HABERLER

Yıldız Holding 33 milyon lira harcadı, 2 milyon çocuğa ulaştı

• Spor, sanat ve beslenme eğitimi alanında çocuklara yönelik sosyal sorumluluk projeleri geliştiren Yıldız Holding, 8 yılda 33 milyon lira harcayarak 2 milyon çocuğun hayatına dokundu. • Yıldız Holding’in Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile gerçekleştirdiği “Çocuklar İçin Futbol” projesi ise, Türkiye’yi UEFA’nın 5 yıldızlı yedi ülkesinden biri yaptı. Türkiye bu performansı ile Grassroots (Herkes İçin Futbol) alanında UEFA’nın en hızlı gelişen ülkelerinden biri oldu.

Yıldız Holding’in çocuk odaklı projeleri 2 milyon kişiye ulaştı. Sekiz yıldır sürdürülen projelere bugüne kadar 33 milyon lira harcandı. Spor, sanat ve beslenme eğitimi olmak üzere üç başlık altında toplanan projeler sayesinde, çocukların sosyal, kültürel ve zihinsel gelişimine yatırım yapıldı. Yıldız Holding, kültür sanatta “Ülker Çocuk Sinema Şenliği ve Ülker Çocuk Sanat Atölyesi”, beslenmede “Yemekte Denge” ve spor alanında “Çocuklar için Futbol” projeleriyle daha mutlu bir gelecek nesil için çalışıyor.

Holdingin çocuklara yönelik projelerinden “Çocuklar İçin Futbol”, en fazla bütçe ayrılan sosyal sorumluluk projelerinin başında geliyor. 2007’de başlayan projeye bugüne kadar 20 milyon liraya yakın bütçe aktarıldı ve 272 bin çocuğa spor yapma imkanı sağlandı. 
Türkiye Futbol Federasyonu ile yürütülen Futbol Köyleri projesi, 21 Ağustos Perşembe günü sekizinci kez kapılarını açtı. Bu yılki TFF Ülker Futbol Köyleri açılışı, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Yıldırım Demirören, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker ve Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim’in katılımıyla Milli Takım’ın Riva’daki yeni tesislerinde yapıldı. Bugüne kadar 4 bin yetenekli çocuğun hayallerinin peşinde top koşturduğu Futbol Köyleri, bu yıl 3 kız ve 7 erkek kampı olmak üzere 400 çocuğu ağırlayacak. 

Mutlu çocuklar mutlu Türkiye’nin temel taşı olacak
Açılışta konuşan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “Bu yıl 70. yılımıza eriştik. Bu kadar yıllık tecrübe sonunda memleketimizin gıdada neye ihtiyaç duyduğunu iyi öğrendik. 10 sene hesabıyla gidersek, Türkiye’de Ülker’le 8 kuşak büyümüş. 1945’te Türkiye’de 0 – 14 yaş arasında 7.5 milyon çocuk varmış. O zamanın imkanlarıyla günlük 200 kiloluk üretim yapan Ülker, bu çocukların çok azına erişebiliyordu. Bugün Türkiye’de aynı yaş aralığında 18.9 milyon çocuk var. Hem ürünlerimizle hem de sanat ve spor alanındaki faaliyetlerimizle onların farklı ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyoruz” diye konuştu. 

Yıldız Holding’in şu anda Türkiye dahil 11 ülkede 58 fabrikada üretim yaptığına işaret eden Murat Ülker, şöyle devam etti: “Bu fabrikalarda 9 bini yabancı olmak üzere 41 bin arkadaşımız çalışıyor. 300 markamız pazarda müşterilerle buluşuyor. Amerika’dan Mısır’a 65 şirketimiz iş yapıyor. 49 kategoride üretim gerçekleştiriyoruz. Deseniz ki, bu işlerden hangisi ağır basıyor? Derim ki ‘ayıramam.’ Ama şunu zorlanmadan söyleyebilirim. Bu yatırımlarımızın hepsi bir tarafta,  çocuklar için yaptığımız faydalı işler diğer tarafta. Çocuklarımız için yaptığımız işleri bizzat takip ediyorum. 

Bu projelerdeki çocuklar ne kadar sporcu ya da sinemacı olur bilemem. Çünkü bizim birincil amacımız sporcu veya sinemacı yetiştirmek değil. Biz onların her şeyden önce mutlu olmalarını istiyoruz. Çünkü mutlu çocuklar gelecekteki mutlu Türkiye’nin temel taşı olacak. Bunda da payımız olursa ne mutlu bize.” 

