HABERLER

Ülker’den bir uluslararası başarı daha

Ülker, tüm dünyadan şirketlerin performanslarının ölçüldüğü S&P Global’in “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi” listesinde ikinci kez yer aldı ve yine gıda ürünleri kategorisindeki tek Türk şirketi oldu.

Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P Global tarafından hazırlanan ve global şirketlerin sürdürülebilirlik performansının ölçüldüğü “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi -The Sustainability Yearbook” listesinde üst üste ikinci kez yer aldı.

61 sektörden 7.554 şirketin sürdürülebilirlik performanslarının incelendiği listede Ülker, 2021’de olduğu gibi, 2022’de de “gıda ürünleri” (food products) kategorisinde yer alan tek Türk şirketi oldu.

Buyurgan: Sürdürülebilirlik çalışmalarımız yurt dışında da ses getiriyor

Ülker’in listede gıda ürünleri kategorisindeki 20 global şirketten biri olduğunu söyleyen Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi- The Sustainability Yearbook listesi, tüm dünyada sürdürülebilirlik alanındaki en saygın çalışmalardan biri. Dünya genelinde çevre, sosyal ve yönetişim performansları en iyi şirketlerin listelendiği bu çalışmada, gıda ürünleri kategorisinde puanımızla ilk 12 global şirket arasında ülkemizi temsil eden tek Türk şirketiyiz. Kuruluşumuzdan bu yana ‘israfsız şirket’ modelimizle çalışmalarımızı yürütürken, projelerimizle yurt dışındaki platformlarda da takdir görüyoruz. Toplumla, paydaşlarımızla birlikte büyümeyi ve güçlenmeyi merkeze alan bir anlayışla faaliyet gösteriyoruz. Şirketimizde su ve enerji tasarrufu, atıkların azaltılması, gıdanın korunması, insan kaynağı, sürdürülebilir ham madde tedariki ve üretim kalitesi başta olmak üzere, hedeflerimiz doğrultusunda projeler üretiyoruz. Her sene elde ettiğimiz başarılı sonuçlar sürdürülebilirlik adına attığımız adımların ne denli kıymetli olduğunun bir göstergesi” dedi.   

“Su tasarrufu hedefimizi aştık; 2014’ten beri karbon salımı artışı olmadan büyüyoruz”

Ülker’in sürdürülebilirlikte gıda sektörüne öncülük ettiğini ifade eden Buyurgan, hayata geçen örnek uygulamaları şu şekilde sıraladı:

“Ürünlerimizi çevreye, ekosisteme ve insana saygılı olarak üretiyoruz. 2024’te ulaşmak için yola çıktığımız, birim üretim başına yüzde 30 su azaltımı hedefini 2018 yılında yakalamayı başardık. 2021 yılında ise hedefimizi aşarak yüzde 38,4’lük azaltım oranına ulaştık. 2014’ten bu yana 2,7 milyon kişinin 1 günlük tüketimine eşdeğer su tasarrufu yaptık. Kayıpları kaynağında önlemek amacıyla, ilk seferde hedeflenen kalitede üreterek, ham maddelerin % 99’unu bitmiş ürüne çevirme oranına ulaştık.  Bu oranla gıda sektöründe dünya genelinde en iyiler arasında yer alıyoruz. 2014’ten bu yana karbon salım artışı olmadan da büyüyoruz. Sürdürülebilirlik hedeflerimizin her birinde son yıllarda oldukça fazla mesafe kat ettik. İklim değişikliği, gıdanın korunması, sürdürülebilir ham madde tedariki, su riskleri önümüzdeki dönemde öncelik verdiğimiz alanlar olacak.”

Editöre not:

S&P The Sustainability Yearbook hakkında:

 “The Sustainability Yearbook” (Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi) 2007’den bu yana yayınlanıyor ve şirketlerin sürdürülebilirlik alanında yaptıklarının değerlendirildiği kapsamlı ve itibarlı uluslararası çalışmalardan biri olarak kabul ediliyor.

“The Sustainability Yearbook”ta, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer almak isteyen şirketlerin çevre, soysal ve yönetişim ana başlıklarının yanı sıra 30 alt başlıktaki sorulara verdiği yanıtların ve kamuoyuna açık bilgilerinin dikkate alındığı bir değerlendirme yapılıyor. 2020 itibarıyla derecelendirme kuruluşu S&P Global tarafından hazırlanmaya başlanan “The Sustainability Yearbook”, kurumsal yatırımcılar için de önemli bir kaynak olarak kabul ediliyor.

Ayrıntılı Bilgi için:

Lorbi Tanıtım ve Halkla İlişkiler

Fatma Kaytez / 0 212 249 45 46 / fkaytez@lorbi.com

Ebru Gülerik  / 0 212 249 45 46  / ebru@lorbi.com

    • Ülker, Kurban Bayramı’nda 53 farklı ürünle evlere misafir olacak

      Bayram ziyaretlerinin en mutlu anlarını 53 farklı ürün çeşidiyle tatlandırmaya hazırlanan Ülker, yaklaşan Kurban Bayramı için 6 bin 700 kişiye ek istihdam sağlıyor....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker Yupo’dan yepyeni reklam kampanyası

      Ülker’in şekerleme markası Yupo, eğlenceyi merkezine alan yeni relansman kampanyasını izleyicilerle buluşturdu....

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te 4320 öğrenci Ülker Çokonat için yarıştı

      Üniversitelerin 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencilerinin Ülker’in en sevilen markaları için geliştirdiği yenilikçi pazarlama fikirlerinin yarıştığı ‘bizz@kampüs’te “Astronuts” takımı “Ülker Çokonat” için hazırladığı projeyle birinciliğe layık görüldü. Bu yıl yarışmaya 169 farklı üniversiteden 1897 takım, 4320 öğrenci başvurdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU