HABERLER

Ülker’in Desteği İle Yarışan Anadol, Eğitim İçin 14.500 Km Katetti; Pekin-Paris Rallisi’nde İkinci Oldu

Dünyanın en ünlü klasik otomobil yarışı olan Pekin-Paris Rallisi’nde ipi, yarışmaya ilk defa katılan Türk takımı yarışmayı ikinci olarak bitirdi.

Ülker’in desteği ile yarışmaya katılan Ahmet Şefik Öngün ve Erdal Tokcan, Anadol marka otomobilleriyle Pekin’den Paris’e 14.500 kilometre yol katederek ikinci olmayı başardı.

Ralliyi Toplum Gönüllüleri Vakfı ile bir sosyal sorumluluk projesine çeviren Türk ekibi, sponsorluk, SMS ve Teleton kampanyası ile topladığı geliri 250 üniversite öğrencisinin dört yıllık eğitimi için kullanacak.

Yolda pek çok pekçok tehlike atlatan Türk ekibi, “Gobi çölünde kuma saplandık, Yunanistan’da yağış nedeniyle aracımız yoldan çıktı, ağaca çarptı. Tüm bu zorluklara rağmen yarışı tamamlamayı başardık ve ikinci olduk. Güzel bir hedef için yarışmak ve kazanmak bizi çok mutlu etti” dedi.

Zorlu parkuru nedeniyle bugüne kadar sadece dört kez düzenlenebilen dünyanın en ünlü klasik otomobil yarışı Pekin-Paris Rallisi’ne Türk ekibi damgasını vurdu. Eğitim için 14.500 kilometre direksiyon sallayan Ahmet Şefik Öngün ve Erdal Tokcan’dan oluşan Türk ekibi, ilk defa katıldıkları yarışmada ikinci olmayı başardı. Ülker’in ana sponsorluğunda yarışan Türk ekibi, Anadol marka otomobilleriyle Pekin’den yola çıkarak 37 günlük zorlu bir mücadelenin ardından Paris’e derece ile varmayı başaran ekipler arasında yer aldı.

Daha önce uluslararası pekçok yarışa katılan Ahmet Şefik Öngün ve Erdal Tokcan, bu zorlu yarışı Ülker’in ana sponsorluğunda bir eğitim seferberliğine dönüştürdü. İki ralli tutkunu, sponsorluklardan elde ettikleri gelirin tamamını Toplum Gönüllüleri Vakfı’na aktararak 250 öğrencinin dört yıl burslu eğitim görmesine vesile olacak.

Anadol_pekin_paris_rallisi

37 günlük zorlu yarış, 10 Eylül 2010’da Pekin’in ünlü Tiananmen Meydanı’ndan start aldı. Dünyanın dört bir tarafından gelen 106 ekibin yarıştığı Ralli, 16 Ekim 2010’da Paris’teki Place Vendôme’da son buldu. Klasik otomobil tutkunları, bu zorlu etapta sırasıyla Çin, Moğolistan, Gobi Çölü, Rusya, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve İran’ı geçerek 7 Ekim 2010’da Türkiye’ye girdi. Ekipler Erzurum, Nevşehir, Bolu ve İstanbul rotalarını takip ederek 11 Ekim’de Türkiye’den ayrılrak Yunanistan ve İtalya üzerinden geçerek Fransa’da yarışı tamamladı.

Hedef 250 Gence 4 yıl burs

1967 model Anadol A1 ile ralliye katılan öngün ve Tokcan, bir sosyal sorumluluk projesine vesile olmaktan büyük mutluluk duyduklarını dile getirdi. Öngün ve Tokcan, “Yarışmaya giriş ücretini ve Anadol'un hazırlanmasını biz üstlendik. Projeyi ise, Toplum Gönüllüleri Vakfı'na hediye ettik. Kurumsal ve bireysel desteklerle bu proje kapsamında, 250 üniversite öğrencisine 4 yıllık burs sağlamaya çalışacağız. Ana sporsorumuz Ülker’e ve bizi destekleyen diğer tüm sponsorlarımıza böyle bir eğitim projesine destek verdikleri için teşekkür ediyoruz” dediler.