Proje, büyük bir altyapı hamlesine ilham kaynağı oldu
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) olarak en verimli işbirliklerinden birini Yıldız Holding ile gerçekleştirdiklerini kaydeden Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören, “Avrupa’nın önde gelen futbol gelişim programlarından birini, örnek olarak gösterilen TFF-Ülker Futbol Köyleri’ni hayata geçirmekten dolayı büyük memnuniyet duyuyorum. TFF-Ülker Futbol Köyleri, bir Grassroots projesinin büyük bir altyapı hamlesine nasıl ilham kaynağı olabileceğinin en önemli örneklerinden birisi olma yolunda hızla ilerliyor. TFF-Ülker Futbol Köyleri’nin sekizincisine katılacak tüm çocuklarımıza başarılı bir kamp dönemi dilerken, Yıldız Holding’e de futbola yaptıkları bu dev katkı için ayrıca teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. 

Demirören, “Ayrıca projenin fikir babası olan Gündüz Tekin Onay’ı saygıyla anıyoruz. Geçtiğimiz günlerde kaybettiğimiz Süleyman Seba ve Turgan Ece’ye Allah’tan rahmet ve sevenlerine başsağlığı diliyorum” dedi.  

Proje geliştikçe bütçesi de arttı
Son iki yıldır “Çocuklar İçin Spor” projesine daha fazla yatırım yaptıklarını dile getiren Yıldız Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, geçen yıl projenin bütçesini yıllık 900 bin dolardan 1.5 milyon dolara yükselttiklerini belirtti.  

Yıldız Holding’in bugüne kadar projeye 20 milyon lira aktardığını kaydeden Şeker, şöyle devam etti: “2007’de Çocuklar İçin Spor projesine 14 bin çocuğumuz katılmıştı. O günden bu yana sadece Futbol Köyü ayağında 30 ilde 53 kamp açtık. Her yıl bu projelere yeni modüller ekleyerek geliştirdik ve bugün sporda farklı projelerle 272 bin çocuğa ulaştık. Burada çocuklar sadece futbol oynamıyor. Beslenmeden kişisel bakıma, kendini ifade etme becerisinden satranca, sanattan çevre bilincine kadar pek çok farklı konuda sporcuların gelişimine katkı sağlanıyor. Bir sporcu kamp boyunca 22.5 saat futbol eğitimi alırken, 10.5 saat yaratıcı drama, 10.5 saat kitap okuma, 4.5 saat satranç, 1.5 saat ilkyardım, 1.5 saat çevre bilinci, 1.5 saat beslenme eğitimi de alıyor.  Ve tabii gezip eğlenmeye de vakit ayrılıyor. Sporcuların yaklaşık 14 saati de şehir gezisi, sinema ve “Mutlu Bir An” saati gibi eğlenceyle geçiyor. Böylece çok yönlü, kendini tanıyan ve tanıdıkça geliştiren bir neslin doğmasına da katkıda bulunuyoruz. Bu yıl, hayallerinin peşinde koşan bu çocukların, hayallerinden bir tanesini gerçekleştirmeyi de amaçladık. Onlara ilham veren, örnek aldıkları sporcuya mektup yazacaklar, biz de o mektubu dünyanın neresinde olursa olsun muhatabına ulaştıracağız.” 

Projenin elçisi U19 Milli Takımı Antrenörü Emre Aşık
Yıldız ve genç milli takımlara başarılı oyuncular yetiştiren Futbol Köyleri’nin elçiliğini de U19 Milli Takımı Antrenörü Emre Aşık yapıyor.  “Bu köylere genç milli takımların yetenek havuzu olarak bakıyoruz” diyen Aşık, “Almanya, Danimarka gibi ülkelerde çok başarılı örneklerini gördüğümüz proje, Türkiye’de de her yıl biraz daha gelişiyor. Sadece Futbol Köyleri’nden 80 gencin milli takımlara seçilmesi bu projenin ne kadar doğru kurgulandığının işareti” şeklinde konuştu.

Dünyada ve Türkiye’de Grassroots
Grassroots yani kök futbol tüm dünyada çocukların spora eğilimini artırmak için UEFA tarafından geliştirilen bir proje. 2004 yılında 500 bin çocukla başlayan proje, bugün 54 ülkede 4.6 milyon çocuğa spor yapma olanağı sağlıyor. Futbolun en güçlü olduğu Almanya’dan İspanya’ya Danimarka’dan Hollanda’ya kadar tüm Avrupa ülkelerinde uygulanıyor. Projenin her ülkede oldukça güçlü destekçileri var. 

