Ülker’den Kârlılıkta Tarihi Rekor
Ülker, 2017 yılını 4.8 milyar TL ciro, 431 milyon TL net dönem kârı ile kapattı
Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2017 yılında satışlarını yüzde 14,7 artırarak 4.8 milyar TL’ye yükseltti.
Şirket, tarihinin en yüksek net dönem kârı ve FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) açıklayarak rekor bir büyümeye imza attı.
Ülker, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada 2017 yılında satışlarını yüzde 14.7 artırarak 4.8 milyar TL’ye, net dönem kârında yüzde 51.6’lık artışla 431 milyon TL’ye yükselttiğini duyurdu. Ülker, böylece tarihinin en yüksek ciro ve net kârını gerçekleştirdi.
Şirket, 2017 yıl sonu itibariyle FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr) yüzde 22 artışla 575.3 milyon TL’den 701.4 milyon TL’ye ulaştırarak yüzde 14.6’lık bir marjla yeni bir rekora imza attı.
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü: “Şirketimiz 2017 yılında da hem Türkiye’de hem de yurtdışı operasyonlarımızda istikrarlı bir şekilde 5 senedir süren büyümesinde en yüksek rakama ulaştı” dedi. Tütüncü sözlerine şöyle devam etti:
- 2017 yılında Ülker olarak bölgede (Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya), büyüme stratejimiz çerçevesinde Kazakistan Hamle fabrikası ve United Biscuits ürünlerinin Suudi Arabistan, Ortadoğu ve Kuzey Afrika dağıtım-üretim haklarına sahip UI Mena B.V. şirketinin yüzde 100 hissesini satın aldık. Böylece Ülker’in Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarındaki konumunu güçlendirme, operasyonlarımızın konsolidasyonu, pazar payımızın artışı ve bölgede Ülker olarak yerel bir üretim üssü olma hedefi için önemli bir adımı tamamlamış olduk.
- Dünyanın en önemli premium çikolata markalarından biri olan Godiva’nın yeni market serisini Türkiye’de üretmeye başlayarak, 8.000’i aşkın perakende noktasının raflarında tüketicilerimizle buluşturduk. Godiva yeni market serisinin Orta Doğu pazarlarımızda lansmanlarını gerçekleştirdik. Aynı zamanda 2017 yılında Godiva’yı Türkiye’den başta İngiltere ve Avrupa olmak üzere dünyaya ihraç etmeye başladık.
- Ülker A.Ş’nin Türkiye, Mısır, Suudi Arabistan ve Kazakistan fabrikalarında pladis ve Godiva şirketlerinin markalarını üreterek Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya ile onların erişemediği global dünyaya ihracatını yapıyoruz. Bu büyüyen ve gelişen coğrafyalardaki potansiyeli değerlendirerek global, bölgesel ve yerel markalarımızla sinerji yaratarak bu bölgelerdeki pazarlarda ya birinci ya da birinciliğe en yakın büyüklüklere sahip olarak çalışmalarımızı yürütüyoruz.
- Ülker A.Ş Türkiye bünyesindeki inovasyon merkezlerimizi kullanarak, yüksek teknolojiye sahip üretim merkezlerimizdeki verimli üretim teknikleri ile rekabet gücümüzü, satış ve karlılığımızı artırıyoruz. Tüm bunlar Ülker A.Ş için yarım milyar dolarlık bir ihracat potansiyeli, Türkiye’den global ölçekte dağıtım, satış ve yeni inovasyonlar demek.
- Türkiye’de organize perakende kanallarıyla stratejik iş birlikleri geliştirirken, tüketicilerimize, distribütörlerimize, ürünlerimizle değer katmaya devam ettik.
Ülker Bisküvi olarak, sürdürülebilir kârlı büyüme potansiyelini, 2018 yılında da çift haneli büyüme rakamları ile devam edeceğine eminim. Ülker A.Ş; Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya’da, global, bölgesel ve yerel markaları, fabrikaları ve kendi satış teşkilatı ile birçok ülkede pazar lideri ve önemli bir oyuncu olmayı sürdürecek.”
-
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor
Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek
Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım
Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...
DEVAMINI OKU