HABERLER

Ülker’in çevreci inekleri, Cow Parade’de “ot yoksa, süt yok” diyecek

Ülker Şirketler Topluluğu, Ağustos’ta başlayacak olan Cow Parade’e (İnek Festivali) “çevreci inekleri” ile katılacak. Festival sonrası açık artırma ile satılacak olan dev inek maketlerinden elde edilecek gelir, TEMA’ya bağışlanarak yine doğal kaynakların kurtarılmasına yönelik projelere harcanacak

Sergilendiği her şehirde büyük ilgi gören ve milyonlarca ziyaretçinin akınına uğrayan Cow Parade (İnek Festivali) etkinliği, 1 Ağustos’ta başlıyor. Ülker Şirketler Topluluğu da etkinlikte 10 adet dev “çevreci inek” maketi ile yerini alacak. “Ot yoksa süt yok” gibi sloganlarla çevre duyarlılığı yaratmayı amaçlayan çevreci inekler, üç ay boyunca İstanbul’un çeşitli semtlerinde sergilenecek.

Ülker’in çevre konusunda yaptığı çalışmaların ve Cow Parade etkinliğine ilişkin detayların paylaşıldığı toplantı, 12 Temmuz 2007’de İstanbul Hilton Oteli’nde yapıldı. Toplantıda konuşan Ülker Şirketler Topluluğu İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, sanatla toplumsal sorumluluğu aynı potada eriten Cow Parade etkinliğinin, Ülker’in kurumsal sosyal sorumluluk felsefesi ile birebir uyuştuğunu söyledi. Yurdagül, Cow Parade’e “çevreci inek” konsepti ile katılma sebeplerini ise şöyle anlattı:

“Onursal Başkanımız Sabri Ülker’in de kurucuları arasında yer aldığı TEMA ile çevre ve doğal hayatı korumaya yönelik projeler yürüttük. Çok da başarılı sonuçlar aldık. Köylerimizin kalkınmasına, insanlarımızda çevre bilincinin oluşmasına ve doğal hayatın devamlılığına destek verdik, vermeye de devam ediyoruz. Çünkü çevre, artık siyasi otoritelerin sorunu olmaktan çıktı, bireysel sorunumuz haline geldi. Bu konuya daha fazla dikkat çekmek için festival konseptimizi “çevreci inekler” olarak belirledik.”

Dev maketler satılacak, geliri TEMA’ya gidecek
Festival sırasında sergilenecek 10 adet çevreci ineğin, daha sonra açık artırma ile satılacağını kaydeden Yurdagül, açık artırmadan elde edilecek gelirin yine TEMA’ya aktarılacak çevre korumasına yönelik projelerde kullanılacağını söyledi.

Nişantaşı, Kanyon Alışveriş Merkezi, Akmerkez, Bebek ve Kemerburgaz’da sergilenecek olan inekler, Leo Burnett’in yaratıcı ekibi tarafından tasarlandı. Sanatçı Mert Atasever liderliğinde üretilen maketlerin yapım aşamasında ise iki heylektraş, iki kostüm tasarımcısı ve bir floklama uzmanı olmak üzere beş kişilik bir ekip çalıştı. 12 günde tamamlanan inek maketleri için 10 kilo polyester, 8 metrekare elyaf, 5 kilo tiner, 10 kilo yağlı boya kullanıldı.

Ülker Şirketler Topluluğu ve çevre
TEMA’nın yürüttüğü “El Koyun” Kırsal Kalkınma Projeleri’ne destek veren ilk topluluk olan Ülker, bu proje çerçevesinde Edirne ve Kırklareli’ndeki üç köyün kırsal dönüşümüne destek oldu. Üç köyün kalkınmasına 500 bin YTL’nin üzerinde katkı sağlayan topluluğun çevre korumaya yönelik çalışmaları bununla da bitmiyor. Topluluk bünyesindeki 42 fabrikada yılda 5 milyon metreküpün üzerinde atık su arıtılarak yeniden kullanılabilir hale getiriliyor. Bu da Türkiye’de 500 bin nüfuslu orta halli bir kentin yıllık su ihtiyacına denk geliyor.

Topluluk iştiraklerinden Tire Kutsan, yıllık 120 bin tonluk kağıt ihtiyacının tamamını atık kağıtları yeniden kullanarak karşılıyor. Yine topluluk şirketlerinden Polinas, Türkiye’de bir ilke imza atarak doğada çözünebilen ambalaj filmini üreterek dünya piyasalarına sundu. Böylece, yüzyıllar boyunca doğada atık halde kalan ve büyük çevre kirliliğine neden olan plastik ambalajlar, 4 ile 12 ay gibi çok kısa süreler içinde toprağa karışacak hale getirildi.

Bunun dışında, 23.500 kişinin çalıştığı Ülker Şirketler Topluluğu’nda zorunlu olmadıkça, gönderilen maillerin kağıt çıkışının alınmaması için tüm mailler, “Bu iletiyi basmadan önce yok olacak yeşil ormanları düşünün” ibaresi ile gönderiliyor. 
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2021 finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Pandemi döneminde küresel anlamda yaşanan tüm belirsizliklere rağmen, bulunduğu pazarlardaki konumunu güçlendiren Ülker, yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarındaki büyümesini devam ettirdi. ...

      DEVAMINI OKU