Türkiye projeye 2007 yılında dahil oldu. Türkiye’deki projenin destekçisi Milli Futbol Takımlar’ın da ana sponsoru olan Yıldız Holding ve ana markası Ülker. Farklı ayaklardan oluşan Grassroots projesinin ilk adımlarından biri 2007 yılında Van’da açılan TFF Ülker Futbol Köyü oldu. O yıl Van Futbol Köyü’ndeki 500 çocukla başlayan serüven, bugün 272 bin çocuğun sporla buluşmasına, bunlar arasından profesyonel futbol kulüplerinde, yıldız, genç ve A Milli futbol takımlarında oynayacak yeteneklerin keşfedilmesine kadar uzandı. 
Bursaspor’da yıldızı parlayan ve Süper Lig tarihinin ligde gol atan en genç futbolcusu unvanını taşıyan Enes Ünal, A Milli takım ve Bursaspor forması giyen Ozan Tufan, Galatasaray’ın genç yıldızı Berk Yıldız, Fenerbahçeli Beykan Şimşek ve Beşiktaş’ta A takıma seçilen Muhammed Demirci bunlardan sadece kamuoyunun bildiği isimler. Kızlarda da benzer bir başarı çizgisi mevcut. Yedi yılda toplam 36 erkek ve 44 kız oyuncu Futbol Köyleri’nden genç milli takımlara seçildi. 

Profesyonel futbol kulüpleriyle anlaşma imzalayan oyuncu sayısı ise 50’ye ulaştı. Ve Türkiye, UEFA Grassroots programında beş yılda 5 yıldız alarak en hızlı gelişme gösteren ülkelerden biri oldu. 

2014 Futbol Köyleri hakkında
Bu yıl; 2 etap halinde, 8 şehirde (Isparta, Erzurum, Nevşehir, Sakarya, Sinop, İzmir, Elazığ, Balıkesir) düzenlenen 10 Futbol Köyü’nde 400 oyuncu daha uzmanlar tarafından eğitilecek. Futbol eğitimleri 12 yaş grubu çocuklara özgü içeriklerle gerçekleşecek. Kaleci ve futsal eğitimleri de yine futbol köylerinde sporculara aktarılacak.  Oyun kuralları ve Fair-Play konusunda yapılacak interaktif eğitimler de Futbol Köylerinin vazgeçilmez programı içerisinde yer alacak. Beslenme eğitimleri Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Vakfı’nın yürüttüğü “Yemekte Denge” programının deneyimli öğretmenlerine emanet edildi. Çevre eğitimleri ise İl Çevre Müdürlükleri ve Deniz Temiz Derneği TURMEPA’dan destek alındı. Satranç eğitimleri Türkiye Satranç Federasyonu uzmanlarıyla, yaratıcı drama eğitimleri ise Milli Eğitim Bakanlığı lisanslı Ekol Drama tarafından veriliyor. Ayrıca geçen yıl Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile başlatılan Futbol Köyü abi ve ablaları projesi de çocuklar tarafından büyük ilgi gördü. TOG gönüllüsü gençler köylerde 10 gün boyunca çocuklarla yakından ilgileniyor, onların kampa kısa sürede uyum sağlamasına yardımcı oluyor. 
    • Ülker, 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2020 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, 2020 yılında hayata geçirdiği operasyonel mükemmellik uygulamaları ve yaklaşık 2.000 teknik iyileştirmeyle 21,5 milyon TL, Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları sonucunda hayata geçirdiği 69 projesiyle 26,6 milyon TL tasarruf sağladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, Önem Gıda’yı satın aldı

      Ülker, uzun yıllardır yarı mamul tedariki gerçekleştirdiği Yıldız Holding şirketlerinden Önem Gıda’yı satın aldı. Böylece, çikolata ve unlu mamullerdeki tüm üretim sürecini, uçtan uca kendi bünyesinde toplayan Ülker, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında önemli bir adım daha atmış oldu....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’e iki ödül birden…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, bankacılık ve finansal işlemler arasında en iyilerinin belirlendiği, 2021 Türkiye Bonds&Loans Ödülleri’nde iki kategoride birinci olan tek şirket oldu...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, cirosunu 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi, 2021’in ilk yarısında cirosunu yüzde 15,7 artışla 5,2 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 15,8, ihracat ve yurt dışı operasyonları da yüzde 15,6 büyüdü....

      DEVAMINI OKU