14.500 kilometrelik zorlu parkur

Ümraniye Belediye Otoparkı’nda buldukları Anadol A1’i satın alıp Ford Rally Spor Garajı’nda Serdar Bostancı ve ekibine emanet eden Öngün ve Tokcan’ın aracı, 14.500 km’lik oldukça zorlu Pekin-Paris parkurunu tamamyacak şekilde elden geçirildi. 96 kapı numarası ile yarışan Türk ekibi, zorlu yarış hakkında şunları söyledi: “Daha önce de böyle zorlu parkurlarda yarıştık. Her türlü tedbiri almaya çalıştık. Aracın ilk imalatı sırasında kullanılan teknolojiyi bozmadan motorunu 1200 cc'den 1600 cc'ye yükselttik, Benzin deposu 120 litreye çıkarıldı. Günde 500-600 km yol yapacağımız için aracın içini tamamen değiştirdik. Yarış koltukları monte edildi. Yarışı dereceyle bitirebilmek için elimizdeki tüm imkânları seferber etti. Buna rağmen pekçok tehlike atlattık. Gobi çölünde kuma saplandık, Yunanistan’da yağış nedeniyle aracımız yoldan çıktı, ağaca çarptı. Tüm bu zorluklara rağmen yarışı tamamlamayı başardık ve birinci olduk. Bu kadar güzel bir hedef için yarışmak ve kazanmak bizi ayrıca mutlu etti.”

Anadol_pekin_paris_rallisi

Gençlerin ve çocukların yanındayız

Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan’dan oluşan Türk Ekibi’ne “Ülker” markası ile ana sposor olarak destek verme nedenlerini anlatan Yıldız Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, “Ülker’in hem sosyal sorumluluk hem de sponsorluk stratejisinde çocuklar ve gençler çok önemli bir yer tutuyor. Bu nedenle Türk Ekibi’nin ralli aracılığı ile elde edilecek geliri gençlerin eğitimi için kullanması, projenin içinde yer almamızı sağladı” dedi.

Örnek bir model oldu

TOG’un, gençliğin enerjisini toplumsal faydaya dönüştürmeyi amaçlayan bir değişim ve dönüşüm projesi olduğunu vurgulayan TOG Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Betil; “2009 yılında yaklaşık 23 bin toplum gönüllüsü genç, çok çeşitli alanlarda gerçekleştirdikleri 727 sosyal sorumluluk projesi ile 290 bine yakın kişiye hizmet götürdü. Toplum hizmeti projeleri ile bir yandan aktif yurttaşlık ile tanışan, önemli bir kişisel gelişim sağlayan gençler bir yandan da içinde yaşadıkları topluma önemli bir değer kattılar” dedi.

Pekin-Paris Rallisi’ni eğitim için bir sosyal sorumluluk projesine dönüştürerek gençliği destekleyen örnek bir model yarattıklarını belirten Betil, sponsorluk gelirlerinin tamamının üniversite öğrencilerine burs sağlamak üzere TOG’a aktarılacağını, rallinin tüm giderlerinin Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan tarafından karşılandığını söyledi.

Anadol_pekin_paris_rallisi

Pekin – Paris Klasik Otomobil Rallisi Hakkında

İlki 1907'de gerçekleşen "Peking to Paris Rallisi", günümüzün en popüler yarışlarından biri durumunda. Çin'de başlayan, İpek Yolu üzerinden 36 gün süren yolculuktan sonra Paris'te sona eren 'Peking to Paris', dört yılda bir gerçekleşiyor. En fazla 1968 model araçların katılabildiği yarış her aşamasında tam bir mücadele savaşı olarak geçiyor. Ralliye bu yıl başta İngiltere, ABD, Fransa, İtalya olmak üzere değişik ülkelerden 106 klasik otomobil katıldı.

Anadol A1 teknik özellikleri:
Üretim Yılı: 1967
Üretim Sırası: 372
Motor Hacmi: 1600 cc
Motor Gücü: 93 Beygir
Tork: 125 Newton - Metre
    • Ülker, 2022’nin ilk çeyrek finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2022 yılının ilk çeyreğinde cirosunu 5,9 milyar TL’ye ulaştırdı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Ramazan Bayramı’nı 50 çeşit ürünle karşılıyor

      Ramazan Bayramı’nı hediyelik ve ikramlık 50 çeşit ürünle karşılayan toplam atıştırmalık pazarının lideri Ülker, bu sene de 6 bin 700 kişiye istihdam sağlıyor ...

      DEVAMINI OKU
    • Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi

      Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. 2021 yılında atıştırmalık alanında Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, 2021 finansallarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Pandemi döneminde küresel anlamda yaşanan tüm belirsizliklere rağmen, bulunduğu pazarlardaki konumunu güçlendiren Ülker, yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarındaki büyümesini devam ettirdi. ...

      DEVAMINI OKU