HABERLER

Ülker’den bir uluslararası başarı daha

Ülker, tüm dünyadan şirketlerin performanslarının ölçüldüğü S&P Global’in “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi” listesinde ikinci kez yer aldı ve yine gıda ürünleri kategorisindeki tek Türk şirketi oldu.

Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P Global tarafından hazırlanan ve global şirketlerin sürdürülebilirlik performansının ölçüldüğü “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi -The Sustainability Yearbook” listesinde üst üste ikinci kez yer aldı.

61 sektörden 7.554 şirketin sürdürülebilirlik performanslarının incelendiği listede Ülker, 2021’de olduğu gibi, 2022’de de “gıda ürünleri” (food products) kategorisinde yer alan tek Türk şirketi oldu.

Buyurgan: Sürdürülebilirlik çalışmalarımız yurt dışında da ses getiriyor

Ülker’in listede gıda ürünleri kategorisindeki 20 global şirketten biri olduğunu söyleyen Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi- The Sustainability Yearbook listesi, tüm dünyada sürdürülebilirlik alanındaki en saygın çalışmalardan biri. Dünya genelinde çevre, sosyal ve yönetişim performansları en iyi şirketlerin listelendiği bu çalışmada, gıda ürünleri kategorisinde puanımızla ilk 12 global şirket arasında ülkemizi temsil eden tek Türk şirketiyiz. Kuruluşumuzdan bu yana ‘israfsız şirket’ modelimizle çalışmalarımızı yürütürken, projelerimizle yurt dışındaki platformlarda da takdir görüyoruz. Toplumla, paydaşlarımızla birlikte büyümeyi ve güçlenmeyi merkeze alan bir anlayışla faaliyet gösteriyoruz. Şirketimizde su ve enerji tasarrufu, atıkların azaltılması, gıdanın korunması, insan kaynağı, sürdürülebilir ham madde tedariki ve üretim kalitesi başta olmak üzere, hedeflerimiz doğrultusunda projeler üretiyoruz. Her sene elde ettiğimiz başarılı sonuçlar sürdürülebilirlik adına attığımız adımların ne denli kıymetli olduğunun bir göstergesi” dedi.   

“Su tasarrufu hedefimizi aştık; 2014’ten beri karbon salımı artışı olmadan büyüyoruz”

Ülker’in sürdürülebilirlikte gıda sektörüne öncülük ettiğini ifade eden Buyurgan, hayata geçen örnek uygulamaları şu şekilde sıraladı:

“Ürünlerimizi çevreye, ekosisteme ve insana saygılı olarak üretiyoruz. 2024’te ulaşmak için yola çıktığımız, birim üretim başına yüzde 30 su azaltımı hedefini 2018 yılında yakalamayı başardık. 2021 yılında ise hedefimizi aşarak yüzde 38,4’lük azaltım oranına ulaştık. 2014’ten bu yana 2,7 milyon kişinin 1 günlük tüketimine eşdeğer su tasarrufu yaptık. Kayıpları kaynağında önlemek amacıyla, ilk seferde hedeflenen kalitede üreterek, ham maddelerin % 99’unu bitmiş ürüne çevirme oranına ulaştık.  Bu oranla gıda sektöründe dünya genelinde en iyiler arasında yer alıyoruz. 2014’ten bu yana karbon salım artışı olmadan da büyüyoruz. Sürdürülebilirlik hedeflerimizin her birinde son yıllarda oldukça fazla mesafe kat ettik. İklim değişikliği, gıdanın korunması, sürdürülebilir ham madde tedariki, su riskleri önümüzdeki dönemde öncelik verdiğimiz alanlar olacak.”

Editöre not:

S&P The Sustainability Yearbook hakkında:

 “The Sustainability Yearbook” (Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi) 2007’den bu yana yayınlanıyor ve şirketlerin sürdürülebilirlik alanında yaptıklarının değerlendirildiği kapsamlı ve itibarlı uluslararası çalışmalardan biri olarak kabul ediliyor.

“The Sustainability Yearbook”ta, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer almak isteyen şirketlerin çevre, soysal ve yönetişim ana başlıklarının yanı sıra 30 alt başlıktaki sorulara verdiği yanıtların ve kamuoyuna açık bilgilerinin dikkate alındığı bir değerlendirme yapılıyor. 2020 itibarıyla derecelendirme kuruluşu S&P Global tarafından hazırlanmaya başlanan “The Sustainability Yearbook”, kurumsal yatırımcılar için de önemli bir kaynak olarak kabul ediliyor.

Ayrıntılı Bilgi için:

Lorbi Tanıtım ve Halkla İlişkiler

Fatma Kaytez / 0 212 249 45 46 / fkaytez@lorbi.com

Ebru Gülerik  / 0 212 249 45 46  / ebru@lorbi.com

    • Ülker, ‘memleketini kalbinde taşıyanları’ Euro 2024 coşkusunda buluşturuyor

      Futbolseverlerin sabırsızlıkla beklediği Avrupa Futbol Şampiyonası’na geri sayım sürerken, A Milli Futbol Takımımızın resmi sponsoru Ülker, duygu dolu bir reklam filmine imza attı. Reklam filminde “Memleketin yeri, kalbimizin içi" sloganı ile Ülker, Türkiye aşkını her nerede olursa olsun kalbinde taşıyanlara sesleniyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • bizz@kampüs’te 1002 takım Ülker Çizi için yarıştı

      Ülker Çizi için pazarlama odaklı yenilikçi fikirlerin yarıştığı bizz@kampüs’te Red Idear takımı birinciliği kazandı. 97 üniversiteden 1002 takım ve 2500’ten fazla öğrencinin başvurduğu yarışmada ilk 3’e giren takımlar toplam 165 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı kazandı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker 2023 finansal sonuçlarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2023 yılını 56 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket 2024 yılında da faaliyet gösterdiği pazarlardaki liderliğini ve güçlü büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor....

      DEVAMINI OKU
    • “Ülker Apartmanı” sakinleri tüm Türkiye’ye kapılarını açıyor

      “Ülker Apartmanı” sakinlerinin birbirinden keyifli anlarının ekrana yansıyacağı yeni reklam filmi serisinin tanıtım filmi izleyicilerle buluştu. ...

      DEVAMINI OKU