HABERLER

Yıldız Holding, Avrupalı gıda devleri ile aynı platformda

Yıldız Holding, Avrupa Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Konfederasyonu CIAA’nın bünyesinde kurulan CIAA Liaison Committee’nin (CIAA İrtibat Komitesi) 21’inci üyesi oldu.

Holding’in Aralık 2008’de yaptığı üyelik başvurusu komitenin Genel Kurul’unda görüşülerek onaylandı. Yıldız Holding’i Komite’de Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü temsil edecek.

Böylece Yıldız Holding, Avrupa gıda sanayiine yön veren şirketlerle birlikte, sektörün gelişimi için alınan kararlarda etkin rol alacak.

Gıda ve hızlı tüketim alanında Türkiye’nin öncü kuruluşu Yıldız Holding; artık Avrupalı gıda devleri ile aynı masada. Holding, Avrupa’nın 20 büyük gıda üreticisinin oluşturduğu “Büyük Gıda ve İçecek Şirketleri Avrupa Komitesi / CIAA Liaison Committee” üyesi oldu. Komitedeki 20 üye ile eşit oy hakkına sahip olan Yıldız Holding, artık Avrupa gıda sanayiinin bilimsel, ekonomik ve yasal konulardaki gelişimi için alınan kararlarda ve lobi faaliyetlerinde söz sahibi olacak.

25 ulusal federasyon, 3 gözlemci ve 30 sektörel AB Derneği’nin üye olduğu Avrupa Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Konfederasyonu (CIAA) bünyesinde kurulan Liaison Committee’ye, bugüne kadar sadece 20 büyük gıda ve içecek firması üyeydi. Yıldız Holding’in üyeliğinin kabulü ile birlikte komitenin üye sayısı 21’e yükseldi.

Yıldız Holding üyeliğin tüm şartlarını karşılıyor
Yıldız Holding tarafından yapılan açıklamada; holdingi Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü’nün temsil edeceği belirtildi. Açıklamada şöyle denildi:

“CIAA Liaison Committee’ye üye olabilmek için başvuracak şirketlerin;  yıllık 1 milyar Euro’dan fazla ciroya sahip olması, Avrupa’da bir merkezi olması ve en az 5 Avrupa ülkesi ile ticareti olması koşulu aranıyor. Sadece Türkiye’nin değil, bölgesinin öncü gıda kuruluşlarından olan Yıldız Holding, Aralık 2008 tarihinde Liaison Committee’ye üyelik başvurusunda bulundu. Haziran 2009 tarihinde başvurusu kabul edilen Yıldız Holding, bundan sonra Liaison Committee üyesi sıfatı ile CIAA nezdinde çalışmalarını sürdürecek.”

Üyelik için Yönetim Kurulu’nun üçte iki oyunu almak şart
CIAA Liaison Committee, bilimsel, teknolojik, ekonomik ve yasal konularda AB’deki gıda ve içecek sanayicilerinin haklarını temsil etmek üzere 28 Mart 2007’de kuruldu. Komite; bu amaçla araştırmalar yapmak ve çözümler üretmek yoluyla üyelerinin genel problemleri hakkında AB Komisyonu, üye ülkeler ve üye ülke gıda ve içecek sanayi federasyonları ile işbirliği içinde çalışıyor. Laision Committee, aynı zamanda AB nezdinde sektörel menfaatler doğrultusunda yürütülecek lobi faaliyetlerinin gündemini de belirliyor.

Liaison Committee’ye üyelik için yapılan başvuruların kabul olması için; CIAA Yönetim Kurulu’nun üyeliği uygun görmesi ve Genel Kurul’da tüm üyelerin üçte iki oyunun alınması gerekiyor. Üye şirket, yılda en az bir kere komitenin genel kuruluna katılmak zorunda ve her üyenin genel kurulda bir oy hakkı var.

CIAA Hakkında
Liasion Committe’nin çatı kuruluşu olan Avrupa Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Konfederasyonu (CIAA), Avrupa Sanayici ve İşveren Konfederasyonları Birliği (UNICE) tarafından 1982 yılında kuruldu. Merkezi Brüksel’de bulunan konfederasyonun üyeleri arasında Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu da bulunuyor. Avrupa ve uluslararası enstitülerle istişare halinde çalışan konfederasyon, AB’deki gıda ve içecek endüstrisinin en büyük temsilcisi durumunda.

CIAA, Avrupa’daki büyüklü küçüklü tüm gıda ve içecek firmalarının, etkili bir şekilde sürdürülebilir büyümeye katıldığı ve global pazarda tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayabildiği bir ortam oluşturmaya yönelik proaktif çalışmalar yapıyor. Gıda kalitesi ve güvenliği, tüketicinin bilgilendirilmesi konularında kanuni ve ekonomik çerçevenin oluşturulması, çevre koruma, ticaret ve rekabet konularındaki çalışmalarıyla gıda ve içecek endüstrisine büyük katkı sağlayan CIAA, böylece Avrupa Konseyi’nin Lizbon bildirisinde belirlenen hedeflerine ulaşılması için üzerine düşen görevi de yerine getiriyor.

CIAA, kuruluşundan itibaren Avrupa’daki uluslararası kurum ve kuruluşların, gıda kalitesi ve güvenliği, sağlıklı beslenme, yeni geliştirilen gıdalar, etiketleme, tarım politikaları, uluslararası ticaret, sürdürülebilir gelişme, çevrenin korunması gibi konularda ortaklaşa çalıştığı en önemli kurum olma özelliğini de taşıyor.

500’den fazla uzman ile koordineli çalışan CIAA’nın komite ve uzman gruplarında, CIAA üyesi ulusal federasyonlar ile Liaison Komite üyesi şirketlerden seçilen uzmanlar çalışıyor. CIAA bünyesinde Gıda ve Tüketici Politikaları, Ticaret ve Rekabet ile Çevre olmak üzere üç konuda komite ve uzman çalışma grupları bulunuyor. Bu üç komite ve uzman grupları vasıtasıyla AB ülkelerindeki bütün üreticiler detaylı ve geniş bilgiye ulaşabiliyor.

    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 yılının dokuz aylık döneminde hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. Şirket cirosunu 32 milyar TL’ye ulaştırdı. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker ve TFF geleceğin yıldız futbolcu kızlarını arıyor

      Sporu ve sporcuyu destekleyen lider gıda şirketi Ülker, Türkiye Futbol Federasyonu’yla beraber TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları projesini hayata geçiriyor. U15 Milli Takımı için futbolcu havuzunu genişletmek ve kız çocuklarına ‘fırsat eşitliği’ sunmak için tasarlanan projeye 2009-2010-2011 doğumlular katılabilecek. Katılımcılar, Kadın Milli Takım Teknik Direktörleri tarafından belirlenen hareketleri içeren videolarını ulkeryildizkizlar.tff.org sitesine yükleyerek seçmelere dahil olabilecekler. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den Atalık Kavılca Buğdayı’na destek

      Sürdürülebilir ham madde tedariki konusunda önemli projelere imza atan Ülker, şimdi de 13 bin yıllık geçmişiyle Anadolu’nun bilinen en eski tarım ürünlerinden Kavılca Buğdayı’yla ürettiği sınırlı sayıda Saklıköy ürününü tüketicilerle buluşturdu. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den takviye edici gıda ürünlerine yatırım

      Ülker’den yeni bir marka: Everwell Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak. ...

      DEVAMINI OKU