmaktadır. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı tarafından detaylı araştırmalar sonucunda sınırlı sayıda gıda ürünü fonksiyonel gıda olarak tanımlanmaktadır ve bu ürünlere Bakanlıkça belirlenen sağlık beyanlarında bulunma hakkı tanınmıştır.

Kurulduğu 1944 yılından beri pek çok alanda öncü rolü üstlenen Ülker, fonksiyonel gıdada da bu rolünü sürdürmektedir ve Finlandiyalı Raisio şirketi ile işbirliği yaparak Türk tüketicisini 2006 yılında dünyanın önde gelen markalarından Benecol ile tanıştırmıştır. Her yeni ürün ya da hizmet gibi bu ürünlerin tartışılmasını da son derece doğal karşılıyoruz. Ancak araştırmalar ve rakamlar bize, bu ürünlerin giderek fazla sayıda doktor ve tüketici tarafından olumlu algılandığını ve karşılandığını göstermektedir.

Bu sebeple haberin son paragrafında yer alan “Bu yıl yatırımlarımızın geri dönmesi gerek. Ama olmaması durumunda biz de tabii ki durumu yeniden değerlendireceğiz” ifadesinin de bir yanlış anlaşılma sonucu bu şekilde yer aldığına inanıyorum. Ülker olarak Türk tüketicisini sağlıklı, kaliteli, hijyenik ve aynı zamanda lezzetli ürünlerle buluşturma misyonumuzun devam edeceğini bu vesileyle bir kez daha vurgulamak isterim.

Saygılarımla,

Kuthan Erginbilgiç
Ülker Gıda Grubu
Pazarlama Genel Müdürü
    